Sociální sítě
Nahoru

Klukovský sen jako dobrá investice

S autíčky si v dětství hrál snad každý kluk. A někteří mají to štěstí, že si s nimi hrají dodnes. I když to vlastně už není hra, protože auta je živí. Zároveň to ale není jenom obživa, protože auta je pořád baví. Jedním z těch, kterým se to podařilo je JOSEF VEJVODA, majitel firmy AUTO JV servis – american cars park.

Autům se věnuje přes 30 let. V roce 2000 otevřel v Nademlejnské ulici v pražském Hloubětíně na ploše 1500 m² nový autoservis. Zde se zaměřuje na veškerou činnost od pneuservisu přes  běžné prohlídky i motorářské opravy po karosářské a lakýrnické práce. Poskytuje kompletní a asistenční služby v motoristické oblasti pro všechny značky, hlavní zaměření je ale na vozidla s pohonem 4×4 a ostatní vyrobená v USA nebo odtud dovezená. Je specialistou na dovoz amerických oldtimerů, plní ryze individuální objednávky. Vybraný vůz ve světě vyhledá a podle jeho stavu i kompletně ve firmě opraví a zrenovují. Před třemi lety otevřel nové showroom – předávací místnost, kde se také nachází nostalgický koutek pro fanoušky oldtimerů a prostory pro zákazníky.

Jak jste se dostal k dovážení vozů z Ameriky?

V srpnu roku 1989 jsem vezl své dva kamarády na letiště a oni emigrovali přímo do USA. A po dvou letech jsme začali dovážet do Česka z Ameriky první auta. A nejen ameriky, ale třeba i japonská auta. Ta ostatně vozíme i dnes. Vozíme jak úplně nová auta tak i ojetá. Také se zaměřujeme na oldtimery. Buď je hledáme a vozíme na objednávku, přímo konkrétní model, nebo nějaké dovezeme sami a tady je dáváme zase dohromady, protože leckdy nejsou v úplně dobré kondici.

Když není auto kompletní, kde sháníte díly?

Je více způsobů. Třeba Ford Mustang z roku 1965 – na něj jsou katalogy a všechno seženete, díly loga, detaily… Ne samozřejmě původní originály, ale nové díly, dá se říci přesné repliky. No a když něco není, vyrobíme to sami. Dělali jsme třeba skoro sedmimetrový oldsmobil 65, prošel kompletní renovací, bylo na něm zkorodované úplně všechno. Dělali jsme podlahy, prahy, blatníky, čalounění, prostě vše. Ale je to nádherný kus. Máme tady ale třeba mustanga 64, který má celý vnitřek původní. Nebo mercedes, ten má vše originální, ale to je ,,jen” 27 let, starý…

Vozíte co vás zaujme, nebo hlavně na konkrétní objednávky?

Obojí. Třeba přišel klient, viděl u nás Mercedes z roku 1985 a říkal: Já mám dceru stejný ročník, sežeňte mi pro ní něco tohoto roku výroby k narozeninám. Ale ozvou se i fanouškové starých vozů a třeba i konkrétních značek. Navíc to často berou nejen jako věc pro potěšení spojenou s investicí, protože ten veterán s léty na hodnotě opravdu neztrácí, ale naopak jeho cena roste. Jestli někdo přemýšlí kam uložit své peníze, tak já radím klidně i do veteránů.

Majitelé s těmi vozy běžně jezdí?

To ne, jen s nimi občas vyjíždějí. Tyhle auta si musíte hýčkat. Také z toho důvodu pro ně máme dneska možnost u nás auto parkovat a stavíme pro ně ještě úplně nové prostory. Ono také ne každý má doma garáž pro starou velkou ameriku. Toho veterána budou mít tady zaparkovaného, pod plachtou, s průběžnou údržbou a prostě kdykoliv zavolají, my jim ho komplet připravíme k jízdě. Tahle auta rozhodně nejsou jenom o tom, že přijdete, otočíte klíčkem a jedete. A čas od času chceme dělat i takové dýchánky se všemi majiteli oldtimerů – káva, doutník, posezení a kochat se očima na těch skvostech. Protože ta auta jsou opravdu nádherná a když se podíváte na detaily, tak zjistíte, že skoro 50 let starý vůz je v mnoha věcech naprosto nadčasový.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.