Sociální sítě
Nahoru

Domy jako galerie, byznys jako umění

Na trhu je nemálo realitek nabízejících luxusní byty či domy. Ať takový prodáváte nebo kupujete, setkáte se až na nějaké drobné odlišnosti s vesměs shodným přístupem. Seriózním a slušným, ale zároveň i trochu sterilním. Je to prostě jenom obchod. Je ale jedna značka, která zvolila výrazně jinou cestu. Richard Watzke. Zjednodušeně řečeno jde o dokonalé spojení byznysu a umění. Richard Watzke neprodává jen domy a byty, prodává také umění. Z nabízených domů, tvoří úchvatné galerie a po dobu jejich prodeje je jako takové i provozuje. Zdarma, jako bonus, tak všem klientům nabízí ještě zážitek. Když za ním přijdete do jednoho z nádherných domů v Praze, který za 60 milionů nabízí, máte pocit, že jste omylem vstoupili do jiné budovy a ocitli jste se v prestižní galerii. Všude na stěnách a na stojanech podél jsou obrazy, nasvícené a nabízející se vašim pohledům. A dostanete se do zvláštního klidu, ten dům si vás podmaní.

„Ten nápad jsem dostal jako vnuknutí, protože normálně to snad nevymyslíte,“ říká Richard Watzke. „Ale když jsem jednou seděl u Medy Mládkové v Sovových Mlýnech, zjistil jsem, že ona kdysi něco podobného dělala v Americe, že v domě, který byl na prodej, udělala výstavu,“ dodává. Sám ale tento nápad dotáhl mnohem dál. Vezme dům, sežene spoustu lidí od kurátorů a znalců umění, přes rámaře, truhláře a další řemeslníky a z domu vytvoří galerii. „Základní myšlenka je v tom, že se můžete přijít podívat, můžete si něco koupit, ale nemusíte. Koupíte si dům, nebo si naopak odnesete jen nějakou malbu, nebo to klidně můžete koupit se vším všudy. Všechny varianty jsou správné.“

Samotný prodej domu je nejen proto hodně neobvyklý. „Když máte dům na prodej a bude se mi líbit, tak ho vezmu a budu ho prodávat. Ale vlastně si ho od vás najmu, vybavím ho obrazy a dám tam svého člověka, který tam bude denně. Postará se o úklid, o zahradu, o údržbu základních věcí. Když kdokoli přijde, bude ten dům díky tomu perfektně znát. Ale nejen to – bude znát i sousedy a lidi v okolí, bude vědět, že když bude prosakovat voda, tak je blízko šikovný a levný instalatér,“ popisuje Richard Watzke. Pokud si klient sice nekoupí nabízený dům či byt, odnese si třeba „jenom“ některý z obrazů. I v takovém případě má značka Richard Watzke překvapení. A nespočívá jenom v tom, že díla nabízí za výrazně nižší ceny, než jsou odhady. „Když ode mne ten obraz koupíte a někdy v budoucnu se prostě něco přihodí a budete v tísni, zase mi ho přinesete a já vám za něj dám nejen částku, kterou jste zaplatil, ale navíc šest procent ročně až do výše jeho odhadní ceny“. Každý obraz je navíc zabalen do speciální bedny z mnohdy velice vzácného dřeva s vnitřním polstrováním a má samozřejmě certifikát původu a pravosti.

V portfoliu Richarda Watzkeho jsou skutečně krásné a architektonicky dokonalé domy a byty. Tomu odpovídající jsou i ceny. Nepřistupuje k nim ale jenom jako k věcem na prodej. Když do takového příbytku vstoupíte, máte po chvilce pocit, že už se pohybujete doma. Obrazy dají místnostem atmosféru a každý prostor ozvláštní. Mimochodem – každý dům nechá očistit od špatných energií a leckdy dokonce i vysvětit. A stejně jako si vybírá, který dům či byt k prodeji vezme, vybírá si (i když za pomoci kurátora či jiného znalce umění) umělce, od nichž vezme obrazy. Jednoznačně se zaměřuje na žijící malíře. V současné době jich má vypsaných na 160 a nebrání se ani tomu, aby se mu další sami hlásili. Podmínka je přitom jasná – jejich tvorba musí umět oslovit, musí v sobě mít něco víc, než jen barvy a plátno.

Richard Watzke vlastně není developerská firma, není ani relitní kancelář, je to skutečně v nejlepším slova smyslu značka. Značka, pod kterou se skrývá vše, co s prodejem domu souvisí, dokonalý servis a zcela neobvyklý nadstandard. „Chci mít vše dokonalé a zároveň jednoduché. S jasně danými pravidly, rovnou hru. Neprodávám jenom domy. Chci z nich udělat opravdové domovy. Dát jim duši, atmosféru, správnou pozitivní energii,“ říká Richard Watzke.

Více z rubriky Bydlení

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.