Sociální sítě
Nahoru

Bulgari myslí na romantický Řím

Hodinářská značka Bulgari je jakýmsi stěhovavým ptákem. Během své existence sice přežila několik desetiletí, řadu společenských převratů a zůstala odolná vůči neustále se měnícím trendům, ale neodolala síle skupiny LVMH a v loňském roce se stala její součástí. Do jejího čela se navíc postavil bývalý prezident značky TAG Heuer pan Jean-Christophe Babin, který ihned uchopil pevně její otěže a rozjíždí nově své projekty.

Letošní novinkou je pokračování v linii Roma, která je stále stejně moderní jako v den, kdy vznikla a její znovuzrození v roce 2012 oslavuje téměř čtyři desetiletí inovací a nadčasového designu. Vznik Bulgari Roma roku 1975 signalizoval odklon od převládajícího hodinářského konservatismu, který iniciovala rodina Bulgari, odhodlaná rozbít standardní konvence doby. Nové dílo bylo inspirováno starověkým Římem, kde si císaři zvolili měnu jako prostředek k prosazování svojí suverenity.

Mince propojená se jménem panovníka symbolizovala jeho autoritu, sílu a charakter. Bulgari Roma proto mají lunetu nesoucí název značky a Říma, jejichž kombinace zdůrazňuje původ kořenů Bulgari ve věčném městě a jeho bohaté architektonické dědictví. Skutečný přelom zaznamenaly hodinky v polovině sedmdesátých let, kdy sehrály průkopnickou roli v hodinářském světě a staly se novým milníkem v trendech hodinářství. Od tohoto momentu se ikonický podpis Bulgari stal stylovou charakteristikou značky, která v roce 1977 uvedla kolekci Bulgari Bulgari, za jejímž designem stál slavný designér Gérald Genta. V linii Bulgari Roma je důraz kladen na hodnoty architektury, sociální status a výjimečnou estetiku. Hodinářská historie 20. století nabízí jen velmi málo modelů, které si zachovaly trendový charakter napříč dekádami.

Rok 2013 přináší osvěžení kultovní linie, kterou Bulgari Roma prezentuje.  Model kompletně vyvinutý a vyrobený v domácí dílně sestává z elegantně tvarovaného pouzdra z růžového 18kt zlata, kterou doplňuje černý řemínek z krokodýlí kůže. Novinka vychází v limitované sérii 250 kusů a v butiku v Pařížské ulici 15 bude dostupná od poloviny června.

Více z rubriky Hodinky

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.