Sociální sítě
Nahoru

Santorini: na dovolenou ano, na nákupy zapomeňte

Velmi často vyhledávané místo s jedním z nejkrásnějších západů Slunce planety, černým pískem na plážích a bílými budovami s modrými okenicemi nepřestává lákat. Souostroví Santorini prostě patří mezi perlu řeckých ostrovů a není náhodou, že se zde sjíždí společenská smetánka z Ruska, Španělska, Francie i Austrálie. Co zde hledají? Rozhodně je to romantika propojená s vynikající středomořskou kuchyní a bujarým nočním životem, který místní kluby nabízejí. Teplé slunečné počasí a výhled k nezaplacení však dal bohužel místním zapomenout na luxusní zboží dalších segmentů. Kromě oliv, olivového oleje a vynikajících ryb, chobotnic či plodů moře obecně, jako by zapomenuly na butiky s oblečením a kýženými doplňky. Před cestou na Snatorini je tedy rozhodně nutné si dobře zabalit, případě na pražském letišti dostatečně nakoupit. Místní obchody totiž rozhodně neohromí a i přes to, že se místní špičkové hotely San Antonio Santorini, Mystique Santorini, Majestic Hotel Santorini či Aigialos Hotel budou snažit váš pobyt zpříjemnit co nejvíce, budete muset přemítat, jaký talisman z cest si přivezete – pokud ovšem nestojíte o tradiční turistické cetky nebo sluneční brýle. Ať už bude cílovou destinací hlavní město Fira nebo snová Oia určitě nejvíce uhranou místní zlaté klenoty. Šperky totiž nepodléhají toliko sezónnosti a nemění se u nich tak rychle módní trendy. Po boku lokálních značek se však o slovo hlásí i velikáni jako Utopia, Pasquale Bruni nebo třeba i Piaget. Horší je to však v sekci hodinek. Právě v jejich případě, jako by se tu zastavil čas. Kromě hodinek Ulysse Nardin, Rolex, TAG Heuer, Breitling, Nomos a Longines nové kolekce jakoby neexistovaly. Je až s podivem, že některé butiky mohou značky stále nabízet. Krásným příkladem selhání je displej Patek Philippe v luxusním obchůdku Alexandros, který několik málo hodinek legendární značky doplňuje dvojicí modelů Franck Muller. Podobně je tomu i u místního slavného prodejce Nick The Greek. V jeho portfoliu lze totiž narazit na hodinky Daniel JeanRichard, které nejsou v kolekci už téměř deset let, prastaré Glashütte Original nebo dokonce Graham, jehož obří displej zkrášlují jen dva čtyři roky staré chronografy. To, že je ekonomicky nestálé Řecko, by nemuselo přeci znamenat, že se nepoučí alespoň malí obchodníci s luxusním zbožím. Mít ve vitrínách vždy po dvou až třech modelech značek Audemars Piguet, Jaeger-LeCoultre, Hublot nebo Piaget prostě prodej nezajistí, stejně jako skutečnost, že rok výroby hodinek odpovídá pradávným displejům. Tím uhrane i Raymond Weil. Copak zde nezaznamenali, že před třemi lety změnil své logo a korporátní identitu? V Čechách by se rozhodně něco takového nestalo. Každá ze zmíněných značek totiž disponuje alespoň svým prodejním koutkem a nabízí celou aktuální kolekci. Poslední tečkou, kterou Nick The Greek dokázal šokovat, je nový displej Baume & Mercier s modely, které byly oficiálně po celé Evropě staženy z prodeje před třemi lety. Kde se tyto zbytky kolekcí berou? Na tuto otázku nám asi nikdo neodpoví – jisté je jen to, že zde iLuxus.cz rozhodně nakupovat nebude.

Více z rubriky Hodinky

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.