Sociální sítě
Nahoru

Josef Král na startu Auto GP World Series 2013 v Brně

Brněnský Masarykův okruh se o tomto víkendu, tedy 5. a 6. října, opět dočká dalšího závodu seriálu Auto GP World Series 2013. Po loňské odmlce se tak čeští fanouškové stanou opět svědky klání osmiválcových formulí a navíc budou mít možnost spatřit slavného rodáka ze Dvora Králové opětovně v závodním monopostu na domácí půdě. Naposledy zde totiž startoval s formulí v roce 2009, a to v rámci šampionátu International Formula Master, kdy zde úročil své zkušenosti načerpané v juniorské soutěži Formula BMW. Od té doby se však na kariérním žebříčku posunul. Svědčí o tom nejenom tři roky v GP2, ale také skutečnost, že je jediným českým vítězem závodu této série. Od svého posledního vítězství na okruhu v belgickém Spa však nestartoval a tak bude jeho opětovný start v nové soutěži více než napínavou, avšak rozhodně skvostnou, podívanou. Premiéra v rámci Auto GP bude i pro něho zajímavou zkušeností. Pro jediného Čecha na startu nebude závod rozhodně žádnou oddechovou jízdou. Naopak. Po více než jednom roce pauzy dostává příležitost znovu usednout do závodního monopostu, ve kterém bude moci poměřit své síly s bývalými jezdci nejvyšší soutěže. Po boku barev týmu Zele Racing, ve kterých nahrazuje bývalého pilota formule 1 Christiana Kliena, se na startovním roštu objeví slavná jména, jako je favorit na vítězství šampionátu Ital Vittorio Ghirelli z anglické stáje Super Nova International Racing nebo bývalý pilot formule 1 Narain Karthikeyan. „Jsem opravdu moc rád, že mohu o víkendu jet. Rozhodně však od sebe nečekám žádný převratný výsledek, na druhou stranu chci udělat vše pro to, aby mé umístnění bylo co nejlepší“ říká mladý pilot. A není se čemu divit. V závodní formuli Auto GP doposavad nemá žádné zkušenosti, bude pro něj nové jak její řízení, pneumatiky, tak i celý tým. Oproti formuli GP2 je v Auto GP navíc absolutně odlišná technika brzdění, protože vůz nedisponuje karbonovými brzdami, a stejně tak je to s motorem Zytek s výkonem 550 koní, který byl sice v minulosti používaný ve formuli 1, nicméně nedosahuje takových výkonů, jako motor Renault Mecachrome využívaný v GP2. „Ostatní piloti jezdí s monoposty Auto GP celou sezónu, takže jsou s jejich jízdními vlastnosti seznámeni daleko více. Budu se proto snažit těžit ze skutečnosti, že velmi dobře znám trať a také samozřejmě z podpory českých fanoušků.“ Auto GP je zatím nejrychlejší závodní speciál, který kdy na brněnském okruhu jezdil a právem tak drží traťový rekord. Účast při závodě v prestižním seriálu si tak Josef Král nemůže nechat ujít. „Mé cíle jsou však trochu jiné, než se stát součástí Auto GP World Series. Nesmírně si vážím možnosti odstartovat ze startovního roštu a po roční odmlce to je pro mne další možnost, jak strávit čas na okruhu mezi profesionální piloty. Stále však věřím v naplnění mého snu, kterým je dostat se do F1 a toto by mohl být jeden z dalších kroků, který mě opět přiblíží o něco více tomu, aby se sen stal realitou.

Více z rubriky Akce

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.