Sociální sítě
Nahoru

Mistrovství světa ve fotbale očima výherců soutěže s pneumatikami Continental

Pro mnoho evropských fanoušků, včetně autora článku a fotografií Lukáše Kendra, se stal výlet na fotbalové mistrovství světa do Rio de Janeira adrenalinovým zážitkem hned od začátku. Prudká bouře u Frankfurtu nad Mohanem odklonila standardní transfer na letiště po celé Evropě, a tak nebylo divu, že fanoušci přilétali do centra dění přes Řím, Paříž, Amsterodam nebo Madrid. Až na výjimky se však do sobotního večera většina cestujících na místo určení dostala a vstup do finálové atmosféry byl fascinující. Sobotní dopoledne bylo poznamenané deštěm a vyhlídky na modrou oblohu slibovala jen předpověď počasí dovezená ještě z Česka. Tmavá obloha a šedivý Atlantik nabízely pohled na vylidněnou Copacabanu, kde pouze projíždějící traktory urovnávaly kilometry písku a úklidové čety sbíraly odpadky a připravovaly plochu na večerní, pro Brazilce poslední, klíčový zápas. Vše ale teprve mělo přijít.
Procházka po čtyřkilometrové pláži zabere celé dopoledne a první pohledy na vzdálené Corcovado ujistí návštěvníka Ria, že skutečně je na tom správném místě. Koneckonců ne každému se během pobytu taková šance naskytne, obzvláště v takzvaném zimním atlantickém období. I z druhé strany se pomalu začaly objevovat obrysy vrcholku Sugar Loaf, dominanty centra Rio de Janeira. A zatímco se pomalu umoudřovalo počasí, pláže i ulice se postupně plnily, Rio začalo ožívat a připravovat se na večerní show.

Existují dvě možnosti, jak si užít fotbalové utkání v Riu. Extrémní zážitek nabízí místo přímo v oválu stadionu Maracaná, ale stejně dramaticky prožijete zápas i uprostřed FIFA Fan Fest na centrální pláži. Stovky příslušníků policie, speciálních ochranek a stevardů-organizátorů zajišťují pocit bezpečí a kontrola při vstupu do fan zóny je pečlivá. Vše, co člověk potřebuje, se totiž nachází vevnitř. Plnící se pláže, atrakce hlavních sponzorů a především uchvacující koncert brazilské hvězdy Anitty předznamenaly euforii, která měla začít zahajovacím hvizdem sudího. Očekávání Brazilců se ale začala hroutit po prvních sto sekundách zápasu a tuhnoucí rysy jejich tváří dávaly tušit, že ani domácí už ve vítězství nevěří. Paradoxně pro turisty to bylo dobré znamení, protože podle zkušeností organizátorů právě prohraný zápas umožnil volný a bezpečný pohyb v centru Ria po celou sobotní noc. V případě opačného výsledku by si bezpečností tak jistí nebyli. Dva základní nápoje, kromě kokosového osvěžení v podobě „ořech s brčkem“, tvořící podstatu fotbalového dění. Jde o domácí pivo značky Brahma a především míchaný drink Caipirinha, kombinaci jihoamerického rumu Cachaca, limety, třtinového cukru, ledu a vody. Vzdáleně připomíná známé Mojito, ale chutná samozřejmě jinak. Za zmínku stojí především to, že výrobce piva dokázal reagovat na průběžné výsledky mistrovství, a tak ti, kteří měli to štěstí vidět finále přímo ze stadionu v Maracaná, dostali k dispozici kelímky dedikované speciálně tomuto zápasu. Velmi originální suvenýr.

Nedělní dopoledne připomínalo policejní a vojenské manévry. Desetitisíce fotbalových nadšenců proplouvaly kolem všudypřítomných bezpečnostních složek a vstup na stadion podléhal decentní, ale velmi pečlivé kontrole. Organizátoři zvládli masy Argentinců, Němců, Brazilců, vlastně i návštěvníků z celého světa brilantně a tisíce stevardů na stadionu zabezpečovaly základní pravidla pro hladký průběh zápasu. Uzavírací ceremoniál umocnila účast Carlose Santany, Shakiry a Alexandre Pirese, kteří v obklopení tanečníků v nádherných kostýmech rozproudili krev zúčastněných fanoušků. Společná píseň Dare pod změněným názvem La La La byla skutečným zážitkem. Nelze zcela popsat vztah jihoamerických fandů k fotbalu. Vášeň a dojetí dosahovaly své maximální úrovně a ani kamery z Maracaná nedokázaly zaznamenat individuálně prožité pocity štěstí a smutku. Příznivci německého mužstva, včetně domácích Brazilců, soupeřili s desítkami tisíc argentinských nadšenců o výraznější podporu svého týmu. A zatímco zápas po celou dobu standardního času neurčil vítěze, v oválu stadionu opakovaně dominovaly zpěvy jedné či druhé strany. Decibelový výkon 74 738 lidí snad ani nešlo změřit. Ale vyhrát mohl jen jeden a zhroucené naděje Argentinců vyvolávaly dojetí i u fanoušků vítěze. Společným prožitkem byl naplněný celý stadion a když se nad vítězi objevily první petardy finálového ohňostroje, celý stadion v Maracaná sdílel euforii nad právě dohraným zápasem. Continental Barum s.r.o. měl jako zástupce výrobce pneumatik Continental AG v ČR a SR možnost zpřístupnit čtyřem fanouškům z Česka a Slovenska návštěvu finálového zápasu mezi Německem a Argentinou. Zážitky celé skupiny shrnuli Štěpánka Hejlová z Prahy a Lukáš Kendra z Bratislavy: „Obrovské díky Continentalu za jeden z nejlepších zážitkových výletů! Výborný servis ze strany organizátorů na každém kroku zajistil dokonale bezstarostné vychutnání hlavní události finálového fotbalového zápasu. Nic nebylo ponecháno náhodě,“ popisuje Štěpánka Hejlová. Lukáš Kendra dodává: „Futbalový karneval, ktorý pripravila Brazília pre fanúšikov bolo vidieť a hlavne cítiť na každom rohu. Bolo mi trochu ľúto, že v sobotu Brazílčania už v prvom polčase dostali góly od Holandska. Atmosféra vo fanzóne na Copacabane by vyzerala inak. Finále majstrovstiev sveta v Brazílii na Maracane určite nič tak skoro neprekoná. Atmosféra, fanúšikova i zápas boli skvelé. Navyše ako bonus sme vďaka Continetal tímu v posledný deň stihli aj všetky ikonické pamiatky Ria, ktoré by nemal vynechať žiaden turista.“ Přeplněné Rio de Janeiro potvrdilo záměr sponzorů oslovit desetitisíce přímých účastníků i miliony diváků u televizních obrazovek. Continental AG dlouhodobě věnuje pozornost fotbalovému dění s cílem přiblížit fanouškům umění světových hráčů v týmech předních fotbalových velmocí. Osobní zkušenost návštěvníků finále MS ve fotbale potvrzuje fakt, že navzdory preferencím fanoušků, ať coby jednotlivců či v mnohatisícových skupinách, dává poslední fotbalové mistrovství naději v další úžasné zážitky zprostředkované jak televizními komentátory, tak založené na prožitcích jeho přímých účastníků. Na další přísun fotbalových emocí se můžeme těšit v roce 2016 ve Francii.

Více z rubriky Fit

  • Golfový podzim ve slunné Itálii

    Když hrajete golf, nevydržíte bez pravidelného tréninku déle než tři měsíce. A co si budeme nalhávat, na podzim si v Česku...

    Lucie Rohlíková13.10.2017
  • Svěřte přebytečná kila do rukou švýcarských odborníků

    Pokud k vašim letošním novoročním předsevzetím patřila redukce hmotnosti, nezbývá vám do konce roku již mnoho času. Přestaňte se proto spoléhat...

    Eva Karlasová10.10.2017
  • Dokonalý odpočinek ve dvou…

    Majitel průhonické restaurace, hotelu a wellness Babiččina zahrada Yurij Kolesnik patří ke skupině osvícených podnikatelů, kteří propojují pozemské radosti s duchovním přesahem....

    Eva Karlasová9.10.2017
  • Zenová oáza uprostřed Vysočiny

    Prvotřídní služby, diskrétní péče, luxusní interiéry – přesně tak by podle nás mělo vypadat dokonalé wellness hýčkání. Zámecký klenot Chateau Herálec...

    Eva Karlasová2.10.2017
  • Surf Arena: Místo pro firemní akci i privátní zábavu

    Láká vás netradiční místo pro prezentace a vánoční večírky, kde nebudete jen tak nečinně stát a užijete si i trochu nějaké...

    Marek Zelený22.9.2017
  • Posuňte regeneraci pleti na zcela novou úroveň

    Podzimní a zimní měsíce bývají tradičně zasvěceny různým dermo-estetickým procedurám. Chemické peelingy, mikrodermabraze, laser či pulzní světlo obvykle přinášejí skvělé výsledky, často...

    Eva Karlasová18.9.2017
  • Praha se chystá na největší akci rokenrolu v Česku

    Do Prahy se sjedou špičky akrobatického rokenrolu. 7. října sportovní hala Královka bude hostit největší mezinárodní rokenrolovou událost v České republice....

    Jan Pešek17.9.2017
  • Růže: zrozena k tomu být milována

    Nestárnoucí půvab této květiny by si jen málokdo dovolil zpochybňovat, maximální okouzlení smyslů však nastane, jakmile si k něžné krásce přičichnete. Jedna...

    Eva Karlasová5.9.2017
  • Podzimní kosmetické novinky, které nás baví…

    Bohatý krémový balzám z portfolia americké kosmetické značky Pevonia Botanica obsahuje extrakty z tropického ovoce, díky nimž působí proti stárnutí pokožky,...

    Eva Karlasová4.9.2017
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.