Sociální sítě
Nahoru

Bourbon Bulleit – legenda o neohroženosti a splněných snech

Bourbon Bulleit je aktuálním zosobněním amerického snu. Je to nápoj, za kterým stojí příběh o naplněných touhách několika generací výjimečných mužů a důkaz, že vezme-li člověk věci neohroženě do svých rukou a přidá poctivost a kvalitu, může se splnit i ten nejodvážnější sen.

Bulleit_bourbonHistorii rozepsal v roce 1841 Augustus Bulleit, toho času hostinský v americké Indianě, který využil své znalosti o výrobě brandy a začal produkovat malé várky bourbonu charakteristické chuti, k níž dospěl dlouhodobým experimentováním zejména s obsahem žita vedle nosné suroviny bourbonu, tj. kukuřice. V následujících dvaceti letech si Augustus Bulleit v Kentucky a Indianě získal reputaci, ale slibně rozjetou kariéru nečekaně ukončil rok 1860, kdy průkopník whiskey při převozu sudů beze stopy zmizel a zdálo se, že s ním se ztratil i legendární recept.

Nebyla by to ale Amerika, kdyby příběh skvělé chuti neskončil happy endem, ačkoliv si na něj milovníci bourbonu museli počkat 150 let. Na slavného předka navázal Augustův prapravnuk Tom Bulleit, jehož život se zpočátku ubíral zcela jiným směrem: v 60. a 70. letech 20. století sloužil ve Vietnamu a v civilním životě vystudoval práva na prestižních amerických univerzitách. Během studií však pracoval v destileriích v Kentucky a celou dobu snil o tom, že státu vrátí to, co mu minulost vzala – prapradědečkův bourbon. Nakonec až v roce 1987 skutečně opustil úspěšnou právní kancelář a po vzoru Augusta Bulleita se rozhodl jednat po svém. Rodinnou tradici oficiálně vzkřísil na sklonku milénia, roku 1999, kdy byl Bulleit Bourbon znovu uveden na trh. Odkaz na dávnou historii se vtiskl i do lahve inspirované foukaným sklem z 19. století a originální etikety.

Bulleit_ryeDodnes je Bulleit Bourbon vyráběn v malých sériích za použití původních technik. Jeho charakter se zakládá na pramenité vodě, přírodně filtrované přes kentucký vápenec, a amerických vypálených sudech, které mu dodávají kouřový nádech. Jemnost a komplexita vznikají jedinečným blendem žitného, kukuřičného a ječmenného sladu a speciálních druhů kvasnic. Díky vysokému podílu žita má výraznou kořeněnou chuť s příznačně čistým a jemným zakončením.

Tom Bulleit tímto počinem vyslyšel nejen hlas svého srdce, ale i přání barmanů a věrných fanoušků, kteří volali po návratu poctivého bourbonu a poctivé žitné whiskey, jež se zdály být odsunuty na periferii zájmu. I v Americe je však trendem objevování zapomenutých, tradičních a kvalitních skvostů, což comebacku žitné nahrálo, a její obliba začala opět strmě růst. A tak se po bok žitného Bulleit Bourbonu roku 2011 hrdě postavila whiskey Bulleit Rye s mimořádně vysokým 95% podílem žita.

V názvu Bulleit Bourbonu – Frontier Whiskey se odráží odkaz na věhlasnou americkou minulost, na American Frontier, tedy starý americký západ a legendami i hrdinskými činy opředenou dobu osidlování a postupného posouvání hranice na západ. Právě tehdy Bulleit Bourbon vznikl a nasál do sebe ducha doby, která přála statečným hrdinům a nabízela neomezené možnosti v prozkoumávání nových obzorů i dosud neprobádaných oblastí. Odkaz v názvu je jasný – lidem, kteří se nebojí vybočit z řady a jít si za svým snem, jsou úspěch a dobrodružství příznivě nakloněny.

Svou autenticitu a věrnost originálu si Bulleit zachoval dodnes. Nesnaží se být poplatný módním trendům, které velí k rozsáhlým inovacím a kreativnímu ladění příchutí whiskey, ať už se jedná o jablko, med či skořici. Naopak si stojí za tím, že na původní chuti a receptuře není třeba nic měnit. Že se jedná o správný směr, potvrzují i četná ocenění, která obě verze i samotná značka Bulleit sbírá. Pro rok 2015 byla dokonce vyhlášena nejvíce trendy značkou a její bourbon se stal vůbec nejprodávanějším v top 50 světových barech.

Více z rubriky Domácí bar

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.