Sociální sítě
Nahoru

Strongbow mění betonovou tvář velkých měst

Příroda je pro lidi nepostradatelná, ale v dnešní době velkých měst je také nedostatkovým zbožím. Strongbow si toto uvědomuje, a proto se značka rozhodla obohatit nudnou betonovou šeď o kousek přírody, která lidi pozitivně ovlivňuje a nabíjí je energií. Nejdůležitější událost kampaně Nature Remix přichází právě teď. Nedávno kus přírody pokryl parkoviště na Palmovce a nyní zásadní proměna proběhla v Mečislavově ulici na Praze 4. Obyvatelé městské části nyní mají prostor, který je nabitý přírodou. Další místa, kde příroda chybí, mohou lidé nominovat na stránkách www.prirodudomesta.cz. Do projektu se zapojila i ambasadorka značky Strongbow zpěvačka Klára Vytisková.
strongbow_apple_treeZačalo to v Johannesburgu v Jižní Africe. Pokračuje po celém světě. A další zastávka je v Praze. Celosvětová akce cideru Strongbow nese název Nature Remix a přírodou se snaží vytvořit příjemnější místo k žití. U příležitosti zahájení kampaně proto značka Strongbow nechala v centru Johannesburgu v Jihoafrické republice vysázet jabloňový sad včetně obrovského stromu, prorůstajícího opuštěným výškovým domem.
DSC_0256Zapojíme se i v ČR
Už od spuštění kampaně v červnu letošního roku značka Strongbow v ČR deklaruje, že na aktivity spojené s přírodou lidé ve velkých městech slyší, a chystá tak vlastní iniciativu. „Nature Remix se dotýká aktuálního trendu. Čím dál víc lidí si uvědomuje, že příroda na ně má pozitivní vliv. Nicméně pokud žijete ve městě, tak opravdovou přírodu najdete zřídka. Proto chceme být u toho a změnit beton v přírodu. Ostatně, oblíbený cider také obsahuje úplně nejvíc přírody,“ konstatovala Michala Ebertová, která má značku Strongbow na starosti. O tom, že se lidé přirozeně lépe cítí v přírodě a dokonce ji sami intuitivně vyhledávají, svědčí i anketa u obyvatel Prahy a Brna. Nejpopulárnější místa ve dvou největších českých městech byla zkrátka zelená.
DSC_0287 Jak je příroda pro člověka důležitá dokládají i poznatky výzkumné agentury Ipsos. „Lidem není lhostejné, jak a kde žijí. Zapojují se do komunitního života, snaží se podporovat aktivity, které v místě bydliště pomáhají zlepšit celkový pocit z prostředí, kde jsou doma,“ dodává Tomáš Macků, ředitel komunikace agentury Ipsos.
Parking 2První se zazelenalo parkoviště
První realizace se už uskutečnila 6. srpna na parkovišti v ulici na Hrázi na pražské Palmovce. Ač šlo o jednodenní akci, značka Strongbow chtěla ukázat, jak se betonové místo promění v okamžiku, když se položí trávník a zasadí stromy. Příroda je důležitá, ale je také IN a zkrátka frčí.
IMG_9279Hledají se zanedbaná místa
Na webových stránkách www.prirodudomesta.cz  se ve spolupráci se společensko-prospěšným spolkem Kokoza nedávno rozběhla zajímavá výzva. Samotní obyvatelé měst mohou posílat tipy na místa, která jsou podle nich zanedbaná a zasloužila by si zazelenit tak, aby zde mohli trávit pěkné chvíle. První vybrané místo, které prošlo radikální přeměnou, můžete najít v Mečislavově ulici na Praze 4. „Společně s Kokozou se chystáme do konce roku podpořit ještě několik desítek menších projektů,“ slibuje Michala Ebertová. A samozřejmě se předpokládá, že ruku k dílu přiloží i samotní obyvatelé velkoměst. Přeměna veřejných míst se tak může stát inspirací pro individuální aktivity, které mohou začít kdekoli – třeba na zanedbaném dvorku nebo předzahrádce.

Více z rubriky Nadace

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.