Sociální sítě
Nahoru

Krušovice doplňují pivní rodinku o nové sklo

Královský pivovar Krušovice, kde se vaří pivo bez přerušení více než čtyři stovky let, má nové pivní sklo. Vysoké štíhlé sklenice 0,3 a 0,5 l jsou univerzální, hodí se pro všechny druhy piv, a díky své lehkosti (245 a 348 gramů) i do jemných ženských rukou. Sklenice, kterou navrhl přední český designér a vynikající sklář Rony Plesl, se v restauracích začne objevovat během listopadu.

sas_0593-finalVznik nové sklenice – od prvotních návrhů přes výrobu – trval zhruba rok a zadání nebylo vůbec jednoduché. Výzvy však má jeden z nejlepších českých výtvarníků rád. „Vždy je lepší, když vzniká celý soubor sklenic najednou. Takto nebylo lehké vyhovět jiným technologickým omezením. Sklenice se vyrábí jinak než džbánek a musel jsem tudíž vypustit některé tvarové složitosti, které neumožňuje foukané sklo oproti lisovanému. To úzce souvisí právě s trendy v pivním skle. Není to ani tolik o tvarech, jako spíše o technologiích. Před deseti lety bylo v módě těžké lisované sklo, dnes se přechází k lehčímu foukanému.“

Nová sklenice, která pro Krušovice vznikla po dvou letech, doplňuje velmi úspěšnou řadu skla inspirovanou osobností Rudolfa II. Uznávaný sklář Rony Plesl, milovník hodinek TAG Heuer Monaco, navázal na design velmi ceněného lisovaného půllitru (tzv. čtyřprsťáku) Maxima Velčovského, jehož inspiračním zdrojem byly historické portréty Rudolfa II. Právě díky přízni tohoto významného českého krále a císaře římského se krušovický pivovar proslavil.SAS_0708final

Dlouhou a bohatou historii Královského pivovaru Krušovice oceňuje i Rony Plesl: „Mám rád značky s bohatou historií, velice mne inspirují staré dekory a aristokratické propriety. Kolem Krušovic je těchto věcí hodně. Vždy se důkladně zajímám o historii značky a profil zákazníka. Pokaždé hledám něco specifického, co by bylo do budoucna ikonické“. Na otázku, zdali je možné při výrobě pivního skla vymyslet ještě něco nového, odpověděl: „Cesta vede jedině přes emoce, pokud jdete jen po tvaru, který je tzv. krásný, je to málo. Originalita je v emocích.“

Krušovice už dva a půl roku oslovují sloganem „Buď jsi král, nebo ne“ hrdiny všedních dní, kteří mají příležitost vychutnat si královské pivo nejvyšší kvality všemi smysly. Pivo, které má jemnou aromatickou hořkost, hustou pěnu a výrazný říz.

Více z rubriky Gastro

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.