Sociální sítě
Nahoru

Pronikněte do zákulisí delikátních vůní

Ivana Rudićová léta pracovala jako PR manažerka módní značky Hermès, postupem času ji to však stále silněji táhlo do světa vzácných vůní. Průchod této vášni dala roku 2004, kdy se spolu s manželem rozhodla do Česka dovážet zcela jiný druh parfémů, tzv. „haute parfumerie“. Díky tomuto kroku se zrodila niche parfumerie Madeleine – soukromý ráj v těsném sousedství Staroměstského náměstí, v němž to voní unikátními kompozicemi stvořenými z těch nejlepších ingrediencí.

web_IMG 3_CaLuna COVER

FOTO: Acqua di Biella

Mezi překrásnými flakonky člověk velmi rychle zapomene na čas a co je hlavní: probudí svůj nos z letargie, což se mu u mainstreamu rozhodně nestane. Čím jsou niche vůně výjimečné?

Především svou autentičností. Pro mě osobně ztělesňují umělecká díla se zcela výlučnou estetickou hodnotou… Nejsou vyráběna masově a na zakázku, rodí se spontánně a tu vášeň a zápal pro tvoření z nich prostě cítíte. Kdybychom použili módní terminologii, tak zatímco mainstreamové vůně spadají do linie prêt-à-porter, niche jednoznačně patří do kategorie haute couture. Tam, kde končí mainstream, začíná niche. Niche zkrátka nenabízí zkratky ani instantní produkty, jednou z jeho klíčových ingrediencí je dostatek času. Finále v tomto případě neurčuje marketingový plán, ale dokonalost. Vůně je hotová teprve tehdy, když hovoří k vaší duši a ta se nějakým syntetickým mixem obalamutit nedá.

web_00_1.1

Ivana Rudićová, majitelka niche parfumerie

Neobvyklé parfémy si zaslouží nevšední ingredience. Jaké složky patří k nejvzácnějším?

Mimo jiné damašská růže a florentinský iris, který je bezkonkurenčně nejdražší – cena kilogramu irisového másla šplhá do několika desítek tisíc eur. Jeho oddenky se sbírají ručně, posléze se čeká čtyři roky na to, až seschnou a promění se v prach.

Niche parfumerie se pojí také s osobním přístupem. Co přesně může zákazník, který k vám přijde, očekávat?

Především emoce. Vůně probouzejí naše vzpomínky — jsou schopné vrátit nás do míst, kde nám bylo dobře, kde jsme se cítili sami sebou… Svět niche parfémů a ryzích autentických ingrediencí má tu moc na chvíli zastavit čas. A jakmile se spolu s ním zastavíte i vy, začnete zcela přirozeně pátrat po tom, kdo jste a co vám doopravdy přináší radost.

web_linea Cashmere Twill 2

SPECIÁLNÍ TOP CLASS TIP: Acqua di Biella 1871: Něžný dotek kašmíru

Věděli jste, že slavná savojská aristokratická rodina zabývající se od roku 1871 výrobou kašmíru, nabízí svým věrným zákazníkům také zcela jedinečné vůně? Tajemství práce s vonnými látkami se v rodině předává z generace na generaci a je výsledkem dlouhého výzkumu. Připravte se na závan omamných ingrediencí, které vás přenesou zcela mimo čas a prostor! Více na: www.acquadibiella.it a www.madeleine.cz

Více z rubriky iLuxus

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.