Sociální sítě
Nahoru

Ve jménu legend…

Je to vtipný chlápek. Je také nostalgický. Dělá věci jinak. Žije ve spěchu, protože jezdí do Číny a tam spěchá každý. Spěchá, protože vlastní známou firmu Motoscoot a probudil k životu několik legend“ tímto způsobem popsal šéfredaktor magazínu Top Cars, Honza Zelenka, pana ing. Pavla Brídu v aktuálním vydání 4/2104, které právě vyšlo. A pokračuje „Pavel Brída píše bez diakritiky, protože háčky a čárky ho zdržují. Když tohohle chlapíka z Opavy posloucháte, uvažujete, kde má náhradní baterky a že vlastně žije dva životy. Jednou projede Route 66, pak na motorce vyšplhá k majestátní japonské Fuji. Ale hlavně – staví, předělává a upravuje motorky a auta. Před 10 lety představil čtyřdobou padesátku Betku jako reminiscenci staré dobré Babetty. Rok nato oživil Pionýra nazývaného „pařez“ a tím probudil k životu legendární Jawu. Na zakázku postavil repliku Ferrari F360 a před téměř pěti lety dal život nové generaci „hadráku““.
„Hadrák“ pro 21. století
Velorex z dílny Motoscootu je trochu jiný – má tři kola, sportovní podvozek skoro jako závodní auto, volant, střechu, autosedačky, autorádio. Tahle nabušená tříkolka nemá se starým velorexem kromě koncepce příbuzného vůbec nic a vlastně se Velorex ani nejmenuje. Když se Pavel Brída přesně 5. září 2009 rozhodl, že tříkolový fenomén znovu postaví, musel řešit jeden mezinárodní problém, a sice že nemohl použít značku Velorex: „Z výpisu ochranných známek jsem zjistil, že Velorex si zaregistroval nějaký Polák. Tak jsem změnil jméno na Velor-X-Trike.“ Postavil tuhý rám, dozadu hodil repasovaný motor z 10 let staré motorky Honda CB 1300 SF o výkonu 150 koní a z Hondy si vzal i brzdové kotouče. Přední kola pak osadil třmeny značky Brembo. „Hadrák“ pro 21. století za 500 000 korun byl na světě, přesně k 60. výročí první sériové výroby tříkolek bratrů Stránských.
Pežoťácké Ferrari
Brída hned první rok vyrobil několik kusů. Dodnes se tato vozítka staví na zakázku a každý kus je naprostý originál. Zákazník si sám určí přesně to, co chce: barvu, materiály, motor a výkon… Dnes Motoscoot v Číně vyrábí moped New Pionýr 50 cm³, předělává sériové motorky na unikáty, a taky si sem tam střihne designové úpravy automobilů. Třeba i supersport v duchu tradice a nostalgie. Brída před rokem dostal zakázku překopat starý Peugeot 406 Coupé na něco docela jiného. Postavil repliku Ferrari F360 Challenge Stradale. „Bylo rozměrově shodné s originálem. Vůz disponoval nastavitelným závodním podvozkem D2 včetně homologace FIA i odlehčenými 19palcovými koly,“ vzpomíná Brída. Zásadní rozdíl byl v motoru. Ten pod zadním sklem je jenom imitace, umístil ho dopředu a nešlo o osmiválcovou jednotku pohánějící zadní kola, ale o předokolkový šestiválec 3,0 litru. V Motoscootu si pohráli se sedačkami i se zvukem, který byl mechaniky vyladěn tak, že by prý žasli i v Maranellu. Největší výhoda? Levný servis, povinné ručení i cena… I tohle umějí v Motoscootu.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.