Auta | 20.6.2023 | Marek Zelený

Funkční, inteligentní a s dynamickým vzhledem: nová Třída E kombi

Stejně funkční jako jeho předchůdce, inteligentní a přizpůsobitelný jako nikdy předtím: Nové kombi Třídy E, modelová řada 214, zaujme v mnoha oblastech. Změnil se design, který je v kombinaci s výrazně sklopeným zadním oknem progresivnější. Celková linie střechy je ve srovnání se svým předchůdcem koncipována dynamičtěji a nové kombi Třídy E zároveň boduje funkčností a objemem zavazadlového prostoru.
Ve srovnání se svým předchůdcem se šířka kombi Třídy E zvětšila o 28 milimetrů. To dává především cestujícím na zadních sedadlech ještě více prostoru: Prostor pro lokty v zadní části je zvětšen na 1519 milimetrů. Rozvor se zvýšil o 22 milimetrů na 2961 milimetrů. Výsledkem je, že ti, kteří sedí vzadu, mají více prostoru i pro kolena a nohy.

Zavazadlový prostor lze zvětšit z 615 litrů až na 1830 litrů. U plug-in hybridního modelu je objem zavazadlového prostoru 460–1675 litrů. Třída E kombi má povolenou hmotnost brzděného přívěsu až 2100 kilogramů. Maximální přípustné svislé zatížení tažného zařízení je až 84 kilogramů, díky tomu je možné pohodlně přepravovat např. i elektrokola.
Nové kombi Třídy E je standardně vybaveno podvozkem AGILITY CONTROL a jednokomorovým vzduchovým odpružením na zadní nápravě. Ten se vyznačuje kompaktním designem, udržuje jízdní komfort i při plném zatížení na palubě a zajišťuje, že vozidlo zůstane vodorovné i při naloženém vozidle. Volitelně je k dispozici vzduchové odpružení AIRMATIC s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+ na obou nápravách.

Spojení tradice s moderností je obzvlášť patrné vpředu. Masku chladiče totiž propojuje se světlomety povrch ve stylu černého panelu. Tento vložený prvek s leskle černou povrchovou úpravou vizuálně připomíná plně elektrické modely značky Mercedes-Benz. Maska chladiče s trojrozměrným designem má v závislosti na výbavové linii buď progresivní, nebo klasický styl. Pro všechny výbavové linie se volitelně dodává osvětlení rámečku masky chladiče.
Díky systematické elektrifikaci stanovuje nová Třída E nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Spalovací motory jsou čtyřválcové a šestiválcové jednotky z aktuální rodiny modulárních motorů Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Jak vznětové, tak zážehové motory jsou kromě systému přeplňování vybaveny také inteligentním systémem ISG (Integrated Starter-Generator), který kombinuje funkce startér-generátoru, resp. elektromotoru. Jedná se tedy o částečně hybridní systémy. Díky novému akumulátoru byl výkon elektromotoru zvýšen z 15 na 17 kW a podpůrný točivý moment na 205 N.m.

Mercedes-Benz bude od uvedení nové Třídy E na trh nabízet i verze s externě nabíjitelným hybridním pohonem čtvrté generace („plug-in hybrid“). Díky výkonu elektromotoru 95 kW (129 k) a dojezdu na výhradně elektrický pohon i více než 100 kilometrů (WLTP) budou tyto varianty v mnoha případech a dnech jezdit po silnicích pouze na elektřinu, bez spuštěného spalovacího motoru.

Přístrojová deska přináší do interiéru digitální zážitky. Je-li Třída E vybavena volitelným displejem před spolujezdcem vpředu, rozprostírá se velký skleněný povrch systému MBUX Superscreen až k centrálnímu displeji. Od tohoto celku je vizuálně oddělen displej sdružených přístrojů, umístěný v zorném poli řidiče. Hlavní ikony na centrální obrazovce i na volitelném displeji pro spolujezdce jsou nyní jednodušší, a také barevně rozlišené, takže se podobají dlaždicím na uživatelské ploše chytrých telefonů.

Elektronická architektura je definována ve větší míře softwarem než hardwarem. Výpočetní funkce dosud oddělených domén jsou nově zajišťovány jedním procesorem. Displeje a informační a multimediální systém MBUX proto sdílejí nový, velmi výkonný centrální palubní počítač. Tato podoba propojení zvyšuje výkon a rychlost datových toků. Zábavní funkce ve Třídě E jsou ještě interaktivnější než dosud. Odborníci na software ze společnosti Mercedes-Benz vyvinuli nová řešení pro kompatibilitu, která umožňují instalaci aplikací třetích stran . Dalším novým prvkem výbavy je kamera pro pořizování vlastních portrétů a videí (součást volitelného systému MBUX Superscreen) v horní části přístrojové desky.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz