Sklářský designer, výtvarník a malíř skla František Jungvirt rozšiřuje své portfolio o novou kolekci TOY. Drobnější objekty evokují svým tvarem a pozitivními, sytými barvami dětskou hračku a vzbuzují pocit bezstarostnosti, která k dětství patří. TOY dokážou zpestřit interiér již samy o sobě, lze je ale také využít jako vázičku na květiny nebo difuzér. K dostání jsou v lesklé či matné variantě, ve více než deseti barevných alternativách. Cenově se jedná o nejdostupnější produkt Františka Jungvirta. Ideální pro ty, kdo chtějí potěšit své blízké skleněným dárkem, nebo sami zvažují koupi prvního kousku z dílny sklářského designera.
Po čistých liniích váz Garden, které jsou pro Jungvirtovu tvorbu signifikantní, obrací designér pozornost ke zvlněným tvarům. TOY nepřímo navazuje na kolekce Wavy, Trifid, Lentil či Trdlík. S poslední jmenovanou ji pojí také technika výroby, nové vázy vznikají podjímáním skla a ručním foukáním do dřevěné formy. Základ tvoří alexandritové, akvamarínové, eldorové či uranové sklo. Barevných přechodů se docílí pomocí barvicích sklářských rubínů, které se zatepla nabalují na baňku. Na závěr přichází buď leštění, nebo pískovaní, aby získaly matný povrch. Každý kus se vyrábí zvlášť, a tak se i konečná podoba pokaždé jemně liší. Barevný odstín, sytost a rozložení po povrchu je u každého kousku jedinečné.
„Oproti jiným mým vázám je TOY výrazně drobnější. Při návrhu jsem se inspiroval dětskými hračkami, proto jsem zvolil výrazné barvy a oblé tvary – někomu tak může připomínat káču. Také jsem chtěl, aby v interiéru působila decentně, ale zároveň hravě a roztomile. S objektem si může ‚vyhrát‘ i jeho majitel – je pouze na něm, zda mu bude dělat radost sám o sobě, nebo jej využije jako vázu nebo difuzér,“ uvádí František Jungvirt.
František Jungvirt v loňském roce navázal spolupráci se značkou DS Automobiles, s níž ho spojuje umělecký přesah, historický odkaz a řemeslné zpracování výrobků. Nyní se vzájemné vztahy ještě prohloubily a František Jungvirt pro automobilku vytvořil TOY v limitované sérii 15 kusů z uranového skla a se signaturou DS. Díky obsaženému uranu získají charakteristické olivové zabarvení a možnost pod ultrafialovým světlem zazářit.
„Výchozím motivem pro vznik limitované série z uranového skla se staly noční květiny. Není mnoho rostlin, které by rozkvétaly pouze za tmy. Poupata, jejichž barevnou krásu spatřil málokdo, a vůně, kterou nikdo neměl příležitost obdivovat, vzbuzují zvědavost. Tutéž zvědavost vzbuzuje i uranové sklo, které se při správném nasvícení rozzáří jako ten nejdražší drahokam,“ rozkrývá inspiraci Martina Bedrnová, Brand Director DS Automobiles pro Českou republiku.
Vázy TOY jsou dostupné v lesklé či matné variantě a různých barevných kombinacích, včetně uranových. Zakoupit je lze na e-shopu Františka Jungvirta. Spolu s vázami Garden Basic představují TOY cenově nejdostupnější produkt, kterým designer oslovuje širší veřejnost.