Německá turistická centrála (DZT) spouští svůj první projekt virtuální influencerky, který aktivně využívá umělou inteligenci pro mezinárodní marketing turistické destinace Německo. Spuštěním „Emmy“ – influencerky generované umělou inteligencí – vytvořila DZT inovativní a interaktivní ambasadorku značky, která inspiruje ve virtuálním prostoru potenciální cestovatele 24 hodin denně, 7 dní v týdnu ke skutečným zážitkům z dovolené a osobním setkáním v Německu. Dlouhodobou vizí pro Emmu je vytvořit z ní ústřední a nepostradatelnou součást digitální komunikační strategie DZT.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Uvedením Emmy jako virtuální influencerky jsme učinili další krok v naší digitální strategii. Aplikace umělé inteligence hrají důležitou roli při doplňování a technologické podpoře komunikace naší značky. V cestě za zákazníkem může Emma působit jako inovativní stavitel mostů mezi potenciálními cestujícími a skutečnými, nezapomenutelnými zážitky v Německu již ve fázi inspirace.
Emma bude pracovat vedle úspěšně zavedených struktur našeho influencer – marketingu. Díky spolupráci s „tradičními“ influencery se nám v loňském roce podařilo dosáhnout 148 milionů zobrazení na sociálních sítích. Strategie DZT v oblasti umělé inteligence využívá technologické inovace, které sice nemohou nahradit osobní zážitky a setkání v Německu jako cestovní destinaci, ale mohou pomoci optimalizovat cestu poskytnutím kvalitních informací.“
Projekt virtuální influencerky byl vyvinut DZT ve spolupráci s agenturou Startup Creator za použití nejmodernějších technologií.
„Persona“: Emma je moderní, kosmopolitní Berlíňanka, která je v digitálním světě jako doma. Tato třicátnice se zálibou v technologiích a cestování spojuje lásku k novým technologiím s vášní pro cestování po Německu. Na svém instagramovém kanálu @EmmaTravelsGermany inspiruje Emma své fanoušky k cestám do Německa, doprovází je na jejich cestách a sdílí s nimi své zážitky zábavnou a poučnou formou. V dlouhodobém horizontu bude Emma nejen poskytovat informace, ale také působit jako osobní společník na cestách a vytvářet personalizované cestovní trasy přizpůsobené individuálním zájmům uživatelů.
Technické zázemí: Emma je „digitální člověk“ plně vytvořený umělou inteligencí. Díky pokročilým Deep-Learning algoritmům a Large Language modelům (LLM) dokáže komunikovat se svými fanoušky v rámci chatu ve více než 20 jazycích, včetně češtiny. Do konce roku bude virtuální asistent také schopen přistupovat nejen k informacím na webu germany.travel, ale také k datům ze znalostního grafu DZT v reálném čase.