Lexus odhalil kolekci nových instalací na Milánském týdnu designu 2025, největší světové akci pro mezinárodní design. Výstava v prostorách Superstudio Piu’s Daylight Space zahrnuje instalace inspirované systémem řízení Lexus nové generace „Black Butterfly“. Imerzivní instalace „A-Un“ byla vytvořena ve spolupráci s japonskými kreativci ze studií SIX a STUDEO. Interaktivní kolekce „Discover Together“ je sbírkou děl začínajících tvůrců z Bascule Inc., Northeastern University a vlastního designérského týmu Lexus, vytvořená jako projekt vycházející z odkazu soutěže Lexus Design Award.
Výstava je otevřená pro veřejnost v Superstudiu Più v Tortoně, milánské umělecké čtvrti, od 8. do 13. dubna 2025.
Simon Humphries, Chief Branding Officer značky Lexus, řekl: „Od svého založení značka Lexus neustále zpochybňuje konvence luxusu ve světě automobilů, posunuje hranice mobility, aby vytvářela unikátní a mimořádné zážitky, které očekávání nejen naplňují, ale také překonávají. Dnes, jak se vyvíjejí technologie a mění se způsob, jakým vnímáme čas strávený v pohybu, reflektujeme, jak by tyto posuny a změny mohly vést k novým formám zapojení a interakce.“
„Na Milánském týdnu designu je naším cílem vyjádřit toto sblížení technologie a lidskosti, zkoumat momenty, ve kterých se protínají a jak se i nové pojetí samotného času může stát katalyzátorem pro nové zážitky. V rámci projektu „Discover Together“ jsme navíc spolupracovali se třemi vizionářskými tvůrčími jednotkami, které prostřednictvím konceptu Black Butterfly zkoumají hru vztahů mezi jednotlivci a společností, která nabízejí nové perspektivy.“
Inspirací pro nové imerzivní instalace je „Black Butterfly“, což je název ovládacího zařízení s duálním rozhraním, které je součástí kokpitu konceptu Lexus LF-ZC. Každá z instalací zkoumá, jak technologie budoucnosti ještě více sblíží člověka, stroj a mobilitu.
Oficiální otevření výstavy zahájí Pascal Ruch, viceprezident Toyota Motor Europe pro Lexus, za účasti mezinárodního prezidenta značky Lexus Takahaši Watanabeho a generálního ředitele designu značky Lexus, Koiči Suga. Mezi hosty se představí také Takeši Nozoe z kreativní agentury SIX., Tacuki Ikezawa za studio STUDEO a zástupci Bascule Inc., Northeastern University i firemní designéři značky Lexus, přičemž každý z nich představí svůj pohled na revoluční instalace a na budoucnost mobility a designu.
A-Un instalace
Po dvě dekády od své první účasti na Milánském týdnu designu v roce 2005 Lexus spolupracuje se světoznámými umělci a designéry – mezi nimi byli Philippe Nigro Neri Oxman, Sou Fudžimoto a Rhizomatiks – ti všichni vytvářeli imerzivní zážitkové instalace, které ztělesňovaly vize a hodnoty značky.
Letos se Lexus spojil s tokijskou kreativní agenturou SIX a studiem designu STUDEO, aby společně představili „A-Un“, instalaci inspirovanou japonským konceptem A-Un no Kokyū (harmonizovaný dech), což je tradiční koncept, kdy dvě těla nebo dvě bytosti instinktivně synchronizují své pohyby a emoce. Pomocí motivu Black Butterfly jako okna propojujícího lidi a společnost Lexus přináší svou vizi budoucnosti mobility do života v imerzivním prostoru.
Obří obrazovka ve tvaru Black Butterfly se náhle vynořuje z prostoru, tři metry vysoká, deset metrů široká a čtyři metry hluboká. Byla vyrobena jako důkaz závazku a odhodlání značky Lexus ctít tradiční materiály a řemeslné zpracování – pečlivou ruční prací po celé tři měsíce, pomocí tkaných provázků vyrobených ze zhruba 35 kilometrů bambusového vlákna.
Struktura ožívá s tím, jak se k ní návštěvníci přiblíží, reaguje na tlukot jejich srdce a vytváří tak unikátní imerzivní zážitek. Jak se tep srdce slaďuje s fluktuacemi nahranými z přírody, stává se Black Butterfly médiem pro objevování. V tom okamžiku se návštěvníci stávají svědky přirozeného propojení mezi člověkem, společností a světem – zážitku formovaného filozofií „A-Un“.
Vize budoucí mobility podle značky Lexus jde mnohem dál než jen k autu, které reaguje na lidské pokyny – až k autu, které předvídá záměry člověka. Prostřednictvím Black Butterfly se lidé a vozidla vydávají na cestu neustálého učení a společného vzájemného vývoje, objevování nových možností a jedinečných momentů. Vozidla se propojí přímo s člověkem a vytváří tak nový zážitek z pohybu.
Instalace Discover Together
Letošní výstava vychází z odkazu Lexus Design Award, která po mnoho let objevovala, rozvíjela a dlouhodobě podporovala budoucí generaci tvůrců, testujících hranice kreativity. Tři skupiny vizionářů použily Black Butterfly jako motiv objevování nových dimenzí a personalizovaných zážitků z technologií. Interní designéři Bascule Inc., Northeastern University a značky Lexus představují sérii interaktivních instalací reinterpretující Black Butterfly prostřednictvím svébytných a unikátních perspektiv. Toto setkání značky Lexus se začínajícími talenty dává vzniknout „Experience Amazing“, tedy „úžasnému prožitku“, k jehož vyzkoušení a prozkoumání vyzývají návštěvníky přímo na výstavním stánku.