Za rozhodnutím zahájit montáž bestselleru značky Citroën v závodě Stellantis v Kragujevaci ve středním Srbsku stála snaha uspokojit poptávku. Na základě dohody mezi skupinou Stellantis a srbským ministerstvem hospodářství byla tato továrna mezi lety 2022 a 2024 kompletně zmodernizována, aby mohla využívat novou platformu Smart Car a podporovat výrobu elektrických modelů.
Závod zaměstnává více než tisíc lidí a díky moderním automatizovaným a robotizovaným výrobním linkám se pyšní vysokou úrovní kvality a produktivity. Toto rozhodnutí bylo určující pro to, aby značka mohla nabídnout kompaktní, všestranný a cenově dostupný model vyráběný v Evropě.
Model Citroën C3 byl navržen tak, aby byla zajištěna jeho atraktivní cena – od jednoduchosti stylu po výběr výrobního závodu, od nové platformy Smart Car, která se zde objevuje jako u prvního vozu, až po jeho výbavu. Nový C3 má za cíl stát se dostupným prostředkem mobility, který je v souladu s přechodem značky Citroën na nové zdroje energie, aniž by to mělo dopad na komfort, design, všestrannost využití a veškerou výbavu, kterou zákazníci v tomto segmentu očekávají.
Svými přednostmi nový model C3 zákazníky jednoznačně zaujal. Zaznamenal již více než 130 000 objednávek, přičemž do evropských prodejen dorazil teprve v posledním čtvrtletí roku 2024.
Do konce prvního čtvrtletí roku 2025 se nový model C3 pevně usadil na pozici třetího nejprodávanějšího elektromobilu ve Francii a Itálii a obsadil druhou příčku v prodeji elektromobilů ve Francii. Elektrická verze představuje od uvedení vozu C3 na trh celkem 30 %. Výroba v Srbsku doplňuje výrobu v Trnavě na Slovensku, kde se vyrábí rovněž nový model C3 Aircross, který je právě uváděn na evropské trhy.
Nový C3 poskytuje zákazníkům přístup k mobilitě bez ohledu na pohon. Jedná se o čtvrtou generaci legendárního modelu Citroën, kterého se již prodalo více než 5,6 milionu kusů. Nový C3 nabízí ještě větší komfort na palubě díky přijetí odpružení Citroën Advanced Comfort, které doplňují přepracovaná sedadla Advanced Comfort a koncept kabiny C-Zen Lounge s charakteristickou palubní deskou.
Vůz, který přejímá principy SUV, si zachovává kompaktnost a mrštnost předchozí verze a zároveň nabízí větší prostornost a snadnější přístup do kabiny. Od počátku byl koncipován tak, aby zahrnoval i nabídku elektrického pohonu. K dispozici je v benzínové a hybridní verzi nabízející všestrannost a snadné použití a také v elektrické verzi s dojezdem více než 320 km (cyklus WLTP). Jeho cena představuje průlom v porovnání s tradiční nabídkou v tomto segmentu.