Ikonické české plechové hračky, jejichž kvalitu oceňují už celé generace, se chystají dobýt svět pod vedením zkušeného manažera s mezinárodním přesahem. Nový obchodní ředitel společnosti KOVAP, Ian Baldock, má jasnou misi: představit světově unikátní produkty značky jako prémiové, sběratelské a udržitelné kousky s duší.
„Nejde už jen o hračky pro děti. Mnohé z našich výrobků mají obrovský sběratelský i nostalgický potenciál. Jsou to hračky pro velké kluky – pro sběratele, fanoušky retra, nebo pro ty, kdo hledají autentické suvenýry s příběhem,“ říká Baldock, který do firmy nastoupil letos v dubnu.
Tradiční řemeslo v moderním hávu
KOVAP, jehož historie sahá až do roku 1946, se proslavil precizně zpracovanými modely historických vozidel, jako je například ikonický traktor Zetor s funkčním řazením, zpátečkou a volantem. Právě spojení tradiční řemeslné výroby s moderními technologiemi a důrazem na bezpečnost považuje Baldock za klíč ke globálnímu úspěchu.
Vedle kvality a poctivé výroby chce nový manažer do popředí postavit i udržitelnost. „Spotřebitelé dnes stále častěji hledají produkty, které mají nízký dopad na životní prostředí. Proto zvažujeme využití ekologicky šetrných materiálů,“ říká Baldock, který má zkušenosti mimo jiné s uvedením biologicky odbouratelných brček na evropský trh.
Plechové suvenýry na letištích i v muzeích
Ambice britského manažera s českým srdcem však míří ještě dál. KOVAP se podle něj může stát atraktivní značkou nejen pro domácí zákazníky, ale i pro turisty. „Chci dostat naše výrobky na místa s vysokou návštěvností – letiště, nádraží, muzea. Zvlášť tam, kde mají historický dopravní prostředek. Například pražská tramvaj nebo londýnský doubledecker by si zasloužily vlastní model,“ naznačuje možné rozšíření produktového portfolia.
Součástí strategie má být i budování mezinárodní distribuční sítě a propojení s exkluzivními značkami. „Dovedu si představit, že naši plechoví veteráni budou součástí dárkových balíčků třeba pro klienty luxusních automobilových značek,“ dodává.
Exkluzivní klub pro sběratele
Speciální pozornost chce Baldock věnovat také komunitě sběratelů, která kolem značky KOVAP existuje už léta. „Plánujeme klubové předplatné, limitované edice i pravidelné zpravodaje. Naše výrobky si zaslouží být vidět – nejen jako vzpomínka na dětství, ale jako umělecký artefakt, kterým se můžete pochlubit,“ říká Baldock, který do své nové role přináší nejen obchodní vizi, ale také hluboký respekt k historii a hodnotám značky.