Toyota představuje zcela novou robustní RAV4 šesté generace, která staví na odkazu svých kultovních průkopnických předchůdců. Současně uvádí pokročilé technologie, jež nastolují nová měřítka schopností, provozní hospodárnosti, bezpečnosti a kvality digitálního prostředí.
Toyota RAV4 si díky své všestrannosti a spolehlivosti vydobyla širokou oblibu u několika generací zákazníků po celé Evropě, kde se od uvedení tohoto modelu v roce 1994 prodalo přes 2,5 milionu vozidel a celosvětově se prodalo více než 15 milionů těchto vozidel.
Zcela nová Toyota RAV4 se pyšní novým robustním stylem karoserie, který odráží originální charakter SUV a je podtržen novým výrazným logem modelu. Nepřehlédnutelné ztvárnění přední partie společně s dynamickou siluetou vyjadřují robustní terénní schopnosti a pravou identitu RAV4, nicméně při zachování podobných rozměrů jako u předchůdce. Přepracovaný interiér s intuitivním ovládáním na druhé straně přispívá k jistotě za volantem a poskytuje celé posádce vzdušnou atmosféru v kultivovaném a luxusně pohodlném prostředí.
Uvedení nové softwarové vývojové platformy Toyota Arene je prvním krokem k plně softwarově řízeným vozidlům. Umožňuje vytváření a nasazování pokročilých bezpečnostních a zábavních funkcí v digitálním prostředí. Arene je základem pro nejmodernější bezpečnostní technologie od Toyoty, které mají premiéru ve zcela nové Toyotě RAV4. Výrazně zvyšují bezpečnost a zároveň přinášejí nové pokročilé asistenční systémy pro řízení a parkování. Světovou premiéru si zde odbývá i nejnovější multimediální systém, který díky Arene přináší vylepšenou konektivitu, navigaci a bezpečnostní nástroje – a s rychlejšími reakcemi než kdy dříve.
Zcela nová Toyota RAV4 s ultra hospodárným plug-in hybridním pohonem se chlubí duálním charakterem čistého elektromobilu a ryze praktického hybridu. Jako plug-in hybrid nabízí elektrický dojezd až 100 km (v komb. cyklu podle WLTP) – a pokrývá tak typické denní potřeby většiny evropských zákazníků. Zároveň nabízí flexibilitu a spolehlivost nejnovější hybridní technologie od Toyoty. Nová generace plug-in hybridního systému přináší baterii s kapacitou vyšší o 30 %, poskytující lepší výkon, akceleraci i provozní hospodárnost, a navíc podporující rychlejší způsoby nabíjení. Přepracované uspořádání přináší další výhody v podobě dynamičtější jízdy a prostorného interiéru.
Zcela nová Toyota RAV4 bude v Evropě k dispozici výhradně jako plug-in hybrid nebo klasický hybrid v souladu s multi-technologickým přístupem značky k dosažení uhlíkové neutrality. Zákazník si tak může zvolit udržitelnou variantu bez ohledu na to, kde žije nebo za jakých podmínek vozidlo provozuje.
Srdcem zcela nové Toyoty RAV4 je nejnovější hybridní technologie, dosahující další úrovně schopností díky nově vyvinutému plug-in hybridnímu systému příští generace od Toyoty.
Nová lithium-iontová baterie s vysokou kapacitou 22,7 kWh přináší čistě elektrický dojezd až 100 km* (v komb. cyklu podle WLTP), a pokrývá tak každodenní potřeby většiny zákazníků. Bateriový modul využívá výsledky vývoje elektromobilů Toyota a podporuje výrazně rychlejší nabíjení. Při nabíjení na veřejných DC rychlonabíjecích stanicích je maximální nabíjecí výkon 50 kW, a díky tomu je možné baterii dobít z 10 na 80 % za pouhých 30 minut (v závislosti na podmínkách). Rychlejší je i nabíjení doma nebo s využitím standardních veřejných nabíječek – zde přichází ke slovu nová AC palubní nabíječka o výkonu 11kW, která je dvakrát rychlejší než předchozí provedení, a dobije tak baterii za pouhé tři hodiny.
Nový bateriový modul je spojen s vylepšeným elektromotorem na přední nápravě – nyní o výkonu 150 kW (nárůst o 16 kW) – propůjčujícím vozu působivé akcelerační schopnosti. Inteligentní pohon všech kol (AWD-i) se pyšní ve své třídě špičkovým celkovým výkonem 304 koní, a umožňuje tak akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.
Nový bateriový modul kromě lepší jízdní dynamiky zajišťuje i spolehlivý a konzistentní výkon za náročných podmínek díky vylepšenému systému chlazení. Systém regulace teploty automaticky přepíná mezi chladicími okruhy v závislosti na provozních podmínkách, a udržuje tak ideální teplotu baterie ve prospěch optimální účinnosti. Zároveň zajišťuje optimální fungování i při nabíjení v chladném počasí.
Nová generace plug-in hybridního systému kromě vylepšení výkonu a nabíjení přispívá k lepší jízdní dynamice díky nižšímu těžišti a zvýšené tuhosti karoserie, čehož bylo dosaženo zabudováním baterie do prostoru pod podlahou. Toho bylo dosaženo zástavbou DC měniče do jednotky řízení energie (PCU), která je nyní menší a stala se součástí převodovky.
Zcela nová plug-in hybridní RAV4 chytře využívá elektrický dojezd až 100 km* (v komb. cyklu podle WLTP) pomocí zónového monitorování (geo-fencing), kdy vůz sám optimalizuje jízdu v režimu EV podle konkrétních podmínek trasy. Díky propojení dopravních informací dodávaných v reálném čase prostřednictvím cloudové navigace s informacemi o obvyklých trasách vozidla a jízdním stylu řidiče je systém schopen automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým režimem, aby zajistil optimální dojezd. Pokud se cíl nachází v nízkoemisní zóně nebo vyžaduje průjezd takovým místem, technologie zónového monitorování zajistí dostatečné nabití pro jízdu v režimu EV.
U Toyoty RAV4 v plug-in hybridním provedení je pod označením RAV4 Plug-in Hybrid 270 poprvé k dispozici verze s pohonem samotných předních kol (FWD), aby byly vylepšené technologie elektrifikace dostupnější širší skupině zájemců. V tomto případě činí maximální výkon 268 koní.
Z nejnovějších technologií značky těží i nová Toyota RAV4 v klasickém hybridním provedení. Zlepšením převodovky, jednotky řízení energie, baterie a dalších komponent se zvýšil výkon motoru, což zajišťuje plynulou akceleraci a dynamické rozjezdy s přímou odezvou řízení. Verze s pohonem všech kol AWD-i (pod označením RAV4 Hybrid 220) nyní poskytuje celkový výkon 191 koní a verze s pohonem samotných předních kol (pod označením RAV4 Hybrid 220) poskytuje celkový výkon 183 koní.