Automobilka Aston Martin zažila historický okamžik, když její nový hypersport Valhalla předvedl svou vůbec první veřejnou dynamickou jízdu – a to nikde jinde než na ikonickém městském okruhu Formule 1 v Monte Carlu, a to těsně před zahájením víkendové Velké ceny Monaka. Za volant usedl Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa a jezdec týmu Aston Martin Aramco F1, který je zároveň hlavním vývojovým jezdcem tohoto revolučního vozu.
Valhalla je technologicky nejpokročilejším vozem automobilky Aston Martinu v historii. Plug-in hybridní pohon kombinuje nový 4,0litrový V8 motor s dvojitým přeplňováním o výkonu 828 koní se třemi elektromotory, které přidávají dalších 251 koní – výsledkem je výkon 1079 koní a 1100 Nm. Valhalla zvládne sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 sekundy a její maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h.
Vývoj probíhal v úzké spolupráci s technickým týmem Aston Martin Performance Technologies (AMPT), konzultační divizí F1 týmu, díky čemuž Valhalla těží z přímého přenosu technologií z vrcholového motorsportu. Vůz je vybaven zcela novou osmimistupňovou dvouspojkovou převodovkou, elektronickým diferenciálem a přední dvojicí elektromotorů s funkcí točivého momentu na jednotlivá kola. Jde také o první sériový model Aston Martin s plnohodnotným elektrickým dojezdem.
Fernando Alonso komentoval premiéru slovy: „Valhalla kombinuje luxus a emoce s technologií inspirovanou Formulí 1. Měl jsem možnost projekt detailně sledovat posledních 18 měsíců a potvrzuji, že Valhalla je skutečný supersport – na silnici i na trati.“
Vyrobeno bude pouze 999 kusů, přičemž první vozy se k zákazníkům dostanou ve druhé polovině roku 2025. V Monaku se Valhalla představila ve výrazném laku Podium Green s limetkovými detaily, inspirovaná závodním vozem AMR25 – důstojný debut pro nový vrchol automobilového inženýrství.