Auta | 15.8.2025 | Marek Zelený

Aston Martin a Glenfiddich přicházejí s globálním partnerstvím

Aston Martin a Glenfiddich, celosvětově nejvíce oceňovaná značka skotské single malt whisky1), dnes oznámily uzavření exkluzivního globálního partnerství, které spojuje dvě slavné britské značky v jejich společném úsilí o dosažení dokonalosti. Partnerství bylo oficiálně představeno na prestižním Monterey Car Week v Kalifornii, kde Glenfiddich a Aston Martin oslaví svou spolupráci v rámci expozice značky Aston Martin přípitkem na trvalý úspěch postavený na nevšedních inovacích.

Toto oznámení znamená světový debut značky Glenfiddich v roli oficiálního partnera automobilky Aston Martin, a to na základě již existující spolupráce s týmem Aston Martin ve formuli 1. Společný projekt odráží sladění cílů a ambicí, jejichž základem je průkopnický duch, řemeslné zpracování a nadčasový design obou značek. Ty se tak spojí a prostřednictvím společných zážitků a limitovaných edic představí své pojetí dokonalosti.

Stefano Saporetti, ředitel oddělení pro diverzifikaci značky ve společnosti Aston Martin, říká: „S radostí oznamuji, že Glenfiddich je naším oficiálním partnerem ve světě whisky. Značky Aston Martin a Glenfiddich spojuje hluboký respekt k tradici a závazek k řemeslné dokonalosti. Toto partnerství nám umožňuje oživit náš společný příběh prostřednictvím působivých, smyslových a emocionálních zážitků, které nadchnou naše zákazníky. Obě značky jsou celosvětově uznávané a zároveň pevně zakotvené v britské historii, čímž vytvářejí dokonalou rovnováhu mezi tradicí a inovací.“

Značky Aston Martin a Glenfiddich sdílejí společné hodnoty jako inovace, řemeslnou kvalitu a špičkový výsledek, přičemž každá z nich odráží neutuchající snahu o luxus, krásu a vyprávění osobitých příběhů. Obě jsou proslulé tvorbou výjimečných produktů, které kombinují nadčasový design s moderní technologií a precizním zpracováním. Na památku partnerství se značkou Aston Martin uvede Glenfiddich vzácnou single malt whisky z roku 1976, stařenou 48 let ve speciálně zkonstruovaném dubovém sudu po sherry, kterou osobně vybral master blender Brian Kinsman.

Výsledný tekutý skvost byl zvolen pro připomenutí zlomové epochy jak pro Glenfiddich, tak pro Aston Martin. Během 70. let 20. století Glenfiddich představil na svých lahvích nezaměnitelnou hlavu jelena a vybudoval novou destilerii, což byly významné modernizace, které podpořily globální význam značky. Aston Martin ve stejné době nově pojal design a výkony svých vozů a zaváděl pokročilé koncepty, které ovlivňovaly značku po další desetiletí.

Vůně whisky ročníku 1976 nabízí sladkost červeného bobulového ovoce doplněnou drobivým máslovým pečivem, jemným kořením a dotekem šumivého citronového cukrátka. Chuť odhaluje komplexní vrstvy suchých tříslovin z dubu, sladkého povařeného ovoce a opraženého dřevitého koření. Závěr přetrvává s dlouhotrvajícím dojmem sladkého dubového koření.

Brian Kinsman, sladovnický a palírenský mistr společnosti Glenfiddich, dodává: „Tento výjimečný sud nebyl vybrán jen pro svůj ročník, ale pro celou éru, kterou představuje – proměnlivá polovina 70. let se stala zásadním obdobím a začátkem moderní epochy značky Glenfiddich. Tehdy se začal utvářet charakter whisky pro další generace. Zvolená whisky nejprve zrála v sudech po sherry, než byla přelita do 100litrového sudu po sherry z evropského dubu, který zhotovil jeden z našich bednářů. Po téměř 50 letech stále ctíme naši tradici a zůstáváme věrní duchu inovace a řemeslného umu, které z Glenfiddich učinily proslulou single malt whisky a jež dokonale vystihují naše nové partnerství s výrobcem Aston Martin.“

Claudia Falconeová, globální ředitelka značky Glenfiddich, uvádí: „Jsme potěšeni, že můžeme rozšířit naši cestu se značkou Aston Martin za hranice týmu formule 1 a vstoupit do světa vysoce výkonných luxusních vozů Aston Martin. Glenfiddich vzdala hold tomuto společnému duchu neustálého vývoje degustací whisky v zázemí značky Aston Martin během akce Monterey Car Week, kde se ústředním lákadlem stane Valhalla, první plug-in hybridní supersportovní vůz značky Aston Martin. Valhalla ztělesňuje stejnou vzácnost, preciznost a vizi budoucnosti jako Glenfiddich ročníku 1976. Společně vyprávějí jeden příběh o dvou značkách, které spojuje bohaté dědictví a touha po inovacích.“

Glenfiddich ročníku 1976 (obsah alkoholu 48,8 %) bude k dispozici výhradně prostřednictvím exkluzivních salonů jen pro zvané The Distillers Library a palírny Glenfiddich. S pouhými 50 lahvemi dostupnými po celém světě se tato vzácná a výjimečná whisky stává nadčasovou poctou nenapodobitelné řemeslné dokonalosti značek Glenfiddich a Aston Martin.

Glenfiddich a Aston Martin prosazují zodpovědný přístup k alkoholu a vyzývají spotřebitele, aby nikdy neřídili pod vlivem alkoholu. Obě značky se těší na nové příležitosti, jak prostřednictvím partnerství i nadále posilovat pozitivní volbu nikdy neřídit pod vlivem alkoholu.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz