Toyota Gazoo Racing (TGR) ve světové premiéře představila dva nové modely GR GT a GR GT3, a poprvé tak veřejnosti ukázala aktuálně vyvíjené prototypy.
GR GT a GR GT3 jsou stěžejní modely, které ztělesňují filozofii sportovní divize TGR vyrábět stále lepší vozy určené pro motorsport. Jejich vývoj, počínaje fází stanovení koncepce vozu, byl podpořen přístupem na bázi jednoho týmu, v jehož středu stál předseda TMC Akio Toyoda, známý jako ‚mistr volantu Morizo‘.

V něm společně s konstruktéry pracovali profesionální jezdci Hiroaki Išiura, Tacuja Kataoka a Naoja Gamou, neprofesionální jezdec Daisuke Toyoda a interní pracovníci zabývající se testováním a vyhodnocováním. Vývoj modelu GR GT je postaven na přístupu ‚jezdec na prvním místě‘, zahrnujícím naslouchání zákazníkovi, jeho pochopení a naplňování jeho potřeb. Touto metodikou byl vyvinut i GR GT3 – závodní vůz vycházející z GR GT.

GR GT a GR GT3 představují vlajkové lodě, kráčející ve šlépějích Toyoty 2000GT ze 60. let a modelu Lexus LFA. Jedním z cílů jejich vývoje bylo zachovat a předat „tajnou ingredienci pro výrobu automobilů“ dalším generacím podle filozofie „Shikinen Sengu“ společnosti Toyota.

Oba modely jsou výsledkem toho, že nejzkušenější pracovníci, kteří vyvinuli Lexus LFA, předali své dovednosti a postupy mladší generaci; krom toho jsou dokladem aktivního zavádění nových technologií ke zvýšení jízdních schopností, které Toyota zavedla poprvé, a přijetím řady zcela nových výzev.

Model GR GT byl koncipován a vyvinut jako závodní vůz schválený k silničnímu provozu. V rámci snahy o přístup zaměřený na řidiče se vývojáři snažili zajistit nejen mimořádné dynamické schopnosti, ale také dosáhnout sladění vozu s řidičem v duchu těsné interakce s vozem. Model GR GT je vybaven hybridním systémem, který využívá nově vyvinutý 4,0litrový motor V8 twin-turbo a jeden elektromotor.
Kromě maximálního systémového výkonu min. 650 koní a maximálního točivého momentu na úrovni nejméně 850 Nm (prozatím cílové hodnoty vývoje) k dosažení výjimečných jízdních schopností byl kladen mimořádný důraz na tři klíčové prvky: nízké těžiště, nízkou hmotnost s vysokou tuhostí a aerodynamické vlastnosti.

GR GT3 se vyznačuje stejnými třemi prvky – nízkým těžištěm, nízkou hmotností s vysokou tuhostí a aerodynamickými vlastnostmi, které se objevují u modelu GR GT, z nějž vychází. Tento vůz splňuje specifikace Mezinárodní automobilové federace (FIA) GT3, nejvyšší kategorie výroby zákaznických sportovních vozů, aby uspokojil ty zájemce, kteří chtějí vítězit v žáru závodního pole, avšak při zajištění snadné ovladatelnosti pro běžné uživatele.

TGR věří, že princip „jezdec na prvním místě“ je v kategorii závodních vozů GT3 stejně důležitý jako v případě GR GT, protože za volantem budou sedět nejen profesionální jezdci, ale i neprofesionálové. Současně se zvyšováním konkurenceschopnosti modelu GR GT3 jako takového se TGR chystá vytvořit optimální systém podpory pro ty zákazníky, kteří se věnují závodění, aby jim pomohla plně si vychutnat požitek plynoucí z motoristického sportu.