Nový model GLB, promyšleně navržený s velkorysým prostorem až pro sedm osob, kombinuje výrazný design s terénními rysy a opravdovou praktičností. Vysoce kvalitní, výrazně přepracovaný interiér s novým displejem Superscreen nastavuje nová měřítka.
Nové GLB se snaží nabídnout více než vozidlo – jako nejvšestrannější hrdina pro každodenní použití nabízí prostor pro okamžité nápady a jde daleko za hranice čisté praktičnosti. Jako mimořádně inteligentní společník také podporuje řidiče velmi intuitivním způsobem – stačí nastoupit a vyrazit. A jeho výrazný nový vzhled mu dodává sebevědomou a charismatickou auru.

Uvedení varianty GLB 250+ s technologií EQ proběhne na jaře 2026. S velkorysým dojezdem až 631 kilometrů nabízí provedení GLB 250+ o výkonu 200 kW dojezd, který ve své třídě nemá konkurenci. Sportovní špičkový model GLB 350 4MATIC nabízí výkon 260 kW. Obě provedení jsou vybavena lithium-iontovým trakčním akumulátorem s využitelnou kapacitou 85 kWh. A díky nejmodernější 800voltové elektrické architektuře lze za pouhých deset minut doplnit energii až na 260 kilometrů. Modelová řada bude brzy rozšířena o další varianty s plně elektrickým pohonem, základní provedení a technicky pokročilé hybridy.

Od 8. prosince 2025 si zákazníci v České republice mohou objednat a sestavit podle svých představ v online konfigurátoru dvě plně elektrické verze. Mercedes-Benz GLB 250+ s technologií EQ je k dispozici za cenu od 1 355 200 Kč vč. DPH, vrcholný model GLB 350 4MATIC s technologií EQ od 1 433 850 Kč vč. DPH.

Nový model GLB je k dispozici jako pětimístný nebo sedmimístný vůz s podélně nastavitelnou lavicí ve druhé řadě. Ve srovnání se svým předchůdcem nabízí nové, plně elektrické GLB znatelné zvětšení prostoru nad hlavou v prvních dvou řadách sedadel, a to díky linii střechy SUV a standardně dodávanému panoramatickému oknu. Cestující vzadu si mohou užít také více prostoru pro nohy. Pohodlí sedadel ve druhé řadě bylo znatelně vylepšeno, mimo jiné díky delší opoře stehen.

S objemem 127 litrů má elektrické GLB největší přední zavazadlový prostor (takzvaný frunk) ze všech vozů nové řady. Zadní zavazadlový prostor má objem až 540/470 litrů (pěti-/sedmimístné provedení) a po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1 715/1 605 litrů.
Elektrická pohonná jednotka (EDU) 2.0 řeší protichůdné nároky na maximální točivý moment, nejvyšší rychlost a vynikající účinnost – zejména v reálném provozu. Vysoký točivý moment nejen zajišťuje dynamické zrychlení, ale je také užitečný při zdolávání stoupání na horských průsmycích nebo při tažení těžkých přívěsů.

S hlavním pohonem na zadní nápravě pro optimální trakci a jízdní vlastnosti přináší Mercedes-Benz do segmentu základních modelů uspořádání pohonu známé ze střední a vyšší střední třídy. Elektrická pohonná jednotka o výkonu 165 nebo 200 kW se synchronním motorem s permanentními magnety (PSM) na zadní nápravě byla vyvinuta zcela interně. Účinnost přenosu energie z trakčního akumulátoru na kolo dosahuje na dlouhých vzdálenostech 93 procent.

Magnety v rotoru jsou uspořádány do tvaru zdvojeného písmene V. Dalším rysem je takzvané vlásenkové vinutí. Tato opatření přispívají k obzvláště tichému chodu. Motor PSM má také výrazně nižší podíl – téměř nulový – těžkých prvků vzácných zemin ve srovnání s předchozími generacemi motorů. Vysoce účinná výkonová elektronika je vybavena měničem z karbidu křemíku (SiC) pro obzvláště efektivní využití energie. Řízení dvoustupňové převodovky a výkonová elektronika jsou integrovány do jednoho celku.