Automobilka Citroën představila ELO, koncepční vůz, který otevírá novou kapitolu značky Citroën. ELO, navazující na model OLI představený v roce 2022, je továrnou na nápady. Je projektem, který zkoumá oblasti inspirující úvahy Citroënu o budoucnosti.
ELO je odvážný, chytrý, kreativní a zaměřený na pohodu. Ztělesňuje tak hodnoty značky Citroën. Ta je věrná více než stoleté tradici inovací ve službách svobody pohybu a jednoduššího života. Citroën tím znovu potvrzuje svou průkopnickou roli v době, kdy se životní styl rychle mění.

ELO zosobňuje snahu předvídat potřeby světa v pohybu: je to zábavný, chytrý, dostupný, prostorný a odpovědný dopravní prostředek, který navíc nabízí rozšířenou a nově pojatou vizi mobility, navrženou tak, aby uživatelům vrátila užitečný čas a doprovázela je v různých fázích jejich životů.

Citroën dnes díky své odvaze a know-how zkoumá převratná řešení, aby přetvořil prostornost a nově interpretoval ducha vozu typu MPV a ludospace, které formovaly jeho historii.
Tím, že se značka zaměřuje na architekturu, která byla od samého počátku navržena pro elektrický pohon, uvolňuje nový prostor a přetváří interiér na skutečné místo pro život, které je praktické, funkční a přístupné. Tuto ambici model ELO dokonale ilustruje: „malý, ale s velkými cíli“, skutečný „tiny house“ na kolech plný chytrých řešení, jehož kompaktní vnější rozměry kontrastují s překvapivě prostorným a vysoce variabilním interiérem, který redefinuje využití prostoru a komfort na palubě.

ELO, který nabízí skutečný obytný prostor, byl navržen jako každodenní společník. Díky své úplné a intuitivní modularitě slouží jako místo k odpočinku, hraní nebo práci — REST, PLAY, WORK. Plně využívá výhody 100% elektrické architektury a nabízí kompaktní rozměry, které skrývají výjimečnou prostornost.
S délkou 410 cm se cítí dobře v městském prostředí, které je jeho přirozeným prostředím. Charakter vozu ale také vybízí k výletům a odpočinku. Díky svému mimořádně prostornému a variabilnímu interiéru, který pojme až šest osob, splňuje požadavky zrychlujícího se života mezi cestováním, trávením volného času, rodinnými aktivitami, prací nebo spontánními výlety. Se svým moderním, barevným a veselým designem a širokou škálou funkcí je ELO zdrojem energie ve službách aktivního života.

U ELO se nepřizpůsobuje zákazník autu, ale auto potřebám zákazníka. Ve standardní verzi má 4 místa s centrálně umístěným sedadlem řidiče, jemuž díky čelnímu sklu s výhledem 180° a modernímu důmyslnému rozhraní nabízí nový zážitek z jízdy, zatímco cestující na zadních sedadlech mají k dispozici obrovský prostor. Sedadlo řidiče lze otočit, aby bylo možné si popovídat nebo pracovat, k čemuž napomáhá i speciální podpěra. V případě potřeby lze vysunout další dvě sedadla, aby bylo možné přepravit 6 osob. Interiér se může také proměnit v prostor pro spaní pro dvě osoby, domácí kino, zdroj napájení a mnoho dalších využití. ELO mění svět mobility a stává se katalyzátorem společných chvil strávených s partnerem, rodinou a přáteli.
Designéři promysleli tento koncept do nejmenších detailů a rádi se podělili o své know-how se dvěma partnery, kteří sdílejí jejich touhu přimět lidi k pohybu a vyvíjet technické, udržitelné a odpovědné materiály. Decathlon, jehož designérský tým přispěl svými odbornými znalostmi v oblasti sportu a outdoorových aktivit, umožnil navrhnout nové funkce a použít inovativní materiály. Druhý partner, Goodyear, vyvinul nové inteligentní pneumatiky určené pro outdoorové aktivity.

„ELO je novým krokem v období, které je pro Citroën mimořádné, vyznačuje se kompletní obnovou modelové řady během dvou let a vstupem do mistrovství světa ABB FIA Formule E. ELO je továrnou na nápady, která dokonale ztělesňuje hodnoty Citroënu a otevírá perspektivy toho, co dnes inspiruje naše úvahy. Splňuje všechna kritéria, která tvoří DNA značky již více než 100 let a která chci v příštích letech dále rozvíjet. Jedná se o kreativitu, odvahu, dostupnost, odpovědnost, vynalézavost a zaměření na pohodu. Jde zcela s dobou a přináší konkrétní a inovativní řešení na podporu svobody pohybu a lepšího života. Jeho styl vyjadřuje přátelskost a radost ze života, jeho ultra modulární interiér je koncipován jako samostatný obytný prostor. Je plný chytrých funkcí a jednoduchých technologií, které usnadňují každodenní život. ELO vysílá silné poselství, které vyjadřuje naši vizi toho, čím by Citroën měl být,“ prohlásil Xavier Chardon, ředitel značky Citroën.
„Jsme na ELO velmi hrdí, protože je dokonalým vyjádřením toho, čím by design měl být: spojením stylu a funkčnosti. ELO překypuje energií, a to jak svou barevnou a přitažlivou osobností a moderním vzhledem, tak i všemi možnostmi, které nabízí pro intenzivní a bohatý život. Týmy designového studia Citroënu si užily spoustu zábavy při vymýšlení modelu, který je do nejmenších detailů navržen tak, aby byl praktický, zábavný a chytrý. Sdílení know-how s designéry Goodyear a Decathlon bylo také velmi podnětnou součástí vývoje tohoto konceptu, a to díky kreativitě a technické vyspělosti řešení, která nám poskytli,“ řekl Pierre Leclercq, šéfdesigner značky Citroën.