Londýnská technologická společnost Nothing dnes představila Phone (3a) Community Edition – výsledek svého nejnovějšího projektu Community Edition. Jedná se o iniciativu zaměřenou na přehodnocení způsobu výroby spotřební elektroniky, ve které jsou talentovaní fanoušci vyzváni, aby se podíleli na vývoji skutečných zařízení.
Místo toho, aby program vnímal komunitu pouze jako zdroj zpětné vazby, objevuje vycházející kreativní talenty a dává jim šanci ovlivnit design, software i marketing produktu. Ročník 2025 zahrnoval vše od hardwarového designu po vlastní prvky zamykací obrazovky, balení a marketing, čímž poskytl nové generaci kreativních talentů platformu, kde mohou zazářit – ročník 2024 dokonce získal prestižní ocenění iF Design Gold Award.

Letošní ročník přilákal přes 700 přihlášek napříč kategoriemi designu, softwaru, příslušenství a vizuálního storytellingu, což zdůrazňuje rostoucí chuť tvůrců po hlubší a smysluplnější spolupráci se značkami, které milují.
Čtyři vítězové – Emre Kayganacl (Hardwarový design), Ambrogio Tacconi & Louis Aymond (Příslušenství), Jad Zock (Hodiny na zamykací obrazovce a design tapety) a Sushruta Sarkar (Marketingová kampaň) – byli vybráni pro svou originalitu, řemeslné zpracování a schopnost posunout designový jazyk Nothing kupředu. Každý z nich představuje rostoucí talent ve svém oboru a program jim dává vzácnou platformu: šanci spoluvytvářet s globální technologickou společností a vidět své nápady ožít.
Spolupracovali bok po boku s týmy designu, softwaru, marketingu a kreativy společnosti Nothing v Londýně a měnili koncepty v produkty připravené k výrobě. Je to další příklad víry společnosti Nothing, že skvělé nápady mohou přijít odkudkoli a že spoluvytváření může nastolit nový druh vztahu, kde fanoušci přispívají jako součást týmu.
Pro tuto edici Nothing vylepšil proces tím, že zveřejnil všechna zadání současně a dal účastníkům více času a zdrojů na iterace s týmy Nothing. Společnost také zavedla finanční odměnu 1 000 liber pro každou kategorii na podporu tvůrců při rozvoji jejich práce.
Kromě společného vytváření produktů buduje Nothing širší model, ve kterém komunita pomáhá formovat směřování společnosti. Vedle iniciativ jako Community Edition a zvoleného pozorovatele za komunitu (Community Board Observer), který přináší pohled komunity na zasedání představenstva Nothing, společnost nadále rozšiřuje způsoby, jakými se fanoušci mohou podílet na její budoucnosti.
Minulý týden společnost Nothing otevřela nové kolo komunitních investic v hodnotě 5 milionů dolarů při valuaci 1,3 miliardy dolarů (série C), což dává příznivcům možnost investovat za stejnou cenu za akcii jako institucionální investoři. Toto kolo odráží posun společnosti Nothing od budování hardwarových základů k tvorbě operačních systémů postavených na AI a víru, že příští éra osobních technologií by měla být formována lidmi, kteří je používají.