Sociální sítě
Nahoru

Je to Heidsieck, určila nález porota

Velká podmořská sága je u konce. Odborníci rozhodli: Tajemné šampaňské, vytažené v počtu 150 lahví o minulém červenci amatérskými potápěči ze dna Baltského moře poblíž finského Aalandu, je Heidsieck! Značka, která se již pod názvem Piper-Heidsieck, rozlévá zdarma například na Milionářských veletrzích, měla naplnit láhve, které jsou datovány mezi lety 1825 a 1830. Jde již o třetí značku, jež má na všem podíl. Už v listopadu experti ať na etiketách a korcích, tak v dodacích listech identifikovali výrobce Juglar a Veuve Cliquot.  Zdá se tedy, že šlo buď o výběr, nebo spolupráci těchto značek. Čtyři z otevřených láhví byly každopádně bezpečně označeny jako produkt Heidsieck & Co Monopole, dnes patřící Vranken Pommery Monopole. „Začátkem 19. století to byla jedna z nejlepších značek šampaňského,“ dodal Richard Juhlin, expert známý i z degustací v České republice, který měl tu čest být součástí výzkumného světového týmu. „Ochutnané Heidsieck má zhruba 75 procent pinot noir, nějaké květinové tóny, je silnější a aromatičtější než Veuve Cliquout…“

Část zbývajících láhví, které byly vyzvednuty nepoškozené a obsah byl konstatován jako perfektně skladovaný na dně oceánu, v chladu a tmě, jsou připraveny k dražbě. Vyvolávací cena bude 100 000 EUR za láhev.

Více z rubriky Bary

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.