Sociální sítě
Nahoru

Louis Vuitton / Marc Jacobs: Dvě osobnosti, dva výjimečné životní příběhy

U příležitosti výstavy Louis Vuitton / Marc Jacobs v Musée Les Arts Décoratifs v Paříži, která potrvá od 9. března do 16. září 2012, vychází tato publikace, jejímž cílem je veřejnosti přiblížit příběhy dvou velkých osobností světa módy: Louise Vuittona, který v roce 1854 založil stejnojmennou značku, a Marca Jacobse, jejího uměleckého ředitele od roku 1997.

Kniha dokumentuje, jak Louis Vuitton a Marc Jacobs, které od sebe dělí více než sto let, jedinečným způsobem vystihli svoji éru a využili veškerých příležitostí a možností, které skýtala. V první části, která je věnována osobnosti Louise Vuittona, se čtenář dozví, jak Vuitton za doby tzv. Druhé říše, vybudoval za krátkou dobu prosperující podnik v rychle se rozvíjející oblasti. Průmyslová revoluce s sebou přinesla nové technické možnosti a dala vzniknout nové třídě bohatých zákazníků. Stále více aristokratů, bohatých měšťanů i turistů se oddávalo cestování, ale vzhledem k objemu ‚nutných‘ věcí, které s sebou museli vozit, byla přeprava poněkud obtížná. Druhá část knihy se začíná psát od roku 1997, v němž došlo k velkému mezinárodnímu rozmachu módy. Marc Jacobs byl povolán, aby navázal na kulturní odkaz značky a dodal mu svůj osobitý styl. Marc Jacobs vnesl do kolekcí značky Louis Vuitton módního ducha a zahájil program tvůrčích kolaborací s velkými moderními umělci. Marc Jacobs, který ideálně ztělesňuje to, čím je v současné době módní návrhář, dovedl značku Louis Vuitton k jejímu historicky nejslavnějšímu období. Kniha je ilustrována dobovými fotografiemi z archivů značky, muzea užitého umění es Arts Décoratifs a módními a reklamními snímky z historie i současnosti značky Louis Vuitton.

Limitovaná edice bude exkluzivně v prodeji v obchodech Louis Vuitton a na louisvuitton.com za 80 eur

LOUIS VUITTON, SKVĚLÝ ŘEMESLNÍK S VELKÝM PODNIKATELSKÝM DUCHEM

Louis Vuitton se narodil v roce 1821 v malé vesničce Anchay v regionu Jura, a již jako třináctiletý svoji rodnou vísku opustil a odjel úplně bez prostředků do Paříže. Učil se u Romaina Machérala, slavného výrobce zavazadel, skříní a také profesionálního ‚baliče‘. V roce 1854 si Louis založil vlastní balicí podnik a otevřel první provozovnu blízko Opery. Jeho zavazadla si rychle vydobyla popularitu a skupinu věrných zákazníků mezi evropskou smetánkou. Louis byl schopný řemeslník i podnikatel, který dokázal svým zavazadlům vdechnout praktický i estetický rozměr. Louisovi a jeho potomkům se podařilo udělat z cestování životní styl a jejich malý rodinný podnik se rozrostl v celosvětově známou značku.

MARC JACOBS: MUŽ, KTERÝ DAL ZNAČCE LOUIS VUITTON NOVOU TVÁŘ

V roce 1997 byl Marc Jacobs jmenován uměleckým ředitelem módního domu Louis Vuitton a záhy nato představil svou první kolekci ready-to-wear. Marcu Jacobsovi se podařilo vlít značce do žil módní a trendovou krev a kabelky a doplňky představit v novém světle, mimo jiné díky uměleckým kolaboracím s umělci jako je Takashi Murakami a Richard Prince. Toto spojení mezi uměním a módou změnilo tvář současného průmyslu módy. Marc Jacobs, věren kořenům Louis Vuitton, rozvíjel ve své tvorbě pro značku styl vlastní tvorby, čímž se mu podařilo vdechnout značce nový život. Neuběhlo více než pár sezón a Jacobsem reinterpretovaná klasika Louis Vuitton s moderní dimenzí udělaly ze značky módní ikonu.

Více z rubriky Dámský svět

  • Modest fashion propojující světy

    Dílo návrhářky Mirky Talavaškové je synonymem čistých linií a modest stylu. Mezníkem se stala klientka, která se kvůli práci stěhovala do...

    Marek Zelený9.9.2020
  • Gabriela Milfortová radí: Když nevíš, řekni „ano“

    Když nevíš, řekni „ano“. Tímto souvětím by příspěvek mohl skončit. Sice bychom se dopustili radikálního zjednodušení, ale někdy je to právě...

    Marek Zelený26.8.2020
  • KARA LAB pod taktovkou Jana Černého

    Tradiční česká módní značka KARA zažívá renesanci. Její nový kreativní ředitel Jan Černý zcela přetransformoval obchod v pražské Maiselově ulici na...

    Marek Zelený17.8.2020
  • Speciální „capsule“ kolekce kabelek Serpenti

    Římská luxusní značka, mladá a talentovaná tokijská designérka a nejslavnější had na světě. Bvlgari a Yoon, brilantní žena v čele nové...

    Marek Zelený11.8.2020
  • Smysl pro dobrodružství

    Podzim je za dveřmi a studio PBG přichází s novou kolekcí, která je smyslná, ženská, sebejistá a dobrodružná. Proč? Protože právě...

    Karolína Steinbergerová11.8.2020
  • Lněné sukně na míru s ručně tkaným pásem

    Značka Ecstatic Travel představuje krásné lněné sukně v mnoha barvách, doplněné o ručně tkané pásy z Bhútánu. Každá sukně je šitá...

    Jan Pešek23.6.2020
  • Limitovaná kolekce Runway

    Přeneste se do vzrušujícího světa módní přehlídky. Módní značka Pietro Filipi v letošní kolekci jaro/léto 2020 představila exkluzivní limitovanou kolekci Runway,...

    Marek Zelený8.6.2020
  • Červená je pro mě nová černá: Kateřina Geislerová

    Je jednou z mála českých návrhářek, kterým se podařilo uspět v Paříži. Vrátila se do Prahy, kde má nyní již několik...

    Karolína Steinbergerová21.5.2020
  • Rowenta odhalila novinky pro domácí péči o vlasy

    Značka Rowenta přichází s exkluzivní řadou Ultimate Experience pro dokonalou úpravu vlasů. Seznamte se s profesionální žehličkou, rotačním kulmofénem a vysoušečem...

    Marek Zelený5.5.2020
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.