Sociální sítě
Nahoru

Seznamte se s Flor de Caña, legendárním rumem z Nikaragui

Flor de Caña je jeden z nejslavnějších karibských rumů, jež do svého sortimentu zařadila společnost Premier Wines & Spirits. Tradiční značku z Nikaragui vyrábí rodina Pellas již po pět generací. „Nabídka na trhu s rumy je poměrně široká. Flor de Caña je ale unikátní jak způsobem výroby, tak i svou dlouholetou tradicí. Flor de Caña pro nás znamená posílení našeho portfolia o výjimečný rum skvělé kvality,“ upozorňuje Petr Vopálenský, brand ambassador pro Flor de Caña v České republice ze společnosti Premier Wines & Spirits. Na rozdíl od většiny rumů, které jsou na trhu běžně k dostání, se Flor de Caña po celou dobu své existence drží metody tzv. pomalého zrání. Společnost odmítá do svých produktů v průběhu výroby přidávat jakékoli urychlovače a aditiva, které jsou v dnešní době používány pro urychlení zrání. Místo toho svoje pětkrát destilované nápoje nechává zrát v sudech z bílého dubu tak dlouho, jak je potřeba. Stejně tak se vyhýbá umělým přísadám a dochucovadlům a k výrobě používá pouze lokální přírodní suroviny. „Flor de Caña k uskladnění sudů používá původní prostory v Chichigalpa, které byly postaveny bez klimatizace, elektrické ventilace nebo zvlhčovačů a jsou tedy ovlivněny výhradně klimatickými podmínkami. I proto rum v sudech zraje intenzivněji. Dosahuje tak nejen prémiové kvality, ale i své specifické chuti a vůni,“ vysvětluje Vopálenský.
V roce 1890 založila rodina Pellas malou destilérku v San Antoniu v nikaragujské oblasti Chichigalpa, kde se nachází i plantáže, na kterých rodina pěstuje svou vlastní cukrovou třtinu. Celou značku vlastní a řídí potomci původních zakladatelů.

Flor de Caña se v průběhu své existence změnila v globální značku, jež má zastoupení ve více než čtyřiceti zemích světa. V současnosti je obecně považována za jednoho z nejlepších producentů středoamerických rumů vůbec a je značkou s největším počtem mezinárodních ocenění od roku 2000. Kromě klasického prodeje jako čistého prémiového destilátu se značka profiluje i jako přísada do koktejlů používaná v nejlepších světových barech. „Až 80% české online populace ve věku 18-60 let pije míchané alkoholické nápoje. Jsme tedy skvěle připraveni následovat světový trend, který se odklání od klasických míchaných drinků jako je například mojito. I český spotřebitel začíná být z těchto nápojů unaven a stále hledá nové možnosti moderní mixologie,“ uvádí Petr Vopálenský.

Flor de Caña Centenario 25 let
Luxusní ultra – premium rum má hluboký a elegantní jantarový odstín. Zraje v dubových sudech 25 let a má krásně integrované aroma s tóny vanilky, dřeva a tmavého kakaa. Rum nabízí rozmanité spektrum chutí od těch ovocných přes mandle a karamel až po sladký nádech čokolády. Cena 3 509 Kč.

Více z rubriky Domácí bar

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.