Nejnovější reklamní kampaň Louis Vuitton Series 4 kolekce jaro-léto 2016 pokračuje ve vizuálním dialogu několika umělců a uměleckých stylů, stejně jako tomu bylo i u předeších Series. Triptych, kde každá část navazuje na ty další, je příběhem ženské hrdinky, která svojí osobností inspirovala Nicolase Ghesquièra, francouzského designéra a současného ředitele módního domu Louis Vuitton. Autory nejnovější série jsou Juergen Teller, Bruce Weber a Square Enix, japonský tvůrce videoher a komiksů manga. Každý z nich zde nabízí svůj pohled na múzy nové éry.
Hrdinka Juergena Tellera
Siluety postav na pozadí čisté modré oblohy nad floridským Miami odrážejí světlo, snad jakoby měly kolem sebe silové pole, což je činí nadpozemsky charismatické. Mezi nimi je i Doona Bae, nová hrdinka značky Louis Vuitton. „Korejskou herečku Doonu Bae jsem objevil ve sci-fi filmu The Host. Zaujal mě její charakter a tajuplná krása. Všechny filmové postavy, které ztvárnila, jsou něčím zvláštní – například šampionka v lukostřelbě a skvělá boxerka (ve sci-fi televizním seriálu Sense8) nebo hrála také nafukovací pannu (ve filmu Air Doll). Fascinuje mě její schopnost transformace, a když jsem navrhoval tuto kolekci, tak byla mojí inspirací. Vyzařuje z ní síla a zároveň cit pro umění, což dokonale ladí s hodnotami naší značky,“ uvedl Nicolas Ghesquière.
Lightning: Virtuální hrdinka
Jmenuje se Lightning a pohybuje se mezi několika fantaskními světy. Pátrá po své sestře, kterou unesli. Její síla a odvaha jí pomáhají procházet jednou zkouškou za druhou. Lightning je v očích Louis Vuitton tak trochu jinou hrdinkou. Bylo přirozené, že brand bude chtít probádat i nekonečné možnosti, které skýtá virtuální svět. Právě proto si značka vybrala tuto postavu, která ztělesňuje esenci silné ženy. Lightning je hlavní postavou kultovní série videoher Final Fantasy, které inspirovaly více než 100 milionů hráčů z celého světa. A nyní dominuje v galaxii Louis Vuitton. Tato značka vždy posouvala hranice toho, co je možné v realitě i ve snu. Reálná, virtuální, vtělená, metaforická: Lightning je produktem fantazie studia Square Enix. Lightning je ztělesněním imanence – toho, co se odehrává výhradně v mysli – ve světě zítřka.
„Je očividné, že kolekci dominuje estetika videoher. Když uvážíme, že hrdinka má být žena, která je odvážná a jejíž činy se stanou legendárními a ona ikonou – tak je celkem nasnadě, že i virtuální postava z videohry naplňuje základní principy filosofie naší značky. Lightning je dokonalým avatárem globální, heroické ženy, která žije ve světě, kde sociální sítě a komunikace jsou již nedělitelnou součástí našich životů. Je také symbolem nové vizuální estetiky. Jak vytvořit obraz, který jde za hranice principů klasické fotografie a designu? Lightning je první vlaštovkou nové epochy exprese.“ Nicolas Ghesquière
Hrdinka Bruce Webera
Superžena na snímcích od Bruce Webera, který je známý svojí schopností zachytit vitalitu mládí, má mnoho tváří. V Tampě, nadčasovém města na západním pobřeží Floridy, se skupina dívek vydává do ulic s ještě nedospělou důležitostí, která je typická pro tento věk – věk, kdy si myslíte, že vám patří svět. Mezi nimi je i Jaden Smith, mladá hrdinka nové generace, která si cení především originálního osobního stylu.
„Jen Bruce Weber dokáže zachytit energii skupiny – tu harmonickou živost. Proč v této kampani účinkuje Jaden Smith? Jaden je zástupcem generace, která asimilovala podstatu skutečné svobody – takové, která je prostá manifestu, kde se nikdo neptá na pohlaví. Jaden si stejně klidně oblékne sukni – jako žena, která si před kdysi dávno sama dala povolení obléknout se do pánského trenčkotu nebo smokingu. Jaden Smith vypovídá zajímavé věci o integraci globálního šatníku. Našel instinktivní rovnováhu a jeho mimořádný postoj se stává novým standardem. To bylo pro mě při navrhování této kolekce velkou inspirací.“ – Nicolas Ghesquière
Reklamní kampaň kolekce jaro-léto 2016 se objeví v lednových vydáních prestižních světových magazínů. Reklamní snímky doplní dva krátké filmy, které pro kampaň vytvořili dva autoři fotografií. Ty budou ke shlédnutí online a v aplikaci Louis Vuitton Pass.