Italské přímořské městečko Imperia se o víkendu proměnilo v cílovou destinaci zhruba stovky tisíců obdivovatelů klasických plachetnic. Ty se zde sjíždějí pravidelně v rámci regaty Vele d’Epoca, která se letos konala již po devatenácté, a to v rozmezí třiceti let. Od roku 1986 tak mělo město i regata spoustu času proslavit se. Ne náhodou tak byla opětovně integrována do kultovní edice Panerai Classic Yacht Challenge, kterou italská značka se švýcarským srdcem spolupořádá již po dvanáct let.
Od 7. do 11. září tak bylo možné na vlnách prohřátého středozemního moře a v historickém přístavu města obdivovat zhruba sedm desítek historických a klasických plachetnic. Od těch nejmenších, s délkou trupu dosahujících pouhých sedm metrů, až po ty opravdu kolosální přesahující metrů 50 – přičemž nejdůležitější bylo samozřejmě hlavně datum jejich konstrukce.
Naší pozornost nejvíce strhávala, stejně jako každý rok, líbezná bermudská keč Eilean z roku 1936. Na té se plaví posádka značky Officine Panerai, a to včetně jejího prezidenta a vizionáře Angela Bonatiho, který ačkoli se narodil v roce 1951, stále se aktivně podílí na úspěších posádky. Bylo to totiž právě jeho rozhodnutí zajistit ji kompletní rekonstrukci a dopřát ji znova touhu závodit. A aby ne, vždyť Angelo Bonati plachetnice miluje celý život – jeho započala na březích fjordovitého Komského jezera už v mládí.
V rámci předposlední regaty letošní Panerai Classic Yacht Challenge, kterou uzavře za necelé dva týdny královská regata Les Régates Royales v Cannes, byla prezentována také aktuální flotila vozů Jeep nebo právě současná kolekce hodinek značky Officine Panerai. Vždyť právě výherce celé desetidílné série čeká kromě finanční odměny skvostný chronograf. A v případě, že vyhraje posádka Eilean? Vše poputuje samozřejmě na nadaní účely…
Officine Panerai tak nadále potvrzuje své výsadní postavení mezi milovníky přímořského života a klasických plachetnic. V celé Imperii by se tak nenašel zřejmě nikdo, kdo by neznal hodinky ze sérií Luminor či Radiomir. Nezbývá tedy než popřát, aby se tak silní renomé šířilo od moře až na souš – třeba k nám.