Mercedes-AMG přináší novou definici vysokovýkonného sedanu. Mercedes-AMG přeměňuje s novou generací modelů E 63 4MATIC+ a E 63 S 4MATIC+ nejinteligentnější manažerský sedan v nejvýkonnější třídu E všech dob a inovativní technikou stanovuje nová měřítka v tomto segmentu trhu. Inteligentní strategie pohonu posouvá limity jízdní dynamiky vysokovýkonného sedanu na zcela novou úroveň. Zdrojem suverénní hnací síly je motor V8 4,0 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu až 450 kW (612 k). Jedná se tedy o dosud nejvýkonnější motor, který byl kdy nabízen ve třídě E.
Zároveň je díky standardnímu systému deaktivace válců ještě hospodárnější, a stanovuje tak nové měřítko ve svém segmentu. Nový manažerský sedan navíc také vytváří nový rekord ve své třídě hodnotou zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Devítistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) je poprvé vybavena spojkou pro rozjezd v olejové lázni. To umožnilo dosáhnout ještě rychlejší reakce vozu na sešlápnutí pedálu plynu. Dalším skvostem je zcela nově vyvinutý pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+, který kombinuje výhody různých koncepcí pohonu. Dosavadní charakteristiku s výrazným důrazem na pohon zadních kol poprvé nahrazuje plně variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, které zaručuje optimální trakci na hranici fyzikálních limitů, a to na jakémkoli druhu povrchu. Výkonový potenciál vizuálně umocňuje expresivní vnější design s novou maskou chladiče a kapotou motoru ve stylu kupé. Nová generace modelu E 63 tak nabízí zcela novou dimenzi sportovních výkonů a komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti.
Mercedes-AMG zavádí s novou generací modelů E 63 4MATIC+ a E 63 S 4MATIC+ do sériové výroby celou řadu nových konstrukčních řešení, která znamenají novou definici vysokovýkonného sedanu. Inovativní technika poháněcího ústrojí a nejvyšší výkony jsou kombinovány s originálním designem, exkluzivní výbavou i nejmodernějšími informačními a zábavními systémy, disponujícími funkcemi pro multimediální aplikace s rozsáhlým síťovým propojením.
„U nových modelů E 63 jsme vykonali největší vývojový skok, jaký jsme kdy při generační obměně udělali. Mimořádně důležitá byla pro nás jízdní dynamika. Na začátku vývoje jsme se rozhodli pro zcela variabilní pohon všech kol, který v kombinaci s novým výkonovým stupněm motoru V8 4,0 litru Biturbo znovu potvrzuje platnost příslibu naší značky ‚Driving Performance‘,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.