Auta | 20.12.2016 | Lucie Rohlíková

Mnohostrannost a inteligence s výrazným vzhledem

Toužíte-li po opravdovém voze se srdcem zálesáka, nový Mercedes-Benz třídy E All-Terrain vás doslova ohromí. Snadno totiž projede i tam, kde konvenční kombi musejí další jízdu vzdát. Ať už jej proženete po nezpevněné lesní cestě ke skalám pro horolezce, nebo strmými serpentinami k lyžařské chatě zasypané sněhem, tenhle dokonalý společník vás vždy doveze tam, kam budete chtít. A to nejen díky zvětšené světlé výšce či velkým kolům, ale i díky standardně dodávanému pohonu všech kol 4MATIC. Svým markantním vzhledem s výrazně rozšířenými podběhy kol a maskou chladiče ve stylu SUV navíc přitahuje zaslouženou pozornost. Třída E All-Terrain oslavila svou světovou premiéru na Pařížském autosalonu 2016. Uvedení na trh pak bude následovat na jaře 2017.

„Tak mnohostranný jako All-Terrain nebyl dosud ještě žádný model třídy E. Tato novinka totiž kombinuje výrazný vzhled ve stylu SUV s inteligentní prostorovou koncepcí verze kombi. K tomu je nutné připočítat velký počet bezpečnostních inovací a mnohokrát oceněný interiér třídy E,“ říká Ola Källenius, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za prodej divize Mercedes Benz Cars. „Díky standardně dodávanému pohonu všech kol 4MATIC a zvětšené světlé výšce u rovněž standardně dodávaného vícekomorového vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL je All-Terrain všestranným talentem, který lze používat k nejrozmanitějším účelům – pro jízdu po polních cestách, pro rodinné aktivity v přírodě i pro volný čas.“

Díky stylistickým prvkům inspirovaným terénními vozy působí All-Terrain energicky i robustně a zároveň se jimi odlišuje od klasické verze kombi. Dynamika a moderní luxus se snoubí se suverenitou a odpovídají aktuálnímu designérskému stylu. All- Terrain je dalším reprezentantem filozofie designu značky Mercedes-Benz, založené na smyslné čistotě tvarů, která definuje moderní luxus. Nejnápadnějším rysem výrazné přídě je maska chladiče se dvěma lamelami ve stylu SUV s integrovanou centrální hvězdou. Lamely mají povrchovou úpravu v odstínu stříbrné Iridium. K robustnímu vzhledu přispívá rovněž nově navržený přední nárazník a obložení spodní části se vzhledem ochranného panelu a galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu. Třídílný přední nárazník je v horní části lakován barvou karoserie a ve spodní části má černý plastový povrch se zrnitou strukturou.

Při pohledu z profilu vás upoutá nápadné černé lemování podběhů kol, které umocňuje charakter verze All-Terrain. To platí i pro boční prahy ve stejné barvě, které jsou doplněny chromovanou ozdobnou lištou. K sebevědomému vzhledu přispívají rovněž tři verze exkluzivních sad 19“ nebo 20“ kol z lehké slitiny, opatřené pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, nabízející uživatelům v kombinaci s větší světlou výškou vyšší úroveň komfortu při jízdě na špatných cestách.

Rovněž na zádi má All-Terrain třídílný nárazník ve specifickém designu, jehož horní část je lakována v barvě karoserie a spodní část má podobu černého plastu se zrnitou povrchovou strukturou. Mezi další rysy, které jsou pro SUV typické, patří robustní vnější ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a ozdobný prvek se vzhledem spodního ochranného panelu s galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu.

Mezi mimořádné prvky v interiéru se řadí exkluzivně pro All-Terrain dodávané ozdobné obložení se vzhledem hliníku a uhlíkového kompozitu, sportovní pedály z ušlechtilé oceli s pryžovými protiskluzovými prvky a podlahové rohože s nápisem All-Terrain. Výbava verze All-Terrain vychází z vnitřní výbavové linie AVANTGARDE, na přání jsou k dispozici ještě linie EXCLUSIVE a prvky výbavy designo. Nový model disponuje veškerými inteligentními řešeními pro zavazadlový prostor z třídy E kombi a standardně je vybaven polohou Cargo pro opěradla zadních sedadel, která jsou navíc dělená v poměru 40:20:40. K dispozici jsou rovněž veškeré inovace třídy E v oblastech bezpečnosti, komfortu a asistenčních systémů.

All-Terrain bude uveden na trh ve verzi E 220 d 4MATIC (143 kW/194 k) s nově vyvinutým vznětovým čtyřválcem. Nedlouho poté bude následovat varianta s šestiválcovým turbodieselem. Obě verze mají standardně novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC. All-Terrain také standardně disponuje voličem jízdních režimů DYNAMIC SELECT. Tento systém dává řidiči na výběr pět provozních režimů s různou charakteristikou reakcí motoru, převodovky, ESP® a řízení. Specifickou odlišností je pak jízdní režim All-Terrain, který nabízí nastavení pro provoz mimo zpevněné cesty a byl odvozen od modelu GLE. Díky ještě komfortnějšímu nastavení podvozku a velkým 19“ nebo 20“ kolům, opatřeným pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, byl v porovnání s třídou E výrazně zvýšen jízdní komfort na špatných cestách.

Aktivací jízdního režimu All-Terrain voličem jízdních režimů se zvětší světlá výška podvozku ve spojení se standardním systémem AIR BODY CONTROL o 20 mm při rychlosti jízdy až do 35 km/h. Patřičným způsobem se změní také hranice pro zásahy systémů ESP®, resp. regulace míry otáčení vozidla kolem svislé osy a protiprokluzového systému (ASR). S jízdním režimem All-Terrain je spojen speciální ukazatel na displeji vozidla, který zobrazuje mimo jiné úhel natočení kol, světlou výšku vozidla (nastavení vzduchového odpružení), úhly stoupání a sklonu, polohy pedálů plynu i brzdy a kompas. Vzduchové odpružení umožňuje tři úrovně nastavení světlé výšky v rozsahu od 0 do +35 mm. Budete-li se tedy chtít prohnat po opravdu nepříjemném terénu, nehrozí, že by vás snad váš vůz zklamal a to už tedy stojí za zvážení.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz