Sociální sítě
Nahoru

NOVINKA Z PAŘÍŽSKÉ ULICE

Pokud jste milovníky mistrovské práce s barevnými kameny šperkařské značky Bulgari, jistě oceníte otevření nového butiku na prestižní pražské adrese v Pařížské ulici číslo 13. Nově otevřený butik, odkazující ke středomořským kořenům značky, se rozléhá na ploše 199 metrů čtverečných a připomíná procházku jednou z kouzelných ulic věčného města Řím. Dominantním prvkem prostoru je mramor, který byl velmi oblíbený v dobách antiky a kamenů tolik typických pro římské stavby, avšak v moderním pojetí.

Už samotná fasáda u vstupu do butiku kombinuje černý antický mramor spolu s mramorovými sloupy typu Travertino Navona, jež lemují hlavní vchod a výlohy. Tři venkovní výlohy jsou nyní dekorovány slavnostním motivem ohňostroje, zatímco zbývající tři okna zdobí Maglia Pantheon – bronzová mřížka inspirovaná podlahou v Pantheonu doplněná o motiv ikonické osmicípé hvězdy Bulgari. Hvězda je obecně vnímána jako symbol rovnováhy, harmonie a vesmírného řádu, osm přímek je symbolem čtyř světových stran (sever, jih, východ a západ) a času (dvě pro slunovrat a dvě pro rovnodennost). Legenda říká, že hvězda je také symbolem Roma Caput Mundi, což v překladu znamená již dávné rčení, že všechny cesty vedou do Říma. Pravdou je, že původní motiv hvězdy je součástí výzdoby podlahy v historickém butiku na ulici Via Condotti a je sjednocujícím symbolem všech butiků Bulgari po celém světě.

Zdobení podlahy v interiéru je tvořeno čtvercovými parketami v oříškovém odstínu s degrade efektem. Dalším důkazem výjimečné italské řemeslné zručnosti je práce se dřevem a parketami, které jsou nejen pečlivě vybírány a poté sušeny na přímém slunci v různých časových intervalech, ale také pečlivě položeny italskými mistry, aby vznikl finální degrade efekt. Vstup do nového butiku je jako procházka věčným městem Řím v antickém hávu. Po příchodu vás uvítá volně stojící elipsovitá vitrína, jež je zároveň pozvánkou k prozkoumání butiku a objevování ikonických kolekcí značky Bulgari. Nad vitrínou září lustr vytvořen ze skla zvaného Murano značky Vistosi osvěcující vystavené šperky, jenž vdechuje příjemnou atmosféru celému prostoru.

Mramor, jako například Breccia di Stazzema – další odkaz k italským kořenům značky – je osazen u vchodu a nástěnných vitrín zdobených velkolepým hedvábím Saffron shantung. Ikonické nástěnné vitríny připomínají původní vitríny, které se stále nacházejí v římském butiku na Via Condotti.Rovnováha mezi starověkým a moderním, tradicí a inovací, které definují Bulgari styl, je dále vyjádřena vnitřní výzdobou a nábytkem, který je pečlivě vybírán a zahrnuje prodejní stoly inspirované Francem Albinim, mramorové vitríny podle Carla Scarpa a mramorový stůl inspirovaný Angelem Mangiarottim. Architektonické studio Petera Marina udělalo velmi chytrý krok a inspirovalo se těmito italskými avantgardními designéry, kteří úspěšně charakterizovali zlaté období italského designu.

Další novinkou je VIP prostor, který umožnuje kochat se nejvzácnějšími kousky v naprostém soukromí. VIP prostor napodobuje salonek věnovaný Elizabeth Taylor v Římě, kde hollywoodská herečka strávila mnoho hodin a skrývala se před paparazzi. Atmosféra je tvořena klasickými křesly inspirovanými Osvaldem Borsanim, mramorovým stolkem a koberci. Stěny butiku jsou dekorovány fotografiemi nejznámějších celebrit zkrášlených skvosty Bulgari, kteří byli opravdovými příznivci a ambasadory značky. Jedním z nich je například snímek zachycující polibek Elizabeth Taylor a Richarda Burtona.

 

Více z rubriky iLuxus

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.