Cyklistický etapový závod Giro d’Italia bude v příštích dvou ročnících spolupracovat s automobilkou Toyota. Cílem je snížit výfukové emise během závodů. Na trať totiž vyjedou hybridní vozy Toyota. Ta se bude účastnit nejen Giro d’Italia, ale i všech dalších cyklistických závodů pořádaných společností RCS MediaGroup Urbano Cairo, která Giro organizuje. Obě značky se snaží touto spoluprací posílit společenskou zodpovědnost a trvale udržitelnou mobilitu.
Hybridní motor dokáže jet až 50 % času jen na elektřinu, kterou si navíc sám vyrábí. Hybridy jsou tak mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Toyota podle statistik už pomohla ke snížení emisí CO2 o téměř 100 milionů tun. „Karavanu na Giro budou doprovázet vozy RAV4 a Corolla TS s nejnovější variantou plně hybridní technologie, nyní v její čtvrté generaci, schopné kombinovat výkon s vysokou energetickou účinností a extrémně nízkými emisemi ovlivňujícími změny klimatu a míru znečištění,“ přibližuje ředitel Toyota Motor Italy Mauro Caruccio.
Corsa Rosa, tedy růžový závod, jak se Giru také někdy přezdívá, je druhý nejstarší a nejtěžší etapový závod založený roku 1909. Je dlouhý až 4 000 kilometrů a koná se hlavně v Itálii od poloviny května do začátku června.
Japonská automobilka podporuje sport v Česku i ve světě. Postará se například o mobilitu blížících se olympijských her v Tokiu 2020 a v Paříži 2024. Nedávno například uzavřela spolupráci s Českým olympijským a paralympijským výborem. Paralympionikům poskytla hybridní Toyoty RAV4 a užitkové vozy Toyota Proace.
Hybridní systém nové RAV4 čtvrté generace kombinuje nový spalovací motor s výkonným elektromotorem. Nejvyšší systémový výkon u verze s pohonem předních kol činí 218 koní s nejnižší spotřebou paliva a emisemi v dané třídě.
Spotřeba začíná na 4,5 l/100 km a emise CO2 na pouhých 100 g/km. Emise oxidů dusíku (NOx) u provedení FWD dosahují 3 mg/km, jsou tedy o 95 % nižší než horní hranice současných předpisů EURO 6 (60 mg/km) pro zážehové motory.
Corolla Touring Sports díky nově použité podvozkové architektuře TNGA vykazuje špičkovou jízdní dynamiku a lepší stabilitu. Vozy nasazené na Giro d’Italia budou vybaveny novým motorem 2.0 Hybrid Dynamic Force o výkonu 180 koní, který dnes doplňuje stávající jednotku 1.8 Hybrid s výkonem 122 koní.