Před 85 lety, konkrétně 22. října 1934, začala automobilka Škoda používat označení Superb. Tímto výstižným jménem zdůraznila vrcholnou kvalitu a komfort svých luxusních sedanů, do té doby označovaných jen Š 640. Výroba první generace běžela až do roku 1949, nová důstojná kapitola této řady se začala psát v roce 2001, kdy se objevila první novodobá generace vozu Škoda Superb.
Aktuálně slaví úspěchy třetí generaci v provedení Superb a Superb Combi, nejnověji i s verzí Scout a plug-in hybridem Superb iV. Mladoboleslavská automobilka vyráběla luxusní vozy již před více než 110 lety, Laurin & Klement FF z roku 1907 měl například první řadový osmiválec vyrobený ve střední Evropě. Následovaly mimořádně tiché šestiválcové modely s šoupátkovým rozvodem Knight nebo reprezentativní osmiválec Škoda 860 z let 1929-1933. Štafetu následně převzala nová generace vozů Škoda 640, s progresivním páteřovým rámem podvozku a nezávislým zavěšením všech kol. A právě ta se stala nositelem jména, které je dnes s automobily Škoda pevně spjato.
Označení Superb, v angličtině znamenající „skvělý, vynikající, mimořádný, nádherný“, odkazuje také na latinský výraz „suberbus“, vyjadřující mimo jiné „hrdý“. Škoda název Superb poprvé použila v pondělí 22. října 1934, a to v souvislosti s přípravou nového typu Š 640. Prvním uživatelem tohoto sedanu o délce 5050 mm, šířce 1700 mm a výšce 1660 mm se v lednu 1935 stal generální ředitel koncernu Škoda, JUDr. Karel Loevenstein. Jeho žena Pavla zvolila červený odstín laku.
Výroba vozu s šestiválcovým motorem 2,5 l/40,5 kW (55 k) odstartovala v březnu 1935. O velkém zájmu zákazníků svědčí přibližně čtyřtýdenní dodací lhůta u uzavřených verzí, dvojnásobná v případě kabrioletů Superb. Příplatková výbava obsahovala autorádio se šesti elektronkami či palisandrovou skříňku za předními sedadly. Takřka každoroční inovace přinesly ještě výkonnější motory a bohatší výbavu. Po asi 600 kusech s ventilovým rozvodem SV v roce 1938 následoval Superb OHV s řadovým šestiválcem 3137 cm3 o výkonu 59 kW (80 k). Před zastavením výroby ve válečném roce 1940 vznikla ještě malá série vozů Superb 4000 s motorem V8. Produkce faceliftovaných šestiválců pokračovala v období 1946-1949, poté byla z politických důvodů ukončena. Mezi lety 1934 a 1949 vzniklo k tisícovce civilních automobilů Škoda Superb, doplněných 1660 vojenskými vozidly typů Š 952 a Š 956.
V roce 2001 značka Škoda svoji nabídku rozšířila o sedan střední třídy – a první novodobá generace řady Superb navázala na úspěchy svého předchůdce. Nabízela cestujícím na prominentních zadních sedadlech nejvíce místa pro nohy v rámci segmentu, atraktivní design i skvělý poměr cena/hodnota. S bilancí 136 068 vyrobených vozů předal první novodobý Superb v roce 2008 štafetu druhé generaci. Tentokrát byla k dispozici ještě praktičtější karoserie, spojující přednosti sedanu a liftbacku. O rok později zákazníky poprvé oslovila mimořádně prostorná verze Škoda Superb Combi s kapacitou 633-1865 litrů zavazadel. Jednalo se – mimo jiné – o první model Škoda s bezklíčovým systémem Kessy.
Mezi lety 2008 a 2015 vyjelo z bran závodu v Kvasinách 404 756 liftbacků a 213 734 kombi. Aktuální řada Superb úspěšně usiluje o přízeň zákazníků v desítkách zemí světa od roku 2015, rozvíjí silné stránky svých předchůdců. Navíc, jako první model mladoboleslavské značky, plně vsadil na konektivitu. Na palubě se objevil pojízdný hotspot, ovládání infotainmentu usnadnilo rozhraní SmartLink, kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Počátkem července 2019 k zákazníkům zamířila rozsáhle modernizovaná vlajková loď značky Škoda. K hlavním technickým novinkám patří například full LED matrixové světlomety a rozšířená nabídka inovativních asistenčních systémů, pasující Superb na jeden z nejbezpečnějších a nejpohodlnějších vozů své třídy. Novinkou je lifestylová verze Scout a turbodiesel 2.0 TDI/110 kW (150 k) nové generace Evo, počátkem příštího roku přibude plug-in hybridní pohon.