Auta | 23.11.2019 | Jan Witek

Porsche představuje několik novinek na autosalonu v Kalifornii

„Před rokem jsme v Los Angeles uvedli novou generaci modelu 911,“ komentuje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Nyní navazujeme modelem Taycan – prvním čistě elektrickým sportovním vozem od Porsche. Kalifornie je pro Porsche již mnoho desetiletí druhým domovem. Právě zde se nachází největší fanouškovská základna modelu 911. Jsme přesvědčeni o tom, že Taycan na tento úspěšný příběh naváže.“
Porsche na autosalonu v Los Angeles kromě Taycanu uvádí v americké premiéře i nový Macan Turbo. S výkonem 324 kW (440 k) se ujímá pozice vlajkové lodi v rámci kompaktních sportovních SUV značky Porsche. Souběžně s premiérou Porsche ve Formuli E (22.-23. listopadu 2019) se na autosalonu v Los Angeles rovněž představuje Porsche 99X Electric, první čistě elektrický závodní vůz této značky.
Porsche Taycan 4S: třetí provedení elektrického sportovního vozu
V návaznosti na provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo je Taycan 4S novým základním modelem této řady elektromobilů. Standardem je baterie Performance s jednodeskovou konstrukcí a celkovou kapacitou 79,2 kWh. Na přání je k dispozici baterie Performance Plus (o celk. kapacitě 93,4 kWh) s dvoudeskovou konstrukcí, známá z provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo.
Uvedeným hodnotám odpovídá i výkon a dojezd vozidla: s baterií Performance dosahuje Taycan 4S výkonu až 390 kW (530 k) v režimu overboost; v případě baterie Performance Plus pak maximum činí 420 kW (571 k). Taycan 4S v obou provedeních akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,0 s. Dojezd činí až 407 km s baterií Performance, resp. až 463 km s baterií Performance Plus (vždy v souladu s metodikou WLTP); nejvyšší rychlost v obou variantách činí 250 km/h. Maximální nabíjecí výkon (vrcholová úroveň) je 225 kW (baterie Performance), resp. 270 kW (baterie Performance Plus).
Porsche Macan Turbo s výkonem 440 k: silnější, rychlejší, agilnější
Nový Macan Turbo nyní stojí v čele modelové řady kompaktních SUV značky Porsche. Nový dvojitě přeplňovaný šestiválec 2,9 litru v tomto výrazně vylepšeném vlajkovém modelu dosahuje nejvyššího výkonu 324 kW (440 k), tedy o deset procent více než předchůdce, přestože se zdvihový objem snížil o 20 procent.
S volitelně dodávaným paketem Sport Chrono pak vůz sprintuje z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy – o tři desetiny rychleji než předtím. Nejvyšší rychlost vozidla činí 270 km/h, což znamená nárůst o 4 km/h. Zlatým hřebem modernizovaného podvozku jsou standardně dodávané brzdy s technologií PSCB (Porsche Surface Coated Brake). Díky tenkému povlaku z karbidu wolframu produkují až o 90 procent méně brzdného prachu než klasické brzdy z litiny.
Při pohledu zvenčí pak Macan Turbo poznáme podle stylistických úprav modernizované modelové generace. Nový vlajkový model se odlišuje svými jedinečný akcenty, jako je např. přední partie vyhrazená jen verzi Turbo nebo pevný střešní spoiler ve dvoukřídlém provedení. Řidič i zbytek posádky Macanu se může těšit na vylepšený interiér, včetně sportovních sedadel se širokými možnostmi nastavení v 18 směrech nebo systému ozvučení BOSE® Surround Sound.
Porsche 99X Electric: První zapojení do podniku Formule E souběžně s autosalonem v Los Angeles
Porsche se po více než 30 letech vrací do světa formule. Prostřednictvím modelu Porsche 99X Electric se Porsche účastní jako tovární tým šampionátu 2019/2020 ABB Formule E Mezinárodní automobilové federace FIA. Související změna plánů účasti Porsche v podnicích motorsportu se odvíjejí od strategického plánu Porsche 2025, v němž hrají prim homologované sportovní vozy GT pro puristy i čistě elektrické sportovní vozy. Zapojení – a samozřejmě také úspěchy – v motoristickém sportu s elektrickými závodními vozy jsou důležitou součástí firemní strategie „Mission E“.
Porsche 99X Electric zároveň poslouží jako vývojová platforma pro budoucí sériové elektromobily s homologací pro běžný provoz. Srdcem tohoto čistě elektrického závodního vozu je hnací ústrojí Porsche E-Performance, jehož vývoj hrál od počátku zásadní roli. Regule soutěží Formule E vyžadují nasazení standardního podvozku a baterie; tovární tým pak dodává vlastní technologii pohonu.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz