Auta | 30.12.2019 | Jan Witek

Mercedes-AMG GLE: Ikonický vůz, který jde ostatním příkladem

Všestranný vůz, který bez problémů sveze celou rodinu i větší náklad? Auto, kterému můžete pořádně šlápnout na plyn a na vlastní kůži to plně pocítíte? Interiér, který vám půjde přesně na ruku a nabídne vám nejvyšší možný komfort a pohodlí? A nakonec také vůz, se kterým nezabřednete na jakémkoliv povrchu? To je nový Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+.
Jedná se o další z nedávno inovovaných a představených vozů SUV kategorie prémiové německé značky, která je doslova hvězdou ve svém oboru, ne nadarmo má třícípou hvězdu také ve svém znaku. Ta se tyčí i na robustní masce nového „GLEčka“, které na silnici vzbuzuje respekt.
Svalnatý exteriér nabídne nádherné křivky, které ladí s celou modelovou řadou značky a dychtivě je na ulici obdivují všichni kolemjdoucí. Vzhled energického vozu, který je zároveň designérským skvostem, ještě více umocní paket AMG Night, který zahrnuje tmavě tónovaná skla oken, přední spoiler, ozdobné prvky na předním a zadním nárazníku, ozdobnou lištu bočních prahů, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky oken v ušlechtilé černé barvě. Nesmíme zapomenout ani dvojité koncovky výfukové soustavy z černého chromu.
Jednou usednete a už nebudete chtít jinak
Pokud bychom tomuto vozu měli něco vytknout, bude to jen velká časová zátěž. Jízdy s tímto vozem se doslova nebudete chtít vzdát, a nakonec úplně zapomenete, kolik je hodin. Kvalitní interiér vítá cestující důsledně sportovní atmosférou s dynamicky exkluzivním charakterem. Specifické prvky vnitřní výbavy a ovládací prvky AMG propůjčují přístrojové desce pro tuto značku typickou atmosféru a podporují sportovně precizní ovladatelnost.
Nechybí volant AMG Performance s tříramenným designem a hliníkovými páčkami, na přání dodávaná tlačítka AMG pro mimořádně rychlé ovládání parametrů důležitých pro jízdní dynamiku, ale i středová konzole a palubní deska s informačním a zábavním systémem MBUX, díky kterému budete s vozem v dokonalém spojení.
Koncept ovládání, který zahrnuje dotykovou plochu, dotyková tlačítka na volantu, dotykový displej, hlasové ovládání nebo ovládání gesty, je mnohostranný a flexibilní. Díky inovativnímu hlasovému ovládání rozpoznává a rozumí software téměř všem povelům z oblastí ovládání funkcí informačního a zábavního systému i vozidla – a to i tehdy, jsou-li vyjádřeny nepřímo. Vše navíc dokonale funguje i v češtině. Nejmodernější asistenční a bezpečnostní systémy již ani zmiňovat nemusíme, ty jsou samozřejmostí.
Neuvěřitelná síla pod kapotou
Motor V8 4,0 litru Biturbo je v obou výkonových verzích nového modelu GLE 63 (420 kW/571 k a 450 kW/612 k) poprvé vybaven integrovaným zařízením EQ Boost s funkcemi generátoru a spouštěče. Ten je tvořen výkonným elektromotorem, který je uložen prostorově úsporně mezi motorem a převodovkou a zajišťuje funkce konvenčního spouštěče a alternátoru. Krátkodobě využitelný nejvyšší výkon 16 kW (22 k) a točivý moment 250 N.m umožňuje nejen spontánnější akceleraci při rozjezdu.
Inovativní komponent kromě toho napájí 48V elektrickou síť, je využíván jako elektrický generátor a plní také hybridní funkce. Mezi ně patří podpora spalovacího motoru při zrychlení, rekuperace kinetické energie, optimalizace zatížení spalovacího motoru, setrvačná jízda s vypnutým motorem a téměř neznatelné opětovné spuštění motoru u aktivované funkce start-stop.
Motor V8 4,0 litru pracuje s osvědčeným přeplňováním dvěma výfukovými turbodmychadly. Obě turbodmychadla přitom nejsou uložena na vnější straně motoru, nýbrž mezi řadami válců. Výhodami „horkého vnitřního V“ jsou kompaktní rozměry motoru a spontánní reakce turbodmychadel. Ta používají konstrukci se dvěma oddělenými přívodními kanály, jež umožňuje optimálně využívat proudění výfukových plynů. Výsledkem jsou ještě rychlejší reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu.
Velkou výhodou je také až sedm jízdních režimů systému Dynamic Select – Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (pouze ve verzi S), Trail a Sand – umožňuje velmi odlišné zážitky z jízdy s velkým rozsahem charakteristik od vysokého komfortu až po agilní sportovnost. Přitom se mění důležité parametry, jako jsou reakce motoru, převodovky, podvozku a řízení. Poradíte si tak s každým povrchem za každé situace.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz