Sociální sítě
Nahoru

Zdravotní laborantku a včelařku Markétu Slánskou neuspokojovala nabídka na trhu a tak na něj v květnu 2020 uvedla svou vlastní značku Mybee. Provozovnu si zařídila ve vesničce Francova Lhota blízko valašské přírody, kde kosmetiku určenou ženám, mužům i dětem vyrábí výhradně ručně.

Včelí vosk do svých produktů má vlastní, další suroviny v bio kvalitě získává buď od našich, nebo německých a anglických pěstitelů. Každou recepturu vyzkouší nejdřív na sobě, žádný z jejich produktů neobsahuje ropné deriváty, parabeny nebo silikony. „Přála bych si, aby se ženy na tu chvilku strávenou s mojí kosmetikou celý den těšily.“

Markéta Slánská uvedla v roce 2020 vlastní kosmetickou značku Mybee

Překvapí vás někdy zákaznice svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

Většinou už vědí, co čekat. Umějí číst složení a zjistily, že účinky extraktů v přírodní kosmetice jsou často podložené klinickými studiemi. Často mi samy řeknou, jaký typ produktu jim v nabídce chybí nebo jaký problém je trápí, a já začnu přemýšlet nad produktem, který by splnil jejich očekávání.

Kdo je váš profesní vzor, se kterým byste se chtěla seznámit a učit se od něj?

Mám dva. Heike Käser je v Německu považována div ne za modlu, o přírodní kosmetice píše velké a drahé knihy, tématu se věnuje už dlouho na svém webu olionatura.de často zveřejňuje vlastnosti surovin a pravidla pro jejich kombinování. A pak je tady kosmetická poradkyně a popularizátorka Dr. Elham Eghbali. Ta také publikuje, pořádá workshopy pro začínající výrobce, vytváří nové trendy.

Do jaké země byste se z hlediska byznysu chtěla jet podívat? A proč?

Strašně mě fascinuje výroba éterických olejů parovodní destilací. Kvůli tomu bych ráda navštívila Francii, Bulharsko nebo Indii a prohlédla si zblízka, jak tam rostliny tímto způsobem zpracovávají.

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Dobré jídlo. Za něj si ráda připlatím.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Značku jsem uvedla na trh během pandemie, přípravy už byly tak rozjeté, že to nešlo déle odkládat. Nečekaná situace mi dala víc času na samotnou výrobu, což bylo pozitivní, negativní dopady byly ale větší. Veřejné akce, na kterých jsem se chystala prodávat, byly zrušeny nebo zásadně omezeny. A zákazníci teď obecně méně nakupují, protože mají obavy ze ztráty zaměstnání či omezení příjmů.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.