Sociální sítě
Nahoru
reklama

Anti-Trendy pro rok 2021

Se startem nového roku každý z nás očekává, jaké nové a úžasné věci přijdou. A letos se na ně těšíme o to víc – všichni jsme z posledních turbulentních měsíců právem unavení a vystresovaní. Zasloužíme si radost z drobností, i kdyby jen symbolicky.

Co to ale vlastně anti-trend je? Jistě, mnozí si pod spojením anti-trend představí do očí bijící pravý opak současného trendu. Myšlení společnosti FOREO se ale vždy ubíralo mimo zajeté koleje, proto anti-trend jednoduše definujeme jako “populární a deklarovaný trend z minulého roku, který měl potenciál a mohl se ubrat opačným směrem”. Vážně…. Ok, tak možná ne tak vážně.

Anti-Trend #1: Personalizovaná 3D pleťová maska

Tak skvělý nápad to ve své době byl! V roce 2019 figurovala personalizovaná 3D pleťová maska na všech myslitelných seznamech trendů už jen díky tomu, že se stala miláčkem spotřebitelského technologického veletrhu CES 2020. Ty největší mozky v oboru jí prorokovaly šťastnou budoucnost a vnímaly ji jako něco, co změní celý svět krásy…. A přesto propadla.

Nějaký čas předtím přišla víra v to, že bude mít každý člověk svůj vlastní flyboard. Uplatňování nových konceptů do reálného života ale bylo vždycky trochu riskantní. Přijetí nových technologií lidstvu občas trvá, v případě flyboardu jsme prostě nebyli připraveni nosit futuristickou a na první pohled lehce nebezpečnou konstrukci.

Pokud byste si rádi koupili produkt, který za a) perfektně zmapuje váš obličej, za b) analyzuje váš typ pleti a za c) na kompaktní 3D tiskárně vytiskne pleťovou masku přímo vám na míru, pak věřte, že takový produkt existuje. Jednoho dne se dokonce může uchytit a přilákat dostatečné množství spotřebitelů. V roce 2020 na ni ale svět zkrátka nebyl připraven.

Anti-Trend #2: Přípravné šampony, tzv. Pre-Shampooing

Někomu může přijít množství peněz, které ostatní utrácejí za vlasové produkty, neuvěřitelné. Od pradávna ale vlasy podtrhují naši osobnost, mnohé o nás vypoví a někdy i odráží hirearchii nebo událost, která se v našem životě udála. Stručně řečeno, vlasy vždycky byly a pravděpodobně také budou společensky významné.

Aby byly vlasy ještě krásnější, vznikají stále nové produkty, lektvary, ošetření a techniky jejich úpravy. I rok 2020 přišel s něčím revolučním – přípravnými šampony, tzv. Pre-shampooing. Věřilo se, že jde o novinku, která ovládne celý vesmír. Ale nestalo se tak.

Jedním z možných problémů může být neochota lidí zařadit do své denní rutiny další produkt – už tak jsme zvyklí používat klasický šampon, následně aplikovat kondicionér, případně masku, ochranu před tepelnou úpravou a nejrůznější vlasové krémy. Dá se proto předpokáldat, že snaha o zařazení dalšího nezbytného produktu byla na většinu populace zkrátka moc. Tím pravým trendem pro rok 2021 by mohl být pravý opak (ať už mluvíme o péči o vlasy, pokožku nebo jakýkoliv jiný aspekt v našem životě). Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása.

Anti-Trend #3: Méně produktů v nákupních taškách

Předpokládalo se, že si v roce 2020 budou lidé kupovat méně kosmetických produktů. Ovšem jen ve Velké Británii prodej pleťových produktů výrazně vzrostl, od ledna do října dokonce o 54 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2019. A nárůst byl plošný. Prodeje pleťových krémů vzrostly o 67 %, čisticí pleťové přípravky o 66 %, sady a soupravy o 57 % a pleťová séra o 32 %…. Čísla nelžou.

Jde o to, že miliardy lidí ze všech koutů světa nepoleví ve svém úsilí dosáhnout krásnější pleti a pokožky celého těla. Pokud v jedné zemi chybí konkrétní produkt nebo ingredience, zákazníci odletí tam, kde je k mání. A proč by ne? Snad každý z nás by se obešel s málem, ale dokud se svět točí rychlostí 1037 mil za hodinu, nebude málo nikdy stačit.

Anti-Trend #5: Červená rtěnka

Všichni make-up artisti a beauty redaktoři nás ujišťovali, že se kombinace rudých rtů a odvážně nalíčených očí v roce 2020 vrátí. Pandemie a s ní související nošení obličejových masek ale tyto předpoklady převrátila vzhůru nohama. Pozornost se z pochopitelných důvodů přesunula ze rtů k očím. Podle výzkumu Business Insider ze srpna 2020 změnilo nošení masek náš způsob líčení.

To pozvrzují i údaje o prodejích, které se chovají jinak, než v předchozích krizích. Během minulých hospodářských nepokojů to byla právě rtěnka, jejíž prodeje výrazně stouply. Letošní výzkum společnosti Kantar ale prokázal, že se prodeje v kategorii „péče o rty“ na Amazonu měsíčně propadly o 15 %. Oproti tomu prodeje očního make-upu vzrostly o 204 %. Na Youtube a Tiktoku se jako houby po dešti vyrojila videa s hashtagem „MaskMakeup odkazující na to, jak si líčit převážně oči. Dokonce i online magazín Vogue Business vytvořil svůj vlastní materiál, který upřednostňuje kosmetické nástroje a profesionální péči o pokožku před líčením.

Závěř: osobní investice, nejen utrácení

Jak tedy ve FOREO vidíme trendy roku 2021? Co můžeme očekávat? A co pro to můžeme udělat? V první řadě se pokusme věci zjednodušit. A také udělat krok zpět – nebo vpřed, podle toho, jak se na to díváte – a uvědomit si, co nám osobně nejvíc vyhovuje. To nám pomůže v nepřeberné nabídce produktů najít ty, které nám sednou jako ulité. Jakmile objevíme produkt, ingredienci nebo ošetření, jež nám pomáhají, máme vyhráno.

Kromě tohoto osobního hledání je jednou z dalších život zjednodušujících věcí, které byste mohli v roce 2021 dělat, následující: zamyslete se, jestli je daný nákup čiště vaším rozmarem nebo dobrou investicí. Utrácíte peníze jen pro zábavu (což je v pořádku, ale…), nebo vám to přinese skutečnou hodnotu a dlouhodobé výsledky? Jednoduché, že? Ale přesně v tom spočívá skutečná krása.

Více z rubriky Zdraví a krása

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.