Uprostřed čisté přírody Podkrkonošského podhůří, vznikla stranou od hektického světa Mýdlárna Rozmarýnka. V roce 2014 ji založila Dagmar Kadlčíková, absolventka chemické průmyslovky se specializací na tuky, která zjistila, že kolem ní je spousta lidí, co nemohou nebo nechtějí používat konvenční kosmetiku. Její mýdla se od těch průmyslově vyráběných liší nejen složením, ale i výrobním postupem. Výsledný produkt je tak jemný, že jej lze použít na každodenní odlíčení obličeje, přičemž pod kontrolou dokáže udržet i pokožku stiženou atopickým ekzémem.
Kromě mýdel s kozím mlékem nebo bambuckým máslem, pevných šamponů, deodorantů, jemňoučkých krémů a balzámů vyrábí také půvabné keramické mýdlenky a mýdla na praní. To je důležité, protože běžné prací prostředky citlivé pokožce neprospívají, o životním prostředí ani nemluvě. „Ano, musím se uživit, ale vám, milí zákazníci, chci našimi produkty především prospět,“ dodává zakladatelka.
Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?
Spíš mi píší a říkají, že překvapeni jsou oni. Jejich problematická pleť se najednou zklidňuje, mýdla a krémy si pochvalují lidé s atopickým ekzémem. Spousta z nich postupně zjišťuje, že máme v nabídce vlastně vše, co běžně potřebují. Vnímají také, že naše obaly jsou recyklovatelné, a že si vážíme přírody.
Kdo je váš profesní vzor, se kterým byste se chtěla seznámit a učit se od něj?
Žádný nemám. Snažím se jít krůček po krůčku svou vlastní cestou. Největší učitelkou je sama příroda, uprostřed které žiji a pracuji.
Do jaké země byste se jako majitelka firmy na přírodní kosmetiku chtěla podívat? A proč?
Do Peru a Tibetu, a to nejen kvůli přírodě, ale i otázkám filozofickým.
Za co nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?
Za cestování a vzdělávání, ale to nepovažuji za marnivost. Celý život jsem žila ve velkých městech, až posledních osm let trávím na kouzelném místě v lesích daleko od lidí a to člověku srovná priority. Peníze jsou potřeba, ano, bez nich to nejde, smysl života v nich však nevidím.
Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?
Lidé víc nakupují přes e-shop. Některé obchůdky, kam dodáváme, bohužel situaci neustály, takže to se našeho byznysu samozřejmě dotklo. Spokojení zákazníci se však naštěstí pravidelně vracejí, což je pro nás potvrzení, že to děláme dobře, poctivě, z kvalitních surovin a s láskou.