Sociální sítě
Nahoru

Rozmarýnka, tak trochu jiná mýdlárna

Uprostřed čisté přírody Podkrkonošského podhůří, vznikla stranou od hektického světa Mýdlárna Rozmarýnka. V roce 2014 ji založila Dagmar Kadlčíková, absolventka chemické průmyslovky se specializací na tuky, která zjistila, že kolem ní je spousta lidí, co nemohou nebo nechtějí používat konvenční kosmetiku. Její mýdla se od těch průmyslově vyráběných liší nejen složením, ale i výrobním postupem. Výsledný produkt je tak jemný, že jej lze použít na každodenní odlíčení obličeje, přičemž pod kontrolou dokáže udržet i pokožku stiženou atopickým ekzémem.

Kromě mýdel s kozím mlékem nebo bambuckým máslem, pevných šamponů, deodorantů, jemňoučkých krémů a balzámů vyrábí také půvabné keramické mýdlenky a mýdla na praní. To je důležité, protože běžné prací prostředky citlivé pokožce neprospívají, o životním prostředí ani nemluvě. „Ano, musím se uživit, ale vám, milí zákazníci, chci našimi produkty především prospět,“ dodává zakladatelka.

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

Spíš mi píší a říkají, že překvapeni jsou oni. Jejich problematická pleť se najednou zklidňuje, mýdla a krémy si pochvalují lidé s atopickým ekzémem. Spousta z nich postupně zjišťuje, že máme v nabídce vlastně vše, co běžně potřebují. Vnímají také, že naše obaly jsou recyklovatelné, a že si vážíme přírody.

Kdo je váš profesní vzor, se kterým byste se chtěla seznámit a učit se od něj?

Žádný nemám. Snažím se jít krůček po krůčku svou vlastní cestou. Největší učitelkou je sama příroda, uprostřed které žiji a pracuji.

Do jaké země byste se jako majitelka firmy na přírodní kosmetiku chtěla podívat? A proč?

Do Peru a Tibetu, a to nejen kvůli přírodě, ale i otázkám filozofickým.

Za co nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Za cestování a vzdělávání, ale to nepovažuji za marnivost. Celý život jsem žila ve velkých městech, až posledních osm let trávím na kouzelném místě v lesích daleko od lidí a to člověku srovná priority. Peníze jsou potřeba, ano, bez nich to nejde, smysl života v nich však nevidím.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Lidé víc nakupují přes e-shop. Některé obchůdky, kam dodáváme, bohužel situaci neustály, takže to se našeho byznysu samozřejmě dotklo. Spokojení zákazníci se však naštěstí pravidelně vracejí, což je pro nás potvrzení, že to děláme dobře, poctivě, z kvalitních surovin a s láskou.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Chvála červenému jílu

    Červený jíl zvaný též terrasol vypadá mezi všemi těmi drahými a exotickými kosmetickými surovinami poněkud skromně, nakonec je to jen hlína...

    Marek Zelený13.6.2024
  • Letní péče o pleť s kozí kosmetikou

    Společnost Kosmetika Capri se téměř 30 let zabývá profesionální péčí o pleť o žen i mužů všech věkových skupin. Její zakladatelka...

    Marek Zelený11.6.2024
  • Prémiová kosmetika Sain odhalila své novinky v zahradách hotelu The Grand Mark

    Nadcházející trendy v kosmetickém průmyslu mají vždy silný dopad a vyvolávají velkou pozornost. To platí i o nedávném odhalení nové kosmetické...

    Marek Zelený8.6.2024
  • Do přírody v pohodě s novým tělovým sprejem

    Začalo příjemné období grilovaček, setkávání na zahradách a rodinných výletů do přírody. Česká značka přírodní kosmetiky Saloos vyvinula tělový sprej s...

    Marek Zelený5.6.2024
  • Aloe Vera: Gel pro jemnou očistu

    Jemný odličovací gel Aloe vera je novinkou od české značky aromaterapeutické kosmetiky Original ATOK, kterou si jistě oblíbíte. Nejenže pleť šetrně...

    Marek Zelený3.6.2024
  • Drobné letní radosti

    Návod na spokojený život vlastně není nic složitého, spočívá hlavně v našem vědomém rozhodnutí radovat se z maličkostí. Například z vůně...

    Marek Zelený30.5.2024
  • Jen zdravá pleť je krásná pleť

    Problematická pleť se sklony k akné provází některé z nás celoživotně. Někdy je na vině hormonální nerovnováha, jindy nevhodná životospráva, nejrychlejší...

    Marek Zelený27.5.2024
  • Jako Venuše z pěny zrozená

    Růžové vůně pro značku Maat míchá vystudovaná aromaterapeutka Petra Švábíková. Jsou ušlechtilé a nezaměnitelné, mezi ostatními značkami je vždy poznáte. Výjimečný...

    Marek Zelený22.5.2024
  • Vůně čerstvě rozkrojeného pomeranče

    Česká značka Candy Soap je jednou z etablovaných stálic na trhu s přírodní kosmetikou, jejím poznávacím znamením jsou veselé barvy, originální...

    Marek Zelený21.5.2024
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.