Název značky přírodní, ručně vyráběné kosmetiky si Petra Švábíková vypůjčila z egyptské mytologie, v níž je bohyně Maat pověřena tím nejdůležitějším úkolem – udržovat rovnováhu sil ve vesmíru.
Podobný cíl má i aromaterapie, která udržuje v rovnováze psychickou a fyzickou stránku člověka. Petra ji vystudovala v pražském Institutu aromaterapie a starobylé principy (ověřené moderními vědeckými studiemi) úspěšně integrovala do výroby. Ideálním výsledkem je vysoce účinný, avšak nepředražený a k životnímu prostředí šetrný produkt.
Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích aromaterapeutické kosmetiky reálné?
V dnešní době už reálné jsou. Na začátku cesty, tedy v roce 2013, ženy moc nevěřily v účinky rostlinných olejů, bály se jich. A já jsem si dala za cíl, že je tyto nejjednodušší a přitom nejúčinnější produkty z přírody naučím používat.
Do jaké země byste se jako majitelka kosmetické značky chtěla podívat? A proč?
Některé jsem už navštívila, například Francii, Španělsko a Itálii, kde vyrábějí skvělé éterické oleje a obecně jsou to země s významnou historií parfumářství. Byla jsem také v Bulharsku na výpravě za sběrem růží a destilací, nyní bych se ráda vydala do Libanonu, abych si ještě stihla prohlédnout zbytky cedrových hájů, a pak možná do Maroka.
Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?
Nikdy nelituji peněz utracených za cestování, což za marnivost vlastně ani nepovažuji, potřebuji ho prostě k životu.
Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?
Kdybych to měla zhodnotit, tak určitě k lepšímu. Protože jsem si díky ní uvědomila spoustu věcí, které je možno dělat jinak. My se zaměřujeme především na kosmetické salony, welnessy a lázně, které však nepracovaly, tak jsme s kolegyní napřely své síly směrem ke koncovému zákazníkovi a ukázalo se, že je to dobrá cesta. Rozjel se nám hezky e-shop, a jak jsme se začaly víc věnovat sociálním sítím, přineslo nám to tolik nových zákazníků, že se nám ten deficit odběrů z kosmetických salonů, lázní a wellness docela srovnal.