Sociální sítě
Nahoru

Maat jako symbol stability

Název značky přírodní, ručně vyráběné kosmetiky si Petra Švábíková vypůjčila z egyptské mytologie, v níž je bohyně Maat pověřena tím nejdůležitějším úkolem – udržovat rovnováhu sil ve vesmíru.

Podobný cíl má i aromaterapie, která udržuje v rovnováze psychickou a fyzickou stránku člověka. Petra ji vystudovala v pražském Institutu aromaterapie a starobylé principy (ověřené moderními vědeckými studiemi) úspěšně integrovala do výroby. Ideálním výsledkem je vysoce účinný, avšak nepředražený a k životnímu prostředí šetrný produkt.

Petra Švábíková, zakladatelka značky Maat

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích aromaterapeutické kosmetiky reálné?

V dnešní době už reálné jsou. Na začátku cesty, tedy v roce 2013, ženy moc nevěřily v účinky rostlinných olejů, bály se jich. A já jsem si dala za cíl, že je tyto nejjednodušší a přitom nejúčinnější produkty z přírody naučím používat.

Do jaké země byste se jako majitelka kosmetické značky chtěla podívat? A proč?

Některé jsem už navštívila, například Francii, Španělsko a Itálii, kde vyrábějí skvělé éterické oleje a obecně jsou to země s významnou historií parfumářství. Byla jsem také v Bulharsku na výpravě za sběrem růží a destilací, nyní bych se ráda vydala do Libanonu, abych si ještě stihla prohlédnout zbytky cedrových hájů, a pak možná do Maroka.

Tělový olej „Tajemná“ s aromaterapeutickými účinky, Maat, 10 ml za 59 Kč, 50 ml 253 Kč, 100 ml 448 Kč

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Nikdy nelituji peněz utracených za cestování, což za marnivost vlastně ani nepovažuji, potřebuji ho prostě k životu.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Kdybych to měla zhodnotit, tak určitě k lepšímu. Protože jsem si díky ní uvědomila spoustu věcí, které je možno dělat jinak. My se zaměřujeme především na kosmetické salony, welnessy a lázně, které však nepracovaly, tak jsme s kolegyní napřely své síly směrem ke koncovému zákazníkovi a ukázalo se, že je to dobrá cesta. Rozjel se nám hezky e-shop, a jak jsme se začaly víc věnovat sociálním sítím, přineslo nám to tolik nových zákazníků, že se nám ten deficit odběrů z kosmetických salonů, lázní a wellness docela srovnal.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Zatočte s akné přírodní cestou

    Česká značka My (:máj) slaví první úspěchy s denními séry. AcneNo je vyvinuté speciálně pro pleť problematickou se sklony k akné,...

    Marek Zelený28.7.2022
  • Jak úspěšně čelit stresu

    Práce se na vás valí ze všech stran, doma to také není právě ideální, případně jste uprostřed zkouškového, špatně spíte a...

    Marek Zelený27.7.2022
  • Letní anti-ageing z kozího mléka

    Letní měsíce milujeme. Sluníčko působí dobře na naši psychickou pohodu a na tvorbu vitaminu D, naší pleti však příliš neprospívá. Zejména...

    Marek Zelený26.7.2022
  • Tipy, jak zachránit poškozené vlasy

    Nečtěte si v křesle u kadeřnice jen drby ze společnosti, poslouchejte také, co vám radí. Právě tipy profesionálů, spolu s jedinečnými...

    Marek Zelený25.7.2022
  • CBD jako pomocník při hubnutí

    Přestože výzkumy potvrdily řadu zdravotních výhod plynoucích z užívání CBD, oficiálně schválené léky na bázi tohoto kanabinoidu byste spočítali na prstech...

    Marek Zelený22.7.2022
  • Mořská voda a vlasy. Solte, ale nepřesolte

    Pokud se chystáte k moři, nezapomeňte si s sebou zabalit ochranné kosmetické přípravky. Stejnou péči, jakou věnujete pokožce, byste tentokrát měli...

    Marek Zelený22.7.2022
  • Přírodní tělová mléka Candy Soap: Probuďte pokožku opět k životu

    Na vysušenou a popraskanou kůži není hezký pohled. Doplňte svůj kosmetický arzenál o přírodní tělová mléka Candy Soap, která unavené pokožce...

    Marek Zelený20.7.2022
  • Kolagenové drinky nabízejí nejen zdraví, ale i skvělou chuť

    Kdo chce zpomalit stárnutí nejen zevních, ale i vnitřních částí těla, se bez kolagenu neobejde. Novinkou české značky Curapil jsou kolagenové...

    Marek Zelený18.7.2022
  • Osvěžení nabité antioxidanty

    Nová česká značka My (:máj) se vydala na cestu výroby 100% přírodní kosmetiky, do které patří i stále oblíbenější květové vody....

    Marek Zelený30.6.2022
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.