Sociální sítě
Nahoru

Maat jako symbol stability

Název značky přírodní, ručně vyráběné kosmetiky si Petra Švábíková vypůjčila z egyptské mytologie, v níž je bohyně Maat pověřena tím nejdůležitějším úkolem – udržovat rovnováhu sil ve vesmíru.

Podobný cíl má i aromaterapie, která udržuje v rovnováze psychickou a fyzickou stránku člověka. Petra ji vystudovala v pražském Institutu aromaterapie a starobylé principy (ověřené moderními vědeckými studiemi) úspěšně integrovala do výroby. Ideálním výsledkem je vysoce účinný, avšak nepředražený a k životnímu prostředí šetrný produkt.

Petra Švábíková, zakladatelka značky Maat

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích aromaterapeutické kosmetiky reálné?

V dnešní době už reálné jsou. Na začátku cesty, tedy v roce 2013, ženy moc nevěřily v účinky rostlinných olejů, bály se jich. A já jsem si dala za cíl, že je tyto nejjednodušší a přitom nejúčinnější produkty z přírody naučím používat.

Do jaké země byste se jako majitelka kosmetické značky chtěla podívat? A proč?

Některé jsem už navštívila, například Francii, Španělsko a Itálii, kde vyrábějí skvělé éterické oleje a obecně jsou to země s významnou historií parfumářství. Byla jsem také v Bulharsku na výpravě za sběrem růží a destilací, nyní bych se ráda vydala do Libanonu, abych si ještě stihla prohlédnout zbytky cedrových hájů, a pak možná do Maroka.

Tělový olej „Tajemná“ s aromaterapeutickými účinky, Maat, 10 ml za 59 Kč, 50 ml 253 Kč, 100 ml 448 Kč

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Nikdy nelituji peněz utracených za cestování, což za marnivost vlastně ani nepovažuji, potřebuji ho prostě k životu.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Kdybych to měla zhodnotit, tak určitě k lepšímu. Protože jsem si díky ní uvědomila spoustu věcí, které je možno dělat jinak. My se zaměřujeme především na kosmetické salony, welnessy a lázně, které však nepracovaly, tak jsme s kolegyní napřely své síly směrem ke koncovému zákazníkovi a ukázalo se, že je to dobrá cesta. Rozjel se nám hezky e-shop, a jak jsme se začaly víc věnovat sociálním sítím, přineslo nám to tolik nových zákazníků, že se nám ten deficit odběrů z kosmetických salonů, lázní a wellness docela srovnal.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Tým, který vždy boduje

    Členy takového týmu jste pochopitelně vy a vaše děti, body vám uznale připisují jejich kamarádi a rodiče. Jedině vy dokážete zklidnit...

    Marek Zelený5.6.2023
  • Chcete vlasy plné života

    Česká tradiční značka aromaterapeutické kosmetiky Original ATOK představuje dvě 100% přírodní a veganské vlasové novinky – posilující šampon s push-up efektem...

    Marek Zelený30.5.2023
  • Toner si pleť zamiluje

    Česká značka Original ATOK, která už od roku 1997 vyrábí aromaterapeutickou kosmetiku, představuje nový toner s rutinem. Je to typ přípravku,...

    Marek Zelený26.5.2023
  • Výživa a ochrana pleti

    Pleť potřebuje pro svou přirozenou obnovu vitaminy, minerály, bílkoviny a další stavební prvky. A protože sluníčko pomalu získává na síle, je...

    Jan Pešek25.5.2023
  • Den do růžova

    Dobře jste se vyspali a cesta do koupelny je radostná, ideálně posetá plátky růží. Na poličce čekají tři pečující produkty české...

    Vivien Voldřichová24.5.2023
  • Výživa nehtů a rtů plná přírody

    Ženám, které hledají opravdovou kvalitu, nabízí Kosmetika Capri produkty značek La Chèvre, Le Chaton a Capramedic. Všechny přípravky jsou lokální, vyráběné...

    Vivien Voldřichová18.5.2023
  • Ovocné mlsání s Candy Soap

    Česká rodinná značka Candy Soap se specializuje na ruční výrobu čerstvé přírodní kosmetiky v malých objemech. Poznávacím znamením je veselé logo,...

    Marek Zelený17.5.2023
  • Nová éra péče o pleť

    Iuvenio přední česká značka oblasti péče o pleť, která zákazníkům přináší nejen špičkový produkt, ale i originální zážitek z jeho aplikace....

    Vivien Voldřichová16.5.2023
  • Proč neopomíjet tonizaci pleti

    Mnoho žen při každodenní péči o pleť tonizaci přehlíží jako nedůležitý krok. To je ale velká škoda, protože má hned několik...

    Marek Zelený12.5.2023
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.