Mercedes-AMG vstupuje s novým modelem EQS 53 4MATIC+ do zcela elektrické budoucnosti v duchu své filozofie Driving Performance. První sériově vyráběný model AMG s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů je zkonstruován na základě platformy Mercedes-EQ pro vozidla luxusní a vyšší třídy, a je tak neodmyslitelnou součástí koncernové elektrické strategie.
Luxusní sedan o výkonu až 560 kW byl v Affalterbachu nově vyvinut a zdokonalen ve všech oblastech, jež mají vliv na provozní vlastnosti a sportovní výkony. Nový model přesvědčí prvky výbavy, které jsou pro tuto značku specifické, a zákazník se s nimi setkává všude tam, kde si je může bezprostředně užívat: od technologie přes vnější a vnitřní design až po emocionální zvuk vozu.
„AMG EQS 53 4MATIC+ je prvním zcela elektrickým ambasadorem ve vysokovýkonném segmentu, vyrobeným v Affalterbachu. Tento model je střižený na míru automobilovým nadšencům, kteří hledají kombinaci inovativní elektromobility v luxusní atmosféře, sportovnosti a agilní jízdní dynamiky. S naším prvním zcela elektrickým vozem AMG bezpochyby oslovíme a zajisté přesvědčíme pro značku Mercedes-AMG novou klientelu. EQS 53 je kromě toho důkazem, že Mercedes-Benz důsledně pokračuje v elektrifikaci u všech svých značek. Další zcela elektrické modely AMG budou následovat a v nepříliš vzdálené budoucnosti budou používat i platformu AMG.EA, která je kompletně plodem našeho vlastního vývoje,“ říká Philipp Schiemer, generální ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.
„Také při elektrifikaci dbáme na to, aby naše modely vycházející z koncernové platformy EVA2 splňovaly příslib naší značky AMG. Naši zákazníci se mohou i v této oblasti těšit na dynamické a emocionální zážitky z jízdy. To zajišťujeme specifickými řešeními AMG, zejména v oblastech pohonu, podvozku, brzd a především zvuku,“ říká Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.
Srdcem nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je jeho sportovně orientovaný koncept pohonu se dvěma elektromotory. Výkonný systém elektrického pohonu disponuje jedním motorem na přední i zadní nápravě. Výsledkem je zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+, který za všech jízdních podmínek optimálně přenáší hnací sílu na vozovku. Základní verze dosahuje nejvyššího celkového výkonu 484 kW (658 k), maximální točivý moment elektromotorů je 950 N.m. Na přání dodávaná sada AMG DYNAMIC PLUS zvýší nejvyšší výkon v režimu RACE START krátkodobě až na 560 kW (761 k). Maximální točivý moment elektromotorů dosahuje až 1020 N.m.