Mercedes-Benz splňuje jako první výrobce automobilů na světě přísné legislativní požadavky předpisů EHK OSN č. 157 pro systémy automatizované jízdy úrovně 3 .
Spolkový úřad pro silniční provoz KBA udělil na základě splnění požadavků technických registračních předpisů EHK OSN č. 157 příslušné schválení, a tím vytvořil předpoklady pro možnost nabízet tento systém na mezinárodních trzích za předpokladu, že to příslušná národní legislativa umožňuje.
Německo převzalo roli průkopníka, když už v roce 2017 zařadilo systémy automatizované jízdy úrovně 3 do zákona o silničním provozu. Proto si první zákazníci budou moci pořídit již v první polovině roku 2022 Třídu S se systémem DRIVE PILOT, který jim umožní v husté dopravě nebo v dopravních zácpách na vhodných úsecích německých dálnic vysoce automatizovanou jízdu rychlostí až 60 km/h. Volitelná výbava DRIVE PILOT usnadňuje řidiči řízení a umožňuje mu věnovat se vedlejším činnostem na centrálním displeji, například nakupování na internetu nebo vyřizování elektronické pošty v pojízdné kanceláři. Schválení systému platí také pro EQS.
„Již mnoho let pracujeme na uskutečnění naší vize automatizované jízdy. Pro naše vozidla jsme vyvinuli inovativní technologii v podobě systému na základě LiDARu, který zákazníkům nabízí jedinečné, luxusní zážitky z jízdy a věnuje jim to nejdůležitější: čas. S úředním schválením se nám nyní podařil průlom: Jsme prvním výrobcem, který zavádí vysoce automatizovanou jízdu v Německu do sériové výroby,“ říká Markus Schäfer, člen představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG a technický ředitel odpovědný za vývoj a nákup.
„Tímto milníkem znovu dokazujeme svou průkopnickou práci na automatizované jízdě, a navíc přinášíme radikální změnu dosavadního zažitého paradigmatu. Poprvé ve 136leté historii automobilu přebírá totiž vozidlo za určitých předpokladů dynamické řízení vozu. Současně máme radost z toho, že Německo tímto schválením pokračuje ve své roli průkopníka automatické jízdy.“
Technický schvalovací předpis, na jehož základě může být takovýto systém homologován, vstoupil v platnost na začátku roku 2021. Od té doby může být v Evropě aplikován, a Mercedes-Benz jako první výrobce tuto příležitost rychle využil. Německo bylo v roce 2017 první zemí, která zařazením systémů automatizované jízdy úrovně 3 do zákona o silničním provozu vytvořila právní základ pro používání těchto systémů v souladu s legislativními ustanoveními.
Mercedes-Benz nabízí systém DRIVE PILOT nejprve na 13 191 kilometrech dálnic v Německu. Rozsáhlé zkušební jízdy s tímto systémem již probíhají například v USA a Číně. Jakmile bude na dalších trzích vytvořen národní legislativní rámec pro vysoce automatizovanou jízdu, který bude umožňovat především odvracení pozornosti od řízení, bude postupně následovat uvedení systému DRIVE PILOT na mezinárodní trhy.