Sociální sítě
Nahoru

Tuhý čisticí a odličovací balzám Caltha

Kde je voda, tam je život. Některé organismy vydrží bez vody dlouho, to se ale netýká člověka. Každý z nás má v sobě malé slané moře, jehož hladina nesmí moc kolísat. V kosmetických produktech voda už tak jednoznačně pozitivní roli nemá a poslední dobou pozorujeme sílící trend kosmetiky, která ji vůbec neobsahuje.

Tuhý čisticí a odličovací balzám na obličej, Caltha, 160 Kč, caltha.cz

Bez vody to má své výhody

Do bezvodé kosmetiky neřadíme produkty, v nichž je voda nahrazena hydroláty nebo aloe vera gelem, ale jen ty takzvaně „suché“. Účinné látky jsou v nich koncentrovány do malého objemu, který se nikam nevylije a nezabere moc místa. K použití stačí opravdu malé množství, přípravky tedy dlouho vydrží a protože se prodávají v menších baleních, ušetří se i za obalový materiál – naše uhlíková stopa je zase o něco menší.

Hlavním benefitem je, že bezvodý produkt nepotřebuje žádné konzervační látky. Jak je psáno výše, kde je voda, tam je život, jenže život v kosmetickém produktu představují bakterie, které ho nejen velmi rychle znehodnotí, ale dokáží ohrozit přímo i zdraví člověka. Konzervanty tento problém stoprocentně řeší, na druhou stranu nejsou ideální, protože představují zbytečnou zátěž pleti a také zvedají cenu výrobku. Dnes už je sice celkem úspěšně vyřešena „zelená“ konzervace, jenže ne vždy se můžeme spolehnout na to, že v „zelených“ výrobcích najdeme opravdu „zelený“ konzervant.

Caltha se připojuje k trendu

Michaela Vaněčková, zakladatelka české značky Caltha (čti „kalta“, z latinského caltha – blatouch), správně podotýká, že i bezvodá kosmetika má svá úskalí: „Lidská pokožka potřebuje hydrataci. Když nanesete čistý olej na suchou pokožku, prospěšné látky si z něj vzít nedokáže. Bezvodou kosmetiku proto aplikujeme na vlhkou pokožku, olejová složka pak k hydrataci přispívá tím, že vlhkost v pokožce hezky uzamkne. Dalším pravidlem je doplňovat péči hydratačními přípravky jako například tonikem, sérem, květovou vodou či aloe vera gelem, které obsahují aktivní látky rozpustné pouze ve vodě – ty do bezvodých produktů vpravíte jen těžko.“

Pleťové mléko do kapsy

Nenechte se zmást jeho drobným vzhledem, na objemu mu chybí právě ta vodní složka, která u pleťového mléka běžně tvoří až 80 %. Balzám je dostatečně silný, aby odlíčil, ale zároveň tak jemný, aby nenalíčenou pleť pouze vyčistil, zbavil ji běžných denních nečistot. Použití je snadné: balzám nanášejte na navlhčenou pleť krouživými pohyby, lehce ji promasírujte. Objeví se jemná mléčná pěna, která úspěšně spojí tuk, vodu i nečistoty, které pak opláchnete vodou. Pěnu vytváří neiontová povrchově aktivní látka Coco glucoside, což je jeden z vůbec nejšetrnějších tenzidů často používaný v hygienických produktech pro novorozená miminka. Koncentrovaná pěstící a vyživující složka se skládá z vybraných olejů a másel (kakaové máslo pochází z Čokoládovny Troubelice). Ricinový a jojobový olej jsou tekutým zlatem v boji se stárnoucí pletí. Ricinový podporuje pevnost a hustotu obočí a řas, zvláčňuje pokožku a napomáhá redukovat pigmentové skvrny a černé tečky, neocenitelná je také jeho pomoc v boji s jizvami. Jojobový je svým složením velmi blízký naší pokožce a pomáhá jí s obnovou rovnováhy. Mandlový olej je lehoučký a nedráždivý, lehce se vstřebává do pokožky a vytváří na ní ochranný film bez mastné stopy. Výživná másla dodávají pružnost a vláčnost. Balzám voní po rozmarýnu a je vhodný i pro vegany, protože obsažený vosk není včelí, ale kandelilový, získávaný ze stonku keře pryšce voskodárného.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Chvála červenému jílu

    Červený jíl zvaný též terrasol vypadá mezi všemi těmi drahými a exotickými kosmetickými surovinami poněkud skromně, nakonec je to jen hlína...

    Marek Zelený13.6.2024
  • Letní péče o pleť s kozí kosmetikou

    Společnost Kosmetika Capri se téměř 30 let zabývá profesionální péčí o pleť o žen i mužů všech věkových skupin. Její zakladatelka...

    Marek Zelený11.6.2024
  • Prémiová kosmetika Sain odhalila své novinky v zahradách hotelu The Grand Mark

    Nadcházející trendy v kosmetickém průmyslu mají vždy silný dopad a vyvolávají velkou pozornost. To platí i o nedávném odhalení nové kosmetické...

    Marek Zelený8.6.2024
  • Do přírody v pohodě s novým tělovým sprejem

    Začalo příjemné období grilovaček, setkávání na zahradách a rodinných výletů do přírody. Česká značka přírodní kosmetiky Saloos vyvinula tělový sprej s...

    Marek Zelený5.6.2024
  • Aloe Vera: Gel pro jemnou očistu

    Jemný odličovací gel Aloe vera je novinkou od české značky aromaterapeutické kosmetiky Original ATOK, kterou si jistě oblíbíte. Nejenže pleť šetrně...

    Marek Zelený3.6.2024
  • Drobné letní radosti

    Návod na spokojený život vlastně není nic složitého, spočívá hlavně v našem vědomém rozhodnutí radovat se z maličkostí. Například z vůně...

    Marek Zelený30.5.2024
  • Jen zdravá pleť je krásná pleť

    Problematická pleť se sklony k akné provází některé z nás celoživotně. Někdy je na vině hormonální nerovnováha, jindy nevhodná životospráva, nejrychlejší...

    Marek Zelený27.5.2024
  • Jako Venuše z pěny zrozená

    Růžové vůně pro značku Maat míchá vystudovaná aromaterapeutka Petra Švábíková. Jsou ušlechtilé a nezaměnitelné, mezi ostatními značkami je vždy poznáte. Výjimečný...

    Marek Zelený22.5.2024
  • Vůně čerstvě rozkrojeného pomeranče

    Česká značka Candy Soap je jednou z etablovaných stálic na trhu s přírodní kosmetikou, jejím poznávacím znamením jsou veselé barvy, originální...

    Marek Zelený21.5.2024
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.