Sociální sítě
Nahoru

Tuhý čisticí a odličovací balzám Caltha

Kde je voda, tam je život. Některé organismy vydrží bez vody dlouho, to se ale netýká člověka. Každý z nás má v sobě malé slané moře, jehož hladina nesmí moc kolísat. V kosmetických produktech voda už tak jednoznačně pozitivní roli nemá a poslední dobou pozorujeme sílící trend kosmetiky, která ji vůbec neobsahuje.

Tuhý čisticí a odličovací balzám na obličej, Caltha, 160 Kč, caltha.cz

Bez vody to má své výhody

Do bezvodé kosmetiky neřadíme produkty, v nichž je voda nahrazena hydroláty nebo aloe vera gelem, ale jen ty takzvaně „suché“. Účinné látky jsou v nich koncentrovány do malého objemu, který se nikam nevylije a nezabere moc místa. K použití stačí opravdu malé množství, přípravky tedy dlouho vydrží a protože se prodávají v menších baleních, ušetří se i za obalový materiál – naše uhlíková stopa je zase o něco menší.

Hlavním benefitem je, že bezvodý produkt nepotřebuje žádné konzervační látky. Jak je psáno výše, kde je voda, tam je život, jenže život v kosmetickém produktu představují bakterie, které ho nejen velmi rychle znehodnotí, ale dokáží ohrozit přímo i zdraví člověka. Konzervanty tento problém stoprocentně řeší, na druhou stranu nejsou ideální, protože představují zbytečnou zátěž pleti a také zvedají cenu výrobku. Dnes už je sice celkem úspěšně vyřešena „zelená“ konzervace, jenže ne vždy se můžeme spolehnout na to, že v „zelených“ výrobcích najdeme opravdu „zelený“ konzervant.

Caltha se připojuje k trendu

Michaela Vaněčková, zakladatelka české značky Caltha (čti „kalta“, z latinského caltha – blatouch), správně podotýká, že i bezvodá kosmetika má svá úskalí: „Lidská pokožka potřebuje hydrataci. Když nanesete čistý olej na suchou pokožku, prospěšné látky si z něj vzít nedokáže. Bezvodou kosmetiku proto aplikujeme na vlhkou pokožku, olejová složka pak k hydrataci přispívá tím, že vlhkost v pokožce hezky uzamkne. Dalším pravidlem je doplňovat péči hydratačními přípravky jako například tonikem, sérem, květovou vodou či aloe vera gelem, které obsahují aktivní látky rozpustné pouze ve vodě – ty do bezvodých produktů vpravíte jen těžko.“

Pleťové mléko do kapsy

Nenechte se zmást jeho drobným vzhledem, na objemu mu chybí právě ta vodní složka, která u pleťového mléka běžně tvoří až 80 %. Balzám je dostatečně silný, aby odlíčil, ale zároveň tak jemný, aby nenalíčenou pleť pouze vyčistil, zbavil ji běžných denních nečistot. Použití je snadné: balzám nanášejte na navlhčenou pleť krouživými pohyby, lehce ji promasírujte. Objeví se jemná mléčná pěna, která úspěšně spojí tuk, vodu i nečistoty, které pak opláchnete vodou. Pěnu vytváří neiontová povrchově aktivní látka Coco glucoside, což je jeden z vůbec nejšetrnějších tenzidů často používaný v hygienických produktech pro novorozená miminka. Koncentrovaná pěstící a vyživující složka se skládá z vybraných olejů a másel (kakaové máslo pochází z Čokoládovny Troubelice). Ricinový a jojobový olej jsou tekutým zlatem v boji se stárnoucí pletí. Ricinový podporuje pevnost a hustotu obočí a řas, zvláčňuje pokožku a napomáhá redukovat pigmentové skvrny a černé tečky, neocenitelná je také jeho pomoc v boji s jizvami. Jojobový je svým složením velmi blízký naší pokožce a pomáhá jí s obnovou rovnováhy. Mandlový olej je lehoučký a nedráždivý, lehce se vstřebává do pokožky a vytváří na ní ochranný film bez mastné stopy. Výživná másla dodávají pružnost a vláčnost. Balzám voní po rozmarýnu a je vhodný i pro vegany, protože obsažený vosk není včelí, ale kandelilový, získávaný ze stonku keře pryšce voskodárného.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Zima je dlouhá, ale s kozí kosmetikou bude pleť v bezpečí

    Česká společnost Kosmetika Capri již 29 let vyrábí kosmetiku z kozích surovin. Její značky La Chévre, Le Chaton a Capramedic veřejnost...

    Marek Zelený26.1.2024
  • Zahojí a ochrání

    Maat je česká značka ručně vyráběné aromaterapeutické kosmetiky, která své produkty prodává v jediné prodejně v moravských Ždánicích, a dále jen...

    Marek Zelený24.1.2024
  • Obličej jako v peřince

    Před odchodem do mrazivého rána raději vynechejte ultrahydratační krém a sáhněte po bezvodém vyživujícím krému značky Candy Soap, který tvář zabalí...

    Marek Zelený22.1.2024
  • Magnet na nečistoty v pokožce

    Česká značka aromaterapeutické kosmetiky Original ATOK se pyšní nabídkou špičkových odličovacích produktů na přírodní bázi. Dvoufázová micelární voda s heřmánkem a...

    Marek Zelený9.1.2024
  • Klidná pleť, hebké rty

    Anela, česká značka přírodní kosmetiky pro náročné zákazníky, má v nabídce celou řadu pleťových masek pro hloubkovou hydrataci, regeneraci, výživu a...

    Marek Zelený13.12.2023
  • Vánoce s kozí kosmetikou

    Česká společnost Kosmetika Capri letos připravila pod svou značkou Le Chaton dárkové balení anti-age péče, která velmi brzy zajistí pevnou, odolnou...

    Marek Zelený13.12.2023
  • Prokoupejte se do vánoční pohody

    Original ATOK, česká značka s více než čtvrt století dlouhou tradicí výroby aromaterapeutické kosmetiky, představuje každý rok limitovanou vánoční edici, jejíž...

    Marek Zelený12.12.2023
  • Voňavý dárek na poslední chvíli

    Pokud na poslední chvíli potřebujete ještě jeden malý vánoční dárek, vyhledejte českou značku přírodní kosmetiky Candy Soap. Nebudete mít vůbec žádnou...

    Marek Zelený4.12.2023
  • Zastavte na chvíli čas

    Zářivě odpočatý mladistvý vzhled vám dodá nová anti-age péče od české značky Saloos. Vůně damašské růže vás v zimním mrazivém ránu...

    Marek Zelený1.12.2023
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.