Sociální sítě
Nahoru

Tuhý čisticí a odličovací balzám Caltha

Kde je voda, tam je život. Některé organismy vydrží bez vody dlouho, to se ale netýká člověka. Každý z nás má v sobě malé slané moře, jehož hladina nesmí moc kolísat. V kosmetických produktech voda už tak jednoznačně pozitivní roli nemá a poslední dobou pozorujeme sílící trend kosmetiky, která ji vůbec neobsahuje.

Tuhý čisticí a odličovací balzám na obličej, Caltha, 160 Kč, caltha.cz

Bez vody to má své výhody

Do bezvodé kosmetiky neřadíme produkty, v nichž je voda nahrazena hydroláty nebo aloe vera gelem, ale jen ty takzvaně „suché“. Účinné látky jsou v nich koncentrovány do malého objemu, který se nikam nevylije a nezabere moc místa. K použití stačí opravdu malé množství, přípravky tedy dlouho vydrží a protože se prodávají v menších baleních, ušetří se i za obalový materiál – naše uhlíková stopa je zase o něco menší.

Hlavním benefitem je, že bezvodý produkt nepotřebuje žádné konzervační látky. Jak je psáno výše, kde je voda, tam je život, jenže život v kosmetickém produktu představují bakterie, které ho nejen velmi rychle znehodnotí, ale dokáží ohrozit přímo i zdraví člověka. Konzervanty tento problém stoprocentně řeší, na druhou stranu nejsou ideální, protože představují zbytečnou zátěž pleti a také zvedají cenu výrobku. Dnes už je sice celkem úspěšně vyřešena „zelená“ konzervace, jenže ne vždy se můžeme spolehnout na to, že v „zelených“ výrobcích najdeme opravdu „zelený“ konzervant.

Caltha se připojuje k trendu

Michaela Vaněčková, zakladatelka české značky Caltha (čti „kalta“, z latinského caltha – blatouch), správně podotýká, že i bezvodá kosmetika má svá úskalí: „Lidská pokožka potřebuje hydrataci. Když nanesete čistý olej na suchou pokožku, prospěšné látky si z něj vzít nedokáže. Bezvodou kosmetiku proto aplikujeme na vlhkou pokožku, olejová složka pak k hydrataci přispívá tím, že vlhkost v pokožce hezky uzamkne. Dalším pravidlem je doplňovat péči hydratačními přípravky jako například tonikem, sérem, květovou vodou či aloe vera gelem, které obsahují aktivní látky rozpustné pouze ve vodě – ty do bezvodých produktů vpravíte jen těžko.“

Pleťové mléko do kapsy

Nenechte se zmást jeho drobným vzhledem, na objemu mu chybí právě ta vodní složka, která u pleťového mléka běžně tvoří až 80 %. Balzám je dostatečně silný, aby odlíčil, ale zároveň tak jemný, aby nenalíčenou pleť pouze vyčistil, zbavil ji běžných denních nečistot. Použití je snadné: balzám nanášejte na navlhčenou pleť krouživými pohyby, lehce ji promasírujte. Objeví se jemná mléčná pěna, která úspěšně spojí tuk, vodu i nečistoty, které pak opláchnete vodou. Pěnu vytváří neiontová povrchově aktivní látka Coco glucoside, což je jeden z vůbec nejšetrnějších tenzidů často používaný v hygienických produktech pro novorozená miminka. Koncentrovaná pěstící a vyživující složka se skládá z vybraných olejů a másel (kakaové máslo pochází z Čokoládovny Troubelice). Ricinový a jojobový olej jsou tekutým zlatem v boji se stárnoucí pletí. Ricinový podporuje pevnost a hustotu obočí a řas, zvláčňuje pokožku a napomáhá redukovat pigmentové skvrny a černé tečky, neocenitelná je také jeho pomoc v boji s jizvami. Jojobový je svým složením velmi blízký naší pokožce a pomáhá jí s obnovou rovnováhy. Mandlový olej je lehoučký a nedráždivý, lehce se vstřebává do pokožky a vytváří na ní ochranný film bez mastné stopy. Výživná másla dodávají pružnost a vláčnost. Balzám voní po rozmarýnu a je vhodný i pro vegany, protože obsažený vosk není včelí, ale kandelilový, získávaný ze stonku keře pryšce voskodárného.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Tým, který vždy boduje

    Členy takového týmu jste pochopitelně vy a vaše děti, body vám uznale připisují jejich kamarádi a rodiče. Jedině vy dokážete zklidnit...

    Marek Zelený5.6.2023
  • Chcete vlasy plné života

    Česká tradiční značka aromaterapeutické kosmetiky Original ATOK představuje dvě 100% přírodní a veganské vlasové novinky – posilující šampon s push-up efektem...

    Marek Zelený30.5.2023
  • Toner si pleť zamiluje

    Česká značka Original ATOK, která už od roku 1997 vyrábí aromaterapeutickou kosmetiku, představuje nový toner s rutinem. Je to typ přípravku,...

    Marek Zelený26.5.2023
  • Výživa a ochrana pleti

    Pleť potřebuje pro svou přirozenou obnovu vitaminy, minerály, bílkoviny a další stavební prvky. A protože sluníčko pomalu získává na síle, je...

    Jan Pešek25.5.2023
  • Den do růžova

    Dobře jste se vyspali a cesta do koupelny je radostná, ideálně posetá plátky růží. Na poličce čekají tři pečující produkty české...

    Vivien Voldřichová24.5.2023
  • Výživa nehtů a rtů plná přírody

    Ženám, které hledají opravdovou kvalitu, nabízí Kosmetika Capri produkty značek La Chèvre, Le Chaton a Capramedic. Všechny přípravky jsou lokální, vyráběné...

    Vivien Voldřichová18.5.2023
  • Ovocné mlsání s Candy Soap

    Česká rodinná značka Candy Soap se specializuje na ruční výrobu čerstvé přírodní kosmetiky v malých objemech. Poznávacím znamením je veselé logo,...

    Marek Zelený17.5.2023
  • Nová éra péče o pleť

    Iuvenio přední česká značka oblasti péče o pleť, která zákazníkům přináší nejen špičkový produkt, ale i originální zážitek z jeho aplikace....

    Vivien Voldřichová16.5.2023
  • Proč neopomíjet tonizaci pleti

    Mnoho žen při každodenní péči o pleť tonizaci přehlíží jako nedůležitý krok. To je ale velká škoda, protože má hned několik...

    Marek Zelený12.5.2023
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.