Sociální sítě
Nahoru

Toyota podporuje farmáře: Pomáhá pěstovat jahody a rajčata

Proč se výrobce automobilů jako Toyota zabývá pěstováním jahod a rajčat? Nejde o zisky, ale podporu místních obyvatel, kterou Toyotě umožňují její moderní technologie. K farmaření totiž využívá emise CO₂ produkované jejími výrobními závody.

Po několika druzích alternativních pohonů do aut našla Toyota další způsob, jak dosáhnout uhlíkové neutrality. Když přemýšlela, efektivně využít emise CO₂ produkované při výrobě jejích vozů, zemědělství se ukázalo jako velmi chytrá cesta.

A přesně tady se zrodila motivace Toyoty začít pěstovat rajčata a jahody. Uhlíkově neutrální zemědělství zmiňované firmy plní výrobní závody svěžím červeným ovocem.

Dvakrát více jahod

Automobilka ve snaze zvýšit produktivitu pěstitelských zařízení nasadila vlastní výrobní technologii TPS (Toyota Production System) a další opatření na podporu efektivity s cílem eliminovat odpad. Výsledné inovace by se mohly úspěšně uplatnit i u místních zemědělců. Na konci tedy není jen uhlíková neutralita, ale také vznik úzkých vazeb s místními obyvateli a farmáři.

Skleník pro pěstování rajčat v závodu Myoči automobilky Toyota využívá odpadní teplo produkované závodem. V závodě Kamigo, který pěstuje jahody, a to včetně nejoceňovanějších odrůd, se autorům projektu tímto způsobem dokonce podařilo zvýšit produktivitu o celou polovinu. Už v minulosti přitom výrobní systém TPS navýšil produktivitu při pěstování rýže.

Vitamíny těm, kdo je nejvíc potřebují

Celý projekt pak má ještě jeden pozitivní aspekt. Rajčata od Toyoty se nedají koupit v běžném prodeji, ale automobilka je dodává starším obyvatelům ve svačinových krabičkách Bento, které připravují dobrovolníci ve městě Mijoši (prefektura Aiči).

Toto úsilí, živené touhou pomáhat ostatním, nikoli honbou za ziskem, se u místních obyvatel setkalo s velmi pozitivní odezvou. Na konci tedy není jen uhlíková neutralita, ale také vznik úzkých vazeb s místními obyvateli a farmáři.

Více z rubriky Nadace a pomoc

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.