Vysoký výkon, špičková funkčnost a bezkonkurenční sofistikovanost – Ford Mustang GTD Carbon Series, který bude mít premiéru na víkendovém závodě 24 hodin Le Mans, vyniká ve všech kategoriích a s lehkostí posouvá na vyšší úroveň svůj charakter a styl.
Od nové sady Performance, která zvyšuje jeho agilitu, přes interiér zaměřený na řidiče až po odhalené prvky z uhlíkových vláken, které prezentují jeho špičkovou konstrukci, se Mustang GTD v atraktivním laku Chroma Flame při své evropské premiéře odvážně hlásí o slovo.
Největší pozornost si Mustang GTD zaslouží díky sadě Performance. Klíčové součásti vozu při snaze o dosažení času pod 7 minut na kolo legendárního okruhu Nürburgring Nordschleife přidávají na přední masku nové aerodynamické prvky a větší splitter, aerodynamicky upravený podvozek a na zadní křídlo systém pro snížení odporu vzduchu.
Aktivní aerodynamické prvky snižují odpor vzduchu v přímém směru, aniž by to bylo na úkor aerodynamické přilnavosti v zatáčkách. Sada Performance obsahuje také paket Lightweight, který kromě jedinečné přední masky odstraňuje některé odhlučňovací materiály a přidává ohromující 20palcová hořčíková kola. A přestože je paket Performance součástí verze Carbon Series, je k dispozici pro celou modelovou řadu Mustang GTD.
„Mnoho sportovních vozů vyniká v jedné věci. Ale aby auto zajelo rychlé kolo na Nürburgringu, musí být skvělé ve všem. Zatáčení, přilnavost, brzdění, akcelerace, není jediná oblast, kde by nemohl zazářit,“ řekl hlavní inženýr Mustangu GTD Greg Goodall. „Od lehké karoserie z uhlíkových vláken až po aktivní aerodynamiku sady Performance jsme se z motorsportu naučili, jak dosáhnout toho, aby Mustang GTD vynikal všude, a to všechno při snaze zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut.“
Pro fungování vozu je zásadní sebedůvěra řidiče a Mustang GTD dokáže udržet řidiče ve střehu v každé zatáčce, šikaně i na rovince. K tomu slouží standardně dodávaná sedadla Recaro ve spolupráci s novým volantem Mustangu GTD. V Le Mans se interiér GTD představil vůbec poprvé.
Volant s plochou spodní částí má silný, kvalitně polstrovaný věnec s prémiovými vložkami z materiálu Dinamica a koženým potahem spolu s vložkami z uhlíkových vláken. Exkluzivně pro Mustang GTD jsou na volantu tlačítka pro nastavení tuhosti odpružení a režimu výfuku, která umožňují řidiči sledovat silnici a zároveň nastavit chování Mustangu GTD v zatáčkách a zvuk při akceleraci.
Na hlavní panel před otočným voličem převodovky přibyla dvě nová tlačítka pro přístup na záložku Track Apps a pro aktivaci funkce zvedání přední nápravy, která pomáhá vyhýbat se překážkám na parkovištích a příjezdových cestách.
Řidiči mají také větší kontrolu nad tím, jak standardní osmistupňová dvouspojková převodovka typu transaxle ovládá cílový výkon více než 800 koní kompresorem přeplňovaného 5,2litrového osmiválce, a to díky nepřehlédnutelným titanovým pádlům řazení vyrobeným technologií 3D tisku. Nadměrná velikost a šestiúhelníkový vzor, který zajišťuje lehkost a zároveň dává řidičovým prstům možnost něčeho se chytit, jsou dalším příkladem toho, jak Ford využívá motoristický sport ke zlepšení zážitku z jízdy. Titanové obložení je k dispozici také na otočném voliči převodovky na středové konzole.
„Mustang GTD dělá mnohem víc než jen to, že zvyšuje výkonnost Mustangu. Přináší do kabiny nový, soustředěnější a prémiovější pocit,“ uvedl manažer designu Anthony Colard.