Váza Hruška získala novou barvu, inspirovanou krásou skutečné hrušky, kdy medově žlutá přechází do zelenohnědých hřejivých tónů. Její dosavadní tři barevné odstíny (akvamarínová reseda, alexandritová růžová a berylově modrá) nyní doplnil čtvrtý – topazová reseda.
Hruška se stala ikonickým dílem sklárny Moser, které si získalo širokou veřejnost. Ručně foukaná a broušená váza nadchla svým konceptem nakloněného objektu, který však pevně stojí na robustní základně. Spojuje v sobě stabilitu i dynamiku a její půvab umocňují pečlivě vybrané moserovské barvy.
„Moser je na nové cestě, kdy měkké a zemité tóny odrážejí současné trendy v architektuře a interiérech. K této vlně se nyní připojuje i naše ikona Hruška, která se vrací ke zdroji své inspirace a je proto vyvedena v teplých přírodních barvách,“ říká umělecký ředitel Moseru Jan Plecháč.
Do portfolia sklárny byla Hruška zařazena v roce 2012. Ve stejném roce za ni její autor Lukáš Jabůrek získal Cenu veřejnosti na Czech Grand Design. Od té doby se prodalo několik tisíc těchto váz. Nyní je k dostání v malé a střední velikosti. „Je to vybroušený briliant, který pevně drží svou nakloněnou rovinu. Přesně broušené hrany navenek vzbuzují přísnost a vysoké nároky, ale uvnitř se skrývá čistá duše, která vypovídá o náročnosti výroby tohoto kusu,“ dodává designér Lukáš Jabůrek.
Zároveň s novou barvou přichází sklárna Moser s inovací ve výrobě Hrušky. Mistři brusiči museli dříve dlouhé hodiny odbrušovat masu skla, aby dosáhli dokonalého tvaru s ostrými hranami. Nyní, díky tomu, že se Hruška fouká do kovové formy namísto dřevěné, není nutné ubírat tolik skla, a váza navíc získává novou optiku díky zrcadlení vnitřních ploch. Se změnou formy se pojí i úprava hrdla Hrušky z kulatého na hranaté.