Po monumentálním úspěchu v Las Vegas přichází fenomenální zábavní aréna Sphere také do Abú Zabí, kde přinese nevídaný vizuální i akustický zážitek do Spojených arabských emirátů. Společnost Sphere Entertainment ve spolupráci s Ministerstvem kultury a cestovního ruchu Abú Zabí oznámila, že replika ikonické kulovité budovy Sphere, která stála neuvěřitelných 2,3 miliardy dolarů, se objeví na Blízkém východě.
Design i velkolepost tohoto objektu, vyvinutého studiem Populous, zůstanou věrné originálu: Sphere v Abú Zabí se pyšní výškou 300 stop, kapacitou 20 000 míst a ohromujícím technologickým vybavením. Zatímco přesný termín výstavby ani architektonické studio pro nový projekt nebyly potvrzeny, očekávání jsou obrovská.
Sphere v Las Vegas si již vydobyla místo na výsluní díky 16K LED obrazovce, která pokrývá 580 000 čtverečních stop a poskytuje divákům neopakovatelný 360stupňový zážitek. Systém 164 000 pokročilých reproduktorů s beamformingem a syntézou zvukového pole je navržen tak, aby přinesl dechberoucí pohlcení a bezchybnou zvukovou kvalitu na každé akci. Ať už se jedná o koncert, show či událost, návštěvníci Spheru mohou očekávat jedinečné propojení technologie a umění – což je přesně to, co hodlá Sphere v Abú Zabí nabídnout svým návštěvníkům.
Abú Zabí, které v roce 2022 přivítalo rekordních 18 milionů turistů (13% nárůst oproti předchozímu roku) a letos míří k ambiciózní hranici 24 milionů, si od tohoto kroku slibuje obrovský posun v turistické atraktivitě. Sphere má potenciál stát se jedním z hlavních magnetů Blízkého východu, který nabídne návštěvníkům z celého světa podívanou, jakou jinde nenajdou.
„Sphere Abú Zabí bezchybně spojí pokročilé technologie s poutavým vyprávěním, čímž vytvoří nezapomenutelné vzpomínky pro každého návštěvníka,“ uvedl předseda DCT Abú Zabí Mohamed Khalifa Al Mubarak. „Tato spolupráce dokonale zapadá do naší Turistické strategie 2030 a dále upevňuje pozici Abú Zabí jako centra kultury a inovací.“ Al Mubarak dodal, že Sphere přispěje k dalšímu posílení globální prestiže emirátu a nastaví novou laťku pro imerzivní zážitky a kulturní obohacení.
Kromě samotného prostoru Sphere se o exkluzivitu zážitku postará i unikátní design: průhledné zadní víčko zdobí ikonické logo nůžek DENHAM a známý slogan „THE TRUTH IS IN THE DETAILS.“ Sphere tak slibuje stát se nejen dominantou Abú Zabí, ale i jedním z největších lákadel světového cestovního ruchu.
Abú Zabí v partnerství se Sphere Entertainment plánuje skutečný revoluční krok pro blízkovýchodní trh zábavy. Tato nová spolupráce tak směřuje nejen k posílení prestiže regionu, ale i k tomu, aby nastavila nové standardy v oblasti technologie, kultury a návštěvnického zážitku, na které budou vzpomínat nejen turisté, ale i celý zábavní průmysl.