Kultovní modelovou řadu Toyota GR Supra nyní vylepšuje nová limitovaná edice, představující vrcholnou specifikaci nejnovější generace. GR Supra A90 Final Edition je na českém trhu k dispozici za 3 300 000 korun, a to ve velmi limitovaném počtu. Objednávat je možné pouze do konce roku.
GR Supra, první globální model z vývoje společnosti TOYOTA GAZOO Racing (TGR), zastřešující organizace globálního programu aktivit Toyoty v oblasti motoristického sportu. Je čistokrevným sportovním vozem s motorem vpředu a pohonem zadních kol a v kompaktním dvoumístném provedení s rozměry, díky nimž vůz dosahuje zlatého poměru na podporu optimálního ovládání.
TGR se rozhodla potěšit fanoušky současné generace modelu Supra a připomenout jeho účast v motoristických soutěžích celého světa vytvořením limitované edice, která má být vyvrcholením současné generace GR Supra „A90 Final Edition“.
Tato speciální edice přináší řadu vylepšených vlastností spojených s jízdními parametry, ať již navýšení výkonu o 95 koní (70 kW) a točivého momentu o 70 Nm, markantní vylepšení aerodynamiky, systém zavěšení KW (inspirovaný závodními vozy) nebo větší pneumatiky.
Přestože má výroba současné Toyoty GR Supra uvedením verze A90 Final Edition skončit, TGR bude model GR Supra i nadále vylepšovat v rámci motoristických soutěží.
Toyota Supra již od první generace představené v roce 1978 jako Celica Supra dělá radost motoristickým nadšencům svým klasickým uspořádáním s motorem vpředu a pohonem zadních kol v kombinaci s řadovým šestiválcem.
Supra se v roce 2019 po 17leté odmlce vřítila na scénu za silné podpory předsedy Akia Toyody, známého coby jezdecký mistr Morizo. Při uvedení tohoto modelu Akio Toyoda uvedl: „V minulosti jsem strávil bezpočet hodin za volantem staré Supry na okruhu Nürburgring, kde jsem usiloval o udělení titulu jezdeckého mistra. Supra je jako starý kamarád, který v mém srdci zaujímá zvláštní postavení. Zatímco jiní výrobci nasazovali k rychlé jízdě své krásné nové prototypy určené k uvedení na trh, já jsem seděl za volantem staré Supry, která již ani nebyla ve výrobě. Takže ačkoli Toyota neměla v plánu novou Supru vyrábět, stejně jako řada dalších pravověrných fanoušků Supry z celého světa jsem si tajně přál, aby se tomu tak stalo. Nová Supra GR se zrodila testováním na okruhu Nürburgring a já mohu bez váhání prohlásit, že tento vůz je radost řídit a je lepší než kdy dříve.“